Ekonomi 1 yılda 9 milyar adet ıslak mendil kullandık

1 yılda 9 milyar adet ıslak mendil kullandık

18.08.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bugün 200’ün üzerinde markanın yer aldığı ıslak mendil pazarı her yıl yüzde 20 büyüme gösteriyor. 2009’da Türkiye genelinde 6 milyar adet ıslak mendil satılırken, bu rakam geçen yıl 9 milyar adete çıktı

1 yılda 9 milyar adet ıslak mendil kullandık

Islak mendil pazarı özellikle son yıllarda büyük bir ivmeyle büyüme gösterdi. Bunda en büyük etken ise Türkiye’de üretici firma sayısının artmasıyla rekabet ortamının doğal bir sonucu olan fiyat düşüşü oldu. Diğer bir etken ise 2005 yılında başlayan kuş gribi salgını ve 2009 yılındaki domuz gribi salgınının hijyene olan duyarlılığı artırmasıydı.
Islak mendil pazarı 2010 yılında son 3 yıldaki en büyük ivmeyi yakaladı. 2010 yılındaki bu tüketim ortalama raf fiyatlarının düşüşüyle de tetiklendi.

255 milyon TL’lik pazar
2009 yılında Türkiye genelinde 160 milyon TL’lik ciroya sahip ıslak mendil pazarı, 2012’de 255 milyon TL’ye, 2013’ün ilk altı ayında ise 140 milyon TL’lik ciroya ulaştı.
2009 yılında Türkiye genelinde 6 milyar adet ıslak mendil satılırken, bu rakam geçen yıl 9 milyar, 2013’ün ilk altı ayında ise 5 milyar adete çıktı.

100 marketten 82’sinde
Islak mendilin, özellikle indirim marketlerinin yaygınlaşmasıyla bulunabilirliği arttı ve daha fazla eve girme imkânı buldu. 2009’un başında her 100 marketten 69’unda ıslak mendil bulunurken 2013’te bu oran yüzde 82’ye çıktı.
İndirim marketlerindeki adetsel satın alım özellikle 2010 yılında 2 katına çıkarken sonraki yıllarda da büyümesini sürdürdü.

Doğuda yükseliyor
Bölgesel olarak bakıldığında ise ıslak mendil kullanımının 2012-2013 yıllarında Doğu ve Güneydoğu Anadolu bögelerinde diğer bölgelere kıyasla çok daha fazla büyüdüğü görülüyor. Bu bölgeleri Akdeniz takip ediyor.

Haberin Devamı

Pazarda yer alan mendil markaları
- Fresh&Soft
- Uni
- Huggies
- Komili
- Hops
- Dalin
- Prima
- Molfix
- Hobby
- Can Bebe
- Fresh Life
- Sensitive
- Acord
- Miray
- Bebedor
- Fax
- Pozzy
- Tings
- Papia
- J&J
- Joyful

‘45 ülkeye İhracat yapıyoruz’
Islak mendil pazarının yıllık yüzde 20’nin üzerinde büyüme gösterdiğini söyleyen Fresh’n Soft Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seren Zavaro Bardavit, “Sektör 2013’ün ilk çeyreğinde ise yüzde 15 büyüdü. Sektörde bugün 200’ün üzerinde marka yer alıyor” dedi. Türkiye’nin ilk ıslak mendil üreticisi unvanına sahip olduklarını hatırlatan Bardavit, “Türkiye’de olduğu gibi Lübnan ve Venezüella’da da pazar lideri konumundayız. Bu yıl Afrika ve Uzakdoğu ülkelerine ağırlık vermeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Beş kıtada 45’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini anlatan Bardavit, şu bilgileri verdi: “2013 yılında da anne ve bebek sağlığını temel alan, kişisel bakım ve medikal bakım alanında yeni ürünlere ağırlık vereceğiz. Bunlardan birisi de 500 bin euro yatırım değerine sahip göğüs pedi üretimi... Yeni ürünlerimiz içinde ayrıca yapılan testlerle pişik önleyici etkisi kanıtlanmış bebekler için ıslak havlu da bulunuyor. Bir diğer ürünümüz ise asetonsuz oje çıkarıcısı.”

1957’de kuruldu
1957 yılında bir aile şirketi olarak kurulduklarını hatırlatan Bardavit, “Bugün Gebze’de 14 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapıyoruz. Tesislerimizde mikrobiyoloji, Ar-Ge ve kalite kontrol laboratuarımız bulunuyor” dedi.

Haberin Devamı

Mayıs ve eylül aylarında kullanımı artıyor
Özellikle eylül ve mayıs aylarında ıslak mendil kullanımında artış yaşanıyor. Yaz döneminde ise yüksek sıcaklıklar nedeniyle ıslak mendil kullanımının daha çok olduğu düşünülse de su kullanımının ve duş alma sıklığının artmasıyla ıslak mendil kullanımında düşüş görülüyor. Islak mendil kullanımı en çok eylül ayında artış gösteriyor. Doğumların en fazla olduğu mayıs ayında da ıslak mendil kullanımı artıyor.