Ekonomi‘330 milyon TL’yi kulağımıza taktık

‘330 milyon TL’yi kulağımıza taktık

15.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Müzik, video ve oyun tutkusunun artmasıyla kulaklık hemen herkesin kullandığı bir ürün oldu. Türkiye’de yılda 5 milyon kulaklık satılırken, pazarın büyüklüğü 330 milyon TL oldu.

‘330 milyon TL’yi kulağımıza taktık

Kulaklık pazarı ciddi oranda büyüyor. Yaz aylarıyla beraber dışarıda geçirilen zamanın artması kulaklığa talebi artırıyor. Ülkemizde yılda 5 milyon adet kulaklık satılırken, pazar büyüklüğü 330 milyon TL’yi buluyor. Akıllı telefonların yaygınlaşması, internetin ucuzlaması, video içeriklere olan ilgi kulaklığı gerçek bir ihtiyaç haline getirdi.

Haberin Devamı

Deneyerek alınmalı

Birçok markanın temsilcisi Bircom’un CEO’su Burçin Bircanoğlu, kablolu kulaklığın pazarda hakimiyetini koruduğunu belirtirken, “Artık kablosuz kulaklıklar daha tercih edilir durumda. Ancak kablolu kulaklıkların giriş seviyesinde önemli adette satıldığı bir gerçek” diyor.

Bircanoğlu’na göre kulaklık denenerek alınmalı. Kullanım alanına göre spor, seyahat, video seyretmek ve oyun için farklı türleri bulunuyor. Bunların her birinin de kulak içi, kulak üstü, açık ya da kapalı kabin tasarımlı gibi pek çok tipi var.

Bircanoğlu, çocuklara kulak üstü ve açık kabin tasarımlı kulaklıkları öneriyor. Kullandıkları cihazda da ses seviyesi limitleme özelliğinin aktif hale getirilmesini kulak sağlığı açısından tavsiye ediyor.

Haberin Devamı

Kulak içi revaçta

Yaz ayları kulak içi kulaklıkların daha çok kullanıldığı dönem. Bircanoğlu, hafif kablosuz kulak içi kulaklıkların bu aylarda gerçekten belirgin şekilde daha çok tercih edildiğini dile getiriyor.

Burçin Bircanoğlu, sektörün 2018’e hızlı başladığını ancak kurlar ve seçimler nedeniyle biraz yavaşlasa da yaz sonunda tekrar eski hareketini yakalayacağını dile getiriyor.

Yüksek sese dikkat

Bircanoğlu, klaklık ve sağlık denildiğinde dikkat edilmesi gerekilen önemli noktaları ise şöyle sıralıyor:

“Kulaklarımızı çok yüksek ses seviyesinden korumalıyız. Müzik dinleyen herkese kulaklarını uzun yıllar keyifli müzik dinleyebilmek adına çok yüksek sesten koruyarak yormamalarını öneriyorum.”

İşte en son trendler

Burçin Bircanoğlu, yeni trendleri de anlattı. En yeni özellik 3 boyutlu ses teknolojisi. Sennheiser gibi markaların bu özellikteki kulaklıkları her bir kapsülün üzerindeki mikrofonlar sayesinde 3 boyutlu ses kaydı yapıyor. Hem de gürültü filtreleme, ortam sesini de duyarak müzik dinleyebilme gibi fonksiyonlara sahipler. Bircanoğlu, kablosuz teknolojiler hızla ilerlerken yeni bluetooth standartlarıyla 24bit yüksek kalitede müzik dinlemenin de artık mümkün olduğunu aktarıyor. Geçmişte sadece kablolu kulaklıklarla erişilebilen ses kalitesine artık kablosuz da ulaşılabiliyor. Gürültü engelleme teknolojileri ve uzun pil ömrü yeni kulaklıklarda artık bir standart halini de alıyor.