Ekonomi Akbank’ın marka değeri 500 milyon dolar arttı

Akbank’ın marka değeri 500 milyon dolar arttı

13.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, bankanın 2015’te 250 milyar aktif, 160 milyar TL de kredi büyüklüğüne ulaşacağını söyledi. Binbaşgil “Kârlı ve sağlıklı büyümeyi sürdüreceğiz” dedi

Akbank’ın marka değeri  500 milyon dolar arttı



Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, büyüme stratejilerini, Türkiye’de “kalıcı liderlik” ve bölgede önemli bir güç olmaya odaklayan Akbank’ın, 2012 yılını hemen tüm bankacılık kalemlerinde önemli pazar payı artışları elde ederek başarılı bir tabloyla kapattığını söyledi.
Binbaşgil, “Akbank 2012 yılında toplam kredilerde, tüketici kredilerinde, konut ve ihtiyaç kredilerinde ve kredi kartlarında ciddi pazar payı artışları sağladı. Pazar payımızdaki bu artışlar sektörde neredeyse belirli bir büyüklükteki bir bankanın toplam pazar payı düzeyinde gerçekleşti” dedi.
Akbank Genel Müdürü Binbaşgil, 2015 sonuna kadarki 3 yılı kapsayan dönemde Akbank’ın toplam aktiflerinin 3’te 2’sinin kredilerden oluşacağını belirterek “2015 sonunda aktif büyüklüğümüzün 250 milyar TL’ye, toplam kredilerimizin de 160 milyar TL’ye çıkacağını hesaplıyoruz. Yani kredi hacmimizin üzerine yaklaşık 68 milyar TL daha ilave etmiş olacağız. Ancak biz bu büyümeyi sadece rakamsal büyüklük olarak değil, karlı, sağlıklı ve verimli bir büyüme olarak hedefliyoruz” diye konuştu.
Hakan Binbaşgil, gelecek dönemde otoyollar, üçüncü havaalanı ve yap-işlet-devret projeleri yanı sıra enerji sektöründeki büyük projelerin hayata geçeceğini belirterek, KOBİ kredilerinde daha da büyümeyi hedefleyen bankanın proje finansmanında da etkin bir rol üstleneceğini, bu büyük projelerin sektörde kredi talebini canlı tutacağını söyledi.

Kâr yüzde 19 arttı
Akbank Genel Müdürü Binbaşgil, ekonomiye ve bankacılık sektörünün performansına güvendiklerini ve ekonomideki olumlu ortamdan aldıkları güçle 2013-2015 yılını kapsayan yeni bir büyüme planını belirlediklerini belirtti.
Binbaşgil, “2015 sonuna kadar sürecek 3 yıllık bir büyüme stratejisi benimsedik. Bu 3 yılda sektörün üzerinde bir büyüme öngörüyoruz. Toplam aktiflerimizi 2015 sonuna kadarki dönemde yıllık bazda yüzde 16, kredilerimizi yüzde 20 ve mevduatımızı da yüzde 16 büyütmeyi öngörüyoruz” dedi.
Hakan Binbaşgil, Akbank’ın bir önceki yıla oranla karını yüzde 19 ve toplam aktiflerini yüzde 17 büyütme başarısı gösterdiğini ve karlılık içinde büyüme çıtasını yükselttiğini ifade etti.

Haberin Devamı

DÜNYANIN EN?BÜYÜKLERİ ARASINDA
2013 bankacılık sektörü marka değeri araştırmasında önemli bir sıçrama yaptıklarını kaydeden Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, “Bağımsız uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in gerçekleştirdiği ‘Dünya’nın En Değerli 500 Banka Markası-2013’ araştırmasında Türkiye’den ilk 100’e giren 2 bankadan biri olduk. Geçen seneye kıyasla hesaplanan marka değerimizi 500 milyon dolar artışla 2.1 milyar doların üstüne taşıdık. Uluslararası sıralamada 10 basamak yükselerek 86. sıraya çıktık” dedi.