Ekonomi 2023’te hedefimiz 900 adet mağaza 2.5 milyar $ ciro

2023’te hedefimiz 900 adet mağaza 2.5 milyar $ ciro

16.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Orka Holding, dünya moda perakendesinde söz sahibi olduğunu kanıtlayan önemli bir organizasyona ev sahipliği yapıyor. İstanbul’da düzenlediği 5. Yurtdışı Bayi Toplantısı’nda 80 ülkeden 180 kişilik alım heyetini ağırlayan şirket, bu yıl İtalya’dan Avustralya’ya kadar yurtdışında 60 yeni mağaza daha açacak.

2023’te hedefimiz 900 adet mağaza  2.5 milyar $ ciro

Damat, Tween ve D’S markalarının sahibi Orka Holding, Rusya’dan Meksika’ya, İtalya’dan Avustralya’ya, Güney Afrika’dan Çin’e kadar pek çok ülkeden satın alım heyetini ağırlıyor.

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl yüzde 25 büyümeyi planladıklarını ve 25 milyon TL yatırım hedeflediklerini belirterek, “Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başlattığı istihdam seferberliğine 250 kişiyle katkı vereceğiz” dedi.

Orakçıoğlu, “Roma ve Floransa gibi marka kentlere girerek birkaç ay içinde 18 mağazaya ulaşacağız. Deyim yerindeyse İtalya gibi modanın mucidi ülkelerde çatır çatır ürün satıyoruz. Beş yılda dünyada en çok konuşulan beş markadan biri olacağımıza inanıyorum” dedi.

İstihdam seferberliği

Yurt içi ve yurtdışında 3 bin 250 kişiye istihdam sağladıklarını belirten Orakçıoğlu, “Bu yıl yurt içinde 250 kişiye ek istihdam sağlamayı planlıyoruz” dedi. 2017’de yüzde 25 büyüme hedeflediklerini ve 100 olan yurtdışı mağazalarını 160’a, yurtiçi mağazalarını 220’ye çıkaracakları belirten Orakçıoğlu, “Toplam 380 mağaza olacak” dedi.

Ciro hedefi 600 milyon TL olan şirketin ihracat hedefi ise 50 milyon dolar olacak. Orakçıoğlu, “2023’te yurtdışı mağaza sayımız iki katına çıkacak. Cumhuriyetin 100. kuruluş yıldönümü 2023’te yurtiçinde 300, yurtdışında 600 mağazamız olacak. Yurtdışı mağazamız yurt içi mağazanın iki katı olacak. 2023 yılında 2.5 milyar TL ciro, 250 milyon dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Akıllı aynanın patentini aldı

Leke tutmayan, ütü gerektirmeyen gömlekler, fit kalıplar gibi yenilikleri müşterilerine sunduklarını belirten Orakçıoğlu, ‘akıllı aynalar’ yazılımının da Türkiye’de patentini aldıklarını açıkladı. Orakçıoğlu, “Çok sayıda ürünü defalarca giyip çıkarmak yerine ayna karşısında ürünleri üzerinize tutmanız yeterli olacak. Ürünü üzerinize giymiş gibi görebileceksiniz. Bunu zamanla her ortamda yapabilmek mümkün olacak” diye konuştu.

Orakçıoğlu, ürün bilgilerini akıllı cihazlara uyumlu hale getirdiklerini, ürün panosuna akıllı cihaz tutulduğu zaman, ilgili ürünün tüm özellikleri ve imalat sürecinin izleneceğini kaydetti.