Ekonomi 85 yaşında ama hâlâ ‘saat’ gibi çalışıyor!

85 yaşında ama hâlâ ‘saat’ gibi çalışıyor!

09.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Mustafa Nalçacı... Türkiye’de saat perakendesi denince ilk akla gelen isimlerden. Konyalı Saat’in kurucusu, 80 yaşını devirmiş olmasına karşın çalışmasını ilk günkü heyecanıyla sürdürüyor

85 yaşında ama hâlâ ‘saat’ gibi çalışıyor

O, Cumhuriyet döneminin önemli girişimcileri arasında. Bugün, saat perakendesi denince ilk akla gelen isimlerden. 80 yaşını devirmiş olmasına karşın hala ilk günkü heyecanıyla çalışmasını sürdürüyor... Bu duayen isim, Mustafa Nalçacı. Konyalı Saat’in onursal başkanı...
1929 doğumlu olan Nalçacı, öğretmen bir babanın üç çocuğundan biri olarak Konya’da dünyaya gelir. Öğrencilik yıllarında boş kalmasın diye girdiği saatçilik işi sonradan mesleği olur. Saatçiliği iyice öğrenen Nalçacı, 1951’de Şen Saatçi’yi kurar.
Nalçacı, şehirde ilk defa reklam yapanlar arasında bulunduğunu ve çok meşhur olduklarını aktarıyor.

50 mağaza hedefi
Uzun yıllar Konya’da bu işi devam ettiren girişimci, işini 1962’de İstanbul Sirkeci’ye taşır. Mustafa Nalçacı, bu süreci şöyle anlatıyor: “2001’e kadar tek mağazalı olarak faaliyetimizi sürdürdük. Krizde Konyalı ve Ersa ortaklığıyla zincir mağaza olmaya karar verdik. Konyalı Saat adını kullanmayı seçtik. 2002’de kurulan bu ortaklık ilk olarak sekiz mağaza ile başladı, bugün 22 mağazaya ulaştı. Yıl sonu için hedefimiz 24 mağazaya erişmek. İstanbul ve Ankara’daki AVM’lerde hızlı mağazalaşmayı sürdüreceğiz. 2016 yılına kadar 50 mağazalık bir yapıya ulaşmayı hedefliyoruz.”
Mustafa Nalçacı, Türkiye’nin ilk saat ithalatçı ve perakendecilerinden biri. Aynı zamanda saat imalatı da yapmış. Nalçacı, “Her tür ve cins saatin bakım ve onarımının üstesinden gelecek makine donanımı ve bilgi birikimine sahip usta ve çalışan personele sahibiz. Bugün 36 marka ve 8 bine yakın model saatin satışını gerçekleştiriyoruz. Rado, Longines, Tissot, Nacar, Swatch, Movado, Bulova, Casio gibi birçok saat markasını portföyümüzde bulunduruyoruz.
Son olarak İstanbul’da Metro Garden ve Özdilek Park AVM mağazalarımızı açtık. Yıl sonuna kadar da Ankara’da Podium AVM’de bir mağazamız daha hizmete girecek. Ayrıca Türkiye’de, 580 saat ve kuyumcu bayisine sahibiz. Nacar, Carrera ve Jean Perret markalarının da sahibiyiz ve bu markaların üretimlerini de Konyalı Saat olarak biz yaptırıyoruz” diye anlatıyor.

Farklı alanlara yatırım
Mustafa Nalçacı, iki oğlu büyüyünce bir süre sonra işleri onlara devreder. O, şu anda şirkette onursal başkan olarak görev yapıyor. İki kızı da evlenip çoluk çocuğa kavuşana kadar ona destek olmuşlar. Eşi de en önemli destekçilerinden. Zaman içinde farklı sektörlere de girmişler. Erben’le kartlı geçiş sistemleri, kahve markası Lavazza’nın Türkiye dağıtıcılığı, Bakkal24’le de sıcak ve soğuk otomat makinesi işletimi bunlar arasında.

‘Akıllı’lar mekaniği etkilemez
Saat kullanım alışkanlıklarına da değinen Nalçacı, “Kadınlar daha çok saatin aksesuar özelliğini kullanıyor. Şıklıklarını tamamlayan, trend, renk alternatifi fazla olan ve kıyafet kombini oluşturmalarına yardımcı saatleri tercih ediyorlar. Erkekler ise tek aksesuarları olan saati, yaşam tarzlarına ve bulundukları çevreye göre seçiyor. Fonksiyonel özelliği fazla olan modelleri alıyorlar” diyor.
Nalçacı, teknolojik akıllı saatlerle ilgili de “Toplum yeniliklere açık ve bu yenilikleri takip ediyor. Ama saat ve özellikle mekanik saat her zaman algıdaki yerini koruyacak. Çünkü mekanik saate olan ilginin bir tutku olduğunu düşünürsek, akıllı saat olarak adlandırdığımız ürünlerin sektörü çok etkileyeceğini düşünmüyorum. Akıllı saatler daha çok statü ve kıyafeti tamamlayıcı bir aksesuar olarak kullanılıyor” değerlendirmesini yapıyor.

Büyük çap ve renkli kasalar ön planda
Mustafa Nalçacı, saatlerdeki trendlerle ilgili de şunları söylüyor:
- “Saat modası her yıl değişiyor. 2014’de genelde büyük çaplı ve renkli kasalı saatlerin ön planda olduğunu görüyoruz. Fonksiyonellik de en az tarz kadar önemli. Kronograf ve fonksiyon özelliği fazla olan spor ve günlük modaya uygun saatler, bu yıl tercih edilen modeller arasında.
- Erkek saatlerinde ay ve güneş, dünya saati göstergeli, büyük takvimli ve pilot koleksiyonu fonksiyonlu modeller ön plana çıkacak. Kasa renklerinde 4N pembe altın kasa ile beraber kullanılan lacivert ve duman rengi kadranlar dikkat çekiyor.
- Kadın modellerinde ise en dikkat çeken hemen hemen bütün modellerde sedef kadranlı ve üzeri pırlanta, taş işlemeli modeller. Komple pırlanta işlemeli kasa yapıları oldukça revaçta olacak. Parlak kasa ve bilezik erkeklerde olduğu gibi büyüyen kasa çapları ön plana çıkacak.”

Haberin Devamı

Bütün afetlere karşı sağlam KOBİ projesi
Afetlere karşı KOBİ’leri bilinçlendirmeyi amaçlayan Sağlam KOBİ Projesi, İstanbul’un ardından İzmir’de de uygulanacak. Proje, KOBİ’lerin afetlere hazırlık süreçlerine destek olmayı ve olası afetlerin ardından iş hayatına hızlı dönüşlerini sağlamayı amaçlıyor.
Projenin 2 yıl önce planlanmaya başlandığını ve Türkiye’nin riskli afet bölgesinde bulunmasından dolayı pilot bölge olarak seçildiğini belirten Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Dinler, projenin KOBİ’leri afetlere karşı güçlü kılacağını söyledi. Dinler, deprem, yangın ve sel gibi doğal afetlerin yanı sıra iş kazalarının da afet kategorisinde değerlendirilmesi gerektiğini dile getirerek, Sağlam KOBİ Projesi ile İzmir başta olmak üzere tüm Türkiye’de bir farkındalık yaratmayı hedeflediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Mobil sitelere yeni bir tasarım
Turkcell her ölçekteki firmanın internet sitesini mobil uyumlu olarak tasarlayabilen Mobil Site Sihirbazı’nı işletmelerin kullanımına sunuyor.
Mobil Site Sihirbazı, firmaların internet sitelerini birkaç adımda mobil siteye çevirmelerini veya sıfırdan mobil site tasarlamalarını sağlıyor. Uygulamayla konum bilgileri, kampanya kuponları, sosyal medya bağlantıları gibi fonksiyonel özellikler kolayca mobil internet sitesine eklenebiliyor, arama motoru optimizasyonu yapılabiliyor.
Hiçbir teknik bilgiye sahip olmadan internet sitesi tasarlamayı sağlayan Mobil Site Sihirbazı ile konum bilgileri, sosyal medya bağlantıları, arama motoru optimizasyonu gibi fonksiyonlar da siteye eklenebiliyor.

‘Akıllı tuş’la müşteri deneyimini değiştiriyor
Çok kanallı müşteri deneyimi ve iletişim merkezi çözümleri alanında faaliyet gösteren Genesys, mobil uygulamalarla müşteri hizmet birimlerini tek bir akıllı tuş kulllanımıyla bağlayarak, mobil müşteri deneyimini yeniden tasarlıyor.
Genesys Ülke Müdürü Murat Tipi, Genesys Mobile Engagement’le müşteri hizmetlerinde yeni bir devir başlattıklarını belirterek, akıllı telefonlar üzerinde bir butona dokunuşla müşterilerin artık sorunsuz bir şekilde müşteri hizmetleri birimlerinden kendi tercih ettikleri şekilde anında alabileceklerini söyledi. Tipi, “Mobile Engagement çözümü, canlı bağlantı, yer saptama, görüşme erteleme ve uyarı özellikleri sayesinde şirketlerin müşteri hizmetlerini kişiselleştirmelerini sağlıyor” dedi.