Ekonomi 100 milyar dolar tek çatının altında

100 milyar dolar tek çatının altında

16.07.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Perakende sektörü, Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu çatısı altında birleşti. Başkan Küçük, “Federasyon, 700 bin çalışanı ve 100 milyar dolarlık ciroyu temsil ediyor” dedi

100 milyar dolar tek çatının altında

Perakende sektörü, Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) çatısı altında bir araya geldi. TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, perakende sektöründeki istihdamı 2023’e kadar 2 milyonun üzerine çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, “Federasyon, 700 bin çalışanı, 60 bin mağazayı ve 100 milyar dolarlık ciroyu temsil ediyor” dedi.
Küçük, 19 Aralık 2012’de kurucu dernekler arasında imzalanan protokolle temelleri atılan federasyonun, 8 Temmuz’da yönetim kurulunu seçerek, faaliyetlerine başladığını belirtti.
Küçük, şöyle devam etti: “Perakende sektöründeki istihdamı 2023’e kadar 2 milyonun üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. TAMPF olarak hayata geçireceğimiz projelerle sektörümüz için sürdürülebilir büyüme stratejilerinin geliştirilmesini mümkün kılacak, kalıcı ihracatı büyütecek, istihdam olanaklarını hayata geçirecek ve büyüyen Türkiye’nin başarılarına başarı katacağız.”

Haberin Devamı

Yol haritası
Vahap Küçük, federasyonun sektöre dönük kuracağı stratejik yol haritası kapsamında, dünya perakende araştırmalarında en hızlı büyüyen ilk 50 içinde Türkiye’den de en az 10 firmanın temsil edilebilmesi için çaba harcayacağını kaydetti.
Sektörün hedef kitlesi, yapılanması, tedarik zinciri ve lojistiğini sadece 74 milyona göre değil, yakın çevresinde bulunan 1.5 milyar kişiye göre kurgulayan bir modelin benimsenmesine yönelik projeler hayata geçireceklerini ifade eden Küçük, her yıl yüzde 15-20 gibi bir büyüme kaydeden modern perakende sektörünün Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri konumunda olduğunu söyledi.

Perakendeye Gezi Parkı etkisi

Toplantıya katılan perakandeciler Gezi Parkı olaylarının sektöre etkisini ise şöyle değerlendirdi:
Vahap Küçük (LC Waikiki): Satışlara belli bir oranda olumsuz etki oldu. Kendi firmamda satışların yüzde 2.5-3 etkilendiğini söyleyebilirim. Haziran ayı sektör için en önemli aylardan biriydi. Babalar Günü ve Shopping Fest’i içinde bulunduruyordu.
Hüseyin Doğan (Ramsey): Geçen yılın haziran ayına benzer bir büyüklük elde etmiş olduk. Hatta geçen yılın yüzde 3 üzerinde bir rakama ulaşıldı. Dolayısıyla daralma yok. Ancak, olaylar nedeniyle beklediğimiz kadar çok büyüyemediğimizi söyleyebiliriz.

Haberin Devamı

Yılmaz Yılmaz (Koton): Korkulduğu kadar büyük kayıp yok, ama bir kayıp tabii ki oluştu. Haziran ayında Koton özelinde yüzde 5-10 etki olduğunu tahmin ediyoruz.
Özgür Tort (Migros): Haziran ciroları sektörle paralel gitti. Öyle belirgin düşüşler olmadı.
Alp Önder Özpamukçu (Koçtaş): Haziran’da cirolarda hafif bir düşüş var. Yüzde 2-2.5 gibi. Çok önemli düşüşler değil.
Zafer Kurşun (İstinyePark): Haziran ayında İstinye Park’ın ziyaretçi sayısı yüzde 6.52 arttı.
Nihat Özdemir (Kiler): Gıda perakendesi bu durumdan olumsuz etkilenmedi. En çok teknoloji ve giyim perakendesinin etkilendiğini düşünüyorum.

Yazarlar