Ekonomi Aksesuarcı The She Lafayette yolcusu

Aksesuarcı The She Lafayette yolcusu

18.07.2010 - 00:46 | Son Güncellenme:

İlk mağazasını iki yıl önce açan ve 7 mağazayla aksesuar sektöründe faaliyet gösteren The She, Fransa’nın ünlü çok katlı mağazası Galeries Lafayette’de dükkan açmak için hazırlanıyor

Aksesuarcı The She Lafayette yolcusu

Aksesuarcı The She Lafayette yolcusu

Bilal Gürlen

Haberin Devamı

Markanın Yönetim Kurulu Başkanı Bilal Gürlen, görüşmelerin sona yaklaştığını ve Lafayette’deki ilk Türk markası olacaklarını dile getirdi. Türkiye’deki yapılanmaya ağırlık verdiklerini ifade eden Gürlen yıl sonuna kadar 5 mağaza açacaklarını söyledi. Gürlen, “Yeni açılacaklarla birlikte 12 mağazada bizim olacak. Bugüne kadar 2 milyon TL mağaza yatırım yaptık. 1 milyon TL daha yapacağız. 2012 yılında hedefimiz bayiler aracılığıyla 50 mağazaya ulaşmak” dedi.

Bakü mağazası Aliyevlerin
40 ülkeye ihracat yaptıklarını hatırlatan Gürlen, en büyük pazarlarının Rusya olduğunu ifade ederek şunları anlattı:
“Aliyev ailesine mensup bir kişiye Bakü’de bayilik verdik. Erbil’de yeni açılacak olan alışveriş merkezinde de yer almak istiyoruz. 40 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu yılki toplam ciro hedefimiz 10 milyon TL.”
Dizilerde kullanılan bujiterilerin krizde satışlara olumlu etkisi olduğunu ifade eden Gürlen, “Yeni sezonda gösterime girecek olan 5 diziye ürün sponsoru olacağız. Ayrıca Türkiye’nin önde gelen tekstil firmalarından 6’sına ürün üretiyoruz” diye konuştu. Mağazalarını 30-100 metrekarede kurduklarını belirten Gürlen, “30 metrekare mağazanın bayilik bedeli 80 bin lira. Mağaza 12 ayda geri dönüşünü sağlıyor” dedi.

Haberin Devamı

Tchibo Türkiye’de haftalık temaya geçti
Kahvenin yanı sıra belirli sürelerde değiştirdiği özel konseptlerle perakendecilikte de yer alan Tchibo, Türkiye’de de konseptini, faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde olduğu gibi hafta da bir yenilemeye çevirdi. Markanın günlük ziyaretçi sayısı yüzde 20 artarken, Tchibo Türkiye, büyüyen pazarlar arasında lider olan Polonya’nın yerine geçmeye hazırlanıyor. Markanın Türkiye’ye alışma süresinde temaları iki haftada bir yenilediklerini söyleyen Tchibo Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu, “Eskiden havuz içinde temaları seçerdik şimdi dünya ile aynı gidiyoruz” dedi.
Kahve markası olmalarına rağmen cirolarının yüzde 80’inin gıda dışı ürünlerden geldiğini anlatan Tanşu, yılı yüzde 25’lik büyümeyle tamamlayacaklarını kaydetti. 40 mağazaya ulaştıklarını bildiren Tanşu internet satışları için çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Migros’ta iPad’e yoğun ilgi
Nisanda ABD’de piyasada çıkan Apple’ın son ürünü iPad dün Migros’larda satışa sunuldu. Firma yoğun bir ilgiyle karşılaştı. 1000 adet iPad’in 700’ü dün 17.00 itibariyle tükendi. Ürünün tamamının en geç bu sabah saatlerinde bitmesi bekleniyor.
İkinci partinin salı günü geleceği ifade edilirken metropoller arasında en yoğun satışlar İstanbul, Ankara ve Antalya’da yaşandı. Anadolu’da ise yüksek satış rakamları Trabzon, Malatya, Afyon’da gerçekleşti.
www.kangurum.com.tr’de ise 100 adet ürün satıldı.
Migros raflarındaki iPad’lerin 32 GB hafıza kartlı, 3G özellikli modelinin fiyatı 2 bin 290 lira, 64 GB ve 3G özellikli versiyonun fiyatı ise 2 bin 490 lira.