Ekonomi Adidas’a ‘üç çizgi’ şoku

Adidas’a ‘üç çizgi’ şoku

20.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Avrupa Birliği (AB) Genel Mahkemesi, Adidas’ın 3 çizgili logosunun ayırt edici özellik taşımadığı gerekçesiyle ticari marka olmadığına hükmetti.

Adidas’a ‘üç çizgi’ şoku

Merkezi Lüksemburg’ta bulunan, AB’nin en yüksek mahkemesi Avrupa Adalet Divanı yapısı içinde yer alan Genel Mahkeme, Almanya merkezli spor giyim ve ayakkabı firması Adidas’ın logosu hakkındaki davayı karara bağladı.

Haberin Devamı

Mahkeme, herhangi bir yönde uygulanan üç paralel çizgiden oluşan Adidas logosunun ayırt edici bir özellik taşımadığı gerekçesiyle ticari marka olmadığına karar verdi.

Adidas, söz konusu logosunu 2014 yılında AB Fikri Mülkiyet Ofisi’ne ticari marka olarak kayıt ettirmişti. Belçikalı bir firma ise 2016 yılında marka kararını iptal ettirmişti. Adidas, iptal kararına karşı hukuki süreç başlatmıştı.

900 milyon ürün üretiyor

Adidas’ın kökenleri Almanya olsa da tam bir küresel firma. Bütün dünyada 57 bin kişiyi istihdam ediyor. 100 milletten çalışanı var. Merkezi Almanya Herzogenaurach’da.

Her yıl 900 milyon spor ve sportif yaşam tarzına ait ürün üretiyor. 2018’de 21 milyar euro’luk satış rakamına ulaştı. Adidas’ın kurucusu Adolf Dassler. Kardeşi Rudolf’la beraber markayı yarattı. Ancak araları açılınca kardeşi ayrılarak Puma markasını kurdu. Adidas logosunun kökeni ise 1949 yılına gidiyor.