Ekonomi 10 fakirden 9'unun cep telefonu var

10 fakirden 9'unun cep telefonu var

09.06.2010 - 11:53 | Son Güncellenme:

.

10 fakirden 9unun cep telefonu var

Uluslararası pazar araştırma şirketi Millward Brown tarafından gerçekleştirilen “Tüketim ve Satın Alma Eğilimleri Araştırması”na göre, Türkiye’de kadınların daha çok, ev ve kendi ihtiyaçları için satın aldıkları, erkeklerin ise yatırım ve teknoloji ürünlerinin alımında söz sahibi olduğu ortaya çıktı.
Araştırma şirketi Millward Brown, Türk toplumunun tüketim ve satın alma eğilimleri ile ilgili olarak İstanbul, İzmir, Ankara, Samsun, Konya, Adana ve Gaziantep’te 500 kişi üzerinde bir anket çalışması yaptı.
A.A muhabirinin aldığı bilgiye göre araştırmada, hanede çeşitli ürün gruplarında satın alma kararlarının kimler tarafından verildiği, hangi kategorilerde kadınların satın alma kararının daha etkili olduğu ve erkeklerden farklılaştığı, ayrıca kadınların doğrudan etkileyemediği satın alma alanlarındaki engellerin neler olduğu belirlendi.
“Tüketim ve Satın Alma Eğilimleri Araştırması”nda, kadınların ev ve kendi ihtiyaçları için satın alma gerçekleştirdiği, erkeklerin ise yatırım ve teknoloji ürünlerinin alımında söz sahibi olduğu ortaya çıktı.
Katılımcıların finansal durumlarının da sorgulandığı araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 25’i, ekonomik anlamda “iki yakasını bir araya zor getiriyor” ve gıda ürünleri almak için bile zorlanıyor. Sadece yüzde 7’lik bir kesim lüks tüketim ürünlerini satın almakta sıkıntı yaşamıyor.
Hane halkının finansal durumu ile ilgili ortaya çıkan sonuçlara göre, katılımcıların yüzde 31’i dayanıklı tüketim ürünleri satın almaya maddi olarak güçleri yetmekle birlikte, pahalı olan şeyleri satın almanın hala zor olduğunu belirtiyor.
Yüzde 25 oranında katılımcı ise gıda ürünleri satın almak için bile yeterli maddi güce sahip olmadıklarını, yüzde 23’ü gerek gıda ürünleri, gerekse kıyafet alacak kadar maddi güçlerinin olduğunu, ancak dayanıklı tüketim ürünleri satın almanın sorun olduğunu dile getiriyor.

Haberin Devamı

CEP TELEFONUNDAN VAZGEÇEMİYORUZ
Finansal durumlarda çıkan tüm olumsuz tabloya rağmen katılımcıların ortak olarak birleştiği ve her ne koşulda olursa olsun satın aldığı ürün ise cep telefonu oldu.
Araştırmanın ortaya koyduğu bu ilginç sonuca göre, gıda ürünleri satın almak için bile yeterli maddi güce sahip olmadıklarını belirtenlerin yüzde 91’i, cep telefonu sahibi.
Araştırma sonuçları, hanelerde internet bağlantısı ve cep telefonu sahipliğinin yükselmekte olduğunu ayrıca, internet bağlantısı ve cep telefonunun artık standart ev eşyası olarak görüldüğünü belirledi.

HİZMET ALIMLARINDA TATİL GERİ PLANDA KALIYOR
Araştırma sonuçları, katılımcıların sadece yüzde 9’unun yazlık ev sahibi olduğunu, tatil hizmetleri (tur paketi, otel konaklama, yazlık kiralama vb.) alım oranlarının ise düşük olduğunu gösterdi.
Ortaya çıkan bir başka bulgu ise sigorta ve ürünlerine para ayıran kesimin sadece yüzde 13 oranında olduğu, ortanın altı (C2) sosyo-ekonomik statüye (SES) sahip kişilerin diğer SES gruplarına kıyasla daha az sigorta/yatırım ürünlerine para ayırdığı ifade edildi.
Araştırma sonuçlarına göre; kadınlar kendilerinin ve evlerinin bakımında, erkekler yatırım ve teknolojik ürünlerin satın alınmasında daha çok söz sahibi...
Kadınlar özellikle giyim, güzellik kozmetik ürünleri, sağlık ve kişisel bakım ürünleri, eğitim hizmetleri, temizlik ürünleri ile elektrikli süpürge, bulaşık makinesi, çift kapılı buzdolabı, çamaşır kurutma makinesi, mikrodalga fırın, kuru gıdalar, sebze meyve, beyaz et, çay, kahve gibi kendilerinin ve evlerinin bakımları ile ilgili ürün ve hizmetlerin satın almaları ile ilgileniyor.
Erkeklerin ise; gazlı ve alkollü içecekler, küçük el aletleri, cep telefonu, fotoğraf makinesi, televizyon, DVD- VCD player, video kamera, müzik seti, laptop, masaüstü bilgisayar, internet bağlantısı, otomobil, yazlık ev, motosiklet, oyun konsolu, tatil hizmetleri, sigorta ve yatırım ürünleri gibi ürün ve hizmetlerin satın almalarından sorumlu olduğu görüldü.

Haberin Devamı

ORTAK KULLANILAN ÜRÜNLERDE ORTAK KARAR VERİLİYORAraştırmanın bir diğer sonucuna göre erkekler, ev, plazma/lcd tv, otomobil, dvd-vcd oynatıcı, bulaşık makinesi, CD player/müzik seti, internet bağlantısı, adsl, elektrikli süpürge, buzdolabı, masaüstü bilgisayar, mikrodalga fırın, cep telefonu, fotoğraf makinesi, video kamera, laptop gibi bütün ailenin ortak kullanabileceği dayanıklı ürünlerin alımında aile bireylerinin de fikirlerini alıyor.
Bunun yanı sıra eğitim hizmetleri ile ilgili satın almalarda da tüm ailenin ortak kararının alınması ön plana çıkıyor. Kadınların satın alma kararında etkili olmama nedenlerinin başında o ürün/hizmet satın alınırken fikirlerinin sorulmaması ve kadınların satın alma kararını aile bireylerine bırakmaları geliyor.
Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, pazarlamacıların sundukları ürün ya da hizmetlerinin hedef kitlesini önyargısız ölçüm yaparak daha iyi anlaması gerektiğini belirtti.
Khan, “Karar vericiler zaman içinde değişim gösterebiliyor. Doğru ölçüm ve segmentasyon, pazarlama harcamalarının daha da odaklı olmasını sağlamaktadır” dedi.