Ekonomi 40 milyon TL yatıracak 15 yeni mağaza açacak

40 milyon TL yatıracak 15 yeni mağaza açacak

18.02.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

15’inci yılını geride bırakan Teknosa, büyümede vites yükseltti. Bu yıl 40 milyon TL’lik yatırım planlayan firma, 15 yeni mağaza açarak toplam bin kişiye istihdam yaratacak

40 milyon TL yatıracak 15 yeni mağaza açacak

Sabancı Grubu bünyesindeki teknoloji perakende zinciri Teknosa, sektörde 15’inci yılını geride bırakırken 2016 yılında 40 milyon TL yatırım yapacağını açıkladı. Teknosa, 15 yılda 130 milyon cihaz satarken 1.5 milyar kişiyi de mağazalarında ağırladı.

15’inci yıl değerlendirme toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Türkiye’de perakende sektörünün 650 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştığını anımsatarak, bu pastadan tüketici elektroniğinin 40 milyar TL’lik pay aldığını söyledi. Pazarda teknoloji marketlerinin dörtte bir pay sahibi olduğunu dile getiren Dinçer, sektörün geçen yıl yüzde 10 civarında büyümeyle kapattığını, bu yıl da çift haneli bir büyüme beklendiğini kaydetti.

İlk çeyrekte kâr

Dinçer, sektörün lideri olan Teknosa’nın 2000 yılında 3 ilde 5 mağaza ve 163 çalışanla yola çıktığını anlatarak, “Bu süreçte 20 milyar TL değerinde 130 milyon cihaz tüketiciyle buluşturuldu. Bugün 278 mağazayla 10 binlerce ürünü Türkiye’nin dört bir yanına sunuyoruz. 15 yılda mağazalarımızda ve dijital platformlarımızda 1.5 milyar ziyaretçi ağırladık” dedi.

Dinçer, Teknosa’nın geçen yılı 3.2 milyar TL ciroyla kapattığı bilgisini de paylaşarak, karlılıkla ilgili bir soru üzerine de şunları söyledi: “Geçen yıl ocak ayında Kliksa’yı bünyemize kattık. Bu sırada strateji değişikliği nedeniyle bazı muhasebe tekniğinden kaynaklanan zararlar oluştu. Kliksa’nın bundan sonra bir outlet markası olarak faaliyet göstereceği kararımız muhasebe tekniği açısından bir kerelik bazı aktifleri zarar yazmamıza yol açtı.

İran’ı etüd ediyor

Açıklanan zararın şirketin nakit pozisyonuna herhangi bir etkisi yok. Şirketin nakit pozisyonuna bakarsanız, 2015 yılını 300 milyon TL’nin üzerinde kapadık. Teknosa 2015 ilk yarıda operasyonel olarak zarardaydı. Ancak performansı ağustos ayından itibaren olumlu yönde gelişti. Bundan sonra da kâr açıklayacaktır. Benim beklentim ilk çeyrekte Teknosa kâr açıklamış olacaktır.”

Büyüme ve yatırımlarının 2016’da da hız kesmeyeceğini belirten Haluk Dinçer, 40 milyon TL’lik yatırım planladıklarını da açıkladı. Bir soru üzerine de Dinçer, İran’da yatırımı etüd ettiklerini belirterek, “Önceliğimiz Türkiye pazarı. İran’ın Türkiye için yarattığı büyük potansiyelin farkındayız. Şu anda yatırım için erken. Etüd aşamasındayız. Somut çalışmamız yok. Mutlaka Sabancı olarak İran potansiyelini değerlendireceğiz” açıklamasını yaptı.

Haluk Dinçer, yeni bir satın alma planı olup olmadığı ve iflas erteleme talebinde bulunan Gold’la ilgilenip ilgilenmedikleri sorusunu da, “Geçmişte satın almalarda aktiftik. Bundan sonra da fırsatları değerlendireceğiz” şeklinde cevapladı.

Bin kişiyi işe alacak

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan da, 15 yılda 1 milyar TL yatırım yaptıklarını aktararak, bu süreçte 15 bin kişiye de istihdam sağladıklarını söyledi. Bu yıl mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarte ise yüzde 50’ye yakın büyüme hedeflediklerini dile getirerek, şu bilgileri verdi:

“15 yeni mağaza açacağız. Bin kişiye de istihdam yaratacağız. Bu yıl 4 boyutlu büyüme stratejimiz var. 2016’yı ‘4D yılı’ olarak tanımladık. 4D’nin açılımı da derinleşme, dönüşüm, dayanışma ve deneyim. Tüm süreçlerimizde, teknoloji yatırımlarımızda ve iş süreçlerimizde derinleşeceğimiz, dijitalleşme ve dijital dönüşüme ağırlık vereceğimiz bir yıl bizi bekliyor.”

Preo markalı aksesuar yolda

Bülent Gürcan, kendi akıllı telefon markaları Preo P2 serisinin bu yıl devam edeceğini yeni model düşünmediklerini de belirterek, Preo markasıyla yeni aksesuarları piyasaya sunacaklarını duyurdu. Preo Pwatch’la akıllı saat ve Preo P1 ve P2 ile akıllı telefonda yer alan Teknosa, klavye, mouse, kılıf ve koruyucu ürünleri de kendi markasıyla satışa sunuyor olacak.