Ekonomi ‘2019 perakendede dönüşüm yılı olacak’

‘2019 perakendede dönüşüm yılı olacak’

22.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, 2019 yılının perakendede dönüşüm yılı olacağını söyledi.

‘2019 perakendede dönüşüm yılı olacak’

Ticari ortaklar arasındaki işbirliğini geliştirme ve tedarik zincirinin etkinliğini artırma amaçlı standartlar ve çözümler geliştiren, Uluslararası GS1 Organizasyonu, bu yılki Genel Kurul toplantısını İstanbul’da gerçekleştirdi. TOBB’un ev sahipliğinde düzenlenen ve 90 ülkeden GS1 temsilcilerinin bir araya geldiği genel kurula Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak, GS1 Türkiye’nin kurucusu TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, Migros Türk A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, GS1 Yönetim Kurulu Başkanı ve Johnson & Johnson Başkan Yardımcısı Kathyn Wengel ile GS1 Genel Müdürü Miguel Lopera da yer aldı.

Haberin Devamı

Rifat Hisarcıklıoğlu, GS1’in, kamuoyunca yaygın biçimde bilinen bilgi standartlarından birinin, ürünlerin üzerinde bulunan barkod numaraları olduğunu dile getirdi.

GS1 barkod sistemi sayesinde, firmaların, alışveriş hacminden, ürün tercihine, tedarikten lojistiğe kadar her alanda, bilgiye kolayca ve hızla ulaşabildiğini belirten Hisarcıklıoğlu, “Firmalara çözüm olacak sistemlerin geliştirilmesi, firmaların servis sağlayıcısı olarak yapılanması, GS1’in ilerideki başarısı için şarttır. 2019, perakende satış için dönüşüm yılı olacak. Teknoloji, angajman kurallarını değiştirecek. Tüketiciler, müşteriler, her zamankinden daha fazlasını talep edecek. Bu nedenle, 2019’u dijital hamle yılı olarak kullanmalıyız” diye konuştu.

Haberin Devamı

210 milyar $ yatırım

İstanbul’un 82 milyar dolar ihracat hacmi, 240 milyar dolara ulaşan milli geliriyle 130 ülkeyi geçen bir ekonomik büyüklüğe sahip olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin yılda 170 milyar dolar mal, 50 milyar dolar hizmet ihracatı gerçekleştirdiğini ifade ederek, “İtalya ile Çin arasında, en büyük sanayi üretim hacmine sahibiz. Avrupa Birliği’nin 6. büyük ticaret ortağıyız. Son 20 yılda, ülkemize gelen Avrupa ve ABD kaynaklı, uluslararası doğrudan yatırım, 210 milyar dolar” diye konuştu.

Gelişen trendler

GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, “Gelişen trendler ve karmaşık rekabet ortamlarında tedarik zincirinin etkinliğini artıran standartlar ile aynı dili konuşan bir pazar yaratmak için GS1 olarak çalışıyoruz” dedi.

İşin pazarlama sürecine kadar her noktada ciddi dönüşüm yaşandığını ifade eden Yorgancılar, “Bu dönüşüm küresel ekonomiyi de etkisi altına alarak yeni bir sürece doğru bizleri de götürmekte.

Barkod sistemi ile ürünleri, üretim bantlarını, taşıma sistemlerini izleyerek değişen koşullar karşısında yeni çözümler üretmeye gayret ediyoruz” diye konuştu.

Yeni çözümler

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak, GS1 çözümlerinin, Ticaret Bakanlığı’nın ilgi alanındaki birçok yerde kullanıldığını belirterek, şöyle konuştu: “Antrepolarda, gümrüklü malların tedarik zincirinde barkod sisteminin çok başarılı şekilde uygulandığını gördük. Bunun çok faydalı ve ticari alanın bütününe hitap edecek, yeni çözümler üretecek bir yöntem olduğunu düşünüyorum. Perakende ticaretin alanı ile ilgili son günlerde bazı düzenlemeler yapmaya, kırmadan, dökmeden uygun çözümler bulmaya çalışıyoruz.”

Haberin Devamı

5 milyarı aşkın ‘bip’ sesi

Barkod sisteminin 170 ülkede kullanıldığını söyleyen GS1 Genel Müdürü Miguel Lopera, “GS1, küresel bir organizasyon ve 112 ülke bulunuyor. Barkodu tamamen operasyonel hale getirmeyi hedefliyoruz. 112 ülkedeki perakende satışlarında her gün 5 milyarı aşkın ‘bip’ sesi duyuluyor” dedi. Johnson & Johnson Başkan Yardımcısı Kathyn Wengel ise, “Türkiye bizim için önemli ülkelerden biri. Şirket olarak ürünlerimizi 1 milyar kişiye ulaştırıyoruz. GS1 de bunu daha verimli yapmamıza yardımcı oluyor” diye konuştu.