Ekonomi Algida tüketimini ikiye katlayacak

Algida tüketimini ikiye katlayacak

18.06.2010 - 01:51 | Son Güncellenme:

Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, Türkiye’deki 20’inci yılını kutlayan Algida’nın yeni hedefinin 2.8 litre olan kişi başı dondurma tüketimini ikiye katlamak olduğunu ifade etti

Algida tüketimini ikiye katlayacak

1990 yılında Türkiye’de yalnızca 0.3 litre tüketimi gerçekleşen dondurmanın 2.8 litre tüketildiğini anlattı. Seçkin, ‘2015 yılı için hedefimiz tüketimi 5.6 litreye ulaştırmak” dedi. Algida’nın 20 yılda 400 milyon euro yatırım yaptığını ifade eden Seçkin şunları anlattı:
“1990 yılında üretime başlayan Çorlu Fabrikası o dönemde 10 milyon litre kapasiteye sahipti. Bugün yılda 200 milyon litre kapasiteye ulaştı. Şu an Avrupa’nın 2’inci dünyanın ise 6’ıncı büyük fabrikasına sahibiz. 3 bin 200 kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye’nin her yerinde 140 bin perakendeciye ulaştık. 200 bin kabine sahibiz. Bu 350 kişiye bir kabin anlamına geliyor. Sıfırdan aldığımız pazar payımız bugün yüzde 72’ye ulaştı. Türkiye Algida ile Unilever’in 2’inci büyük dondurma operasyonu.”

Fiyat öne çıktı
Geçen yılın herkes için öğretici bir yıl olduğuna dikkat çeken Seçkin, kriz dönemlerinde tüketici tercihlerinde özellikle fiyatlarının öne çıktığını anlattı. Seçkin, “25 kuruş, 2.5 lira gibi yuvarlak rakamların tüketiciler için büyülü bir cazibesi var. Kriz döneminde satışlarda bir düşüş yaşanmadı” dedi.
2008 yılında 750 milyon euro’ya ulaşan Türkiye dondurma pazarının geçen yılı 800 milyon euro ile kapandığını ifade eden Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, “2010 yılının ilk 5 ayında pazar yüzde 29 büyüdü. 71.9 olan payımız 72.2’ye yükseldi” dedi.

Haberin Devamı

Algida tüketimini ikiye katlayacak