Ekonomi Alman devi, Türk reçetesi büyüttü

Alman devi, Türk reçetesi büyüttü

23.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:

Media Markt Saturn CEO’su Pieter Haas,“Türkiye üzüldüğümüz bir çocuktu. Ama rolü çok değişti. Büyümemize damga vuruyor. Türk sistemini diğer ülkelerde uygulayacağız” dedi

Alman devi, Türk reçetesi büyüttü

Türkiye, Alman teknoloji perakendesi devi Media Markt’ın dünyadaki büyümesine damga vuran üç ülkeden biri oldu. Media Markt’ın bünyesinde yer aldığı Ceconomy, 2016-2017 mali yılında satışlarında yüzde 1.3’lük artışla 22.2 milyar euro’luk gelir açıklarken, firmanın Almanya, İspanya ve Türkiye’de çok güçlü büyüme kaydettiği duyuruldu. Ceconomy’nin, Almanya Düsseldorf’ta düzenlediği basın toplantısında Türkiye’deki büyümeye ve bu büyümenin şirket sonuçlarındaki etkisine vurgu yapıldı.

Haberin Devamı

Türkiye’deki Media Markt’ı da çatısı altında bulunduran Media Markt Saturn Retail Grup ve Ceconomy Holding CEO’su Pieter Haas, Türkiye’nin şirketleri açısından rolünün oldukça değiştiğini vurguladı. Haas, “Türkiye, birkaç yıl önce varlığından üzüntü duyduğumuz bir çocuktu. Türkiye’den çekilmeyi bile düşünmüştük. Bir pazarda sorununuz varsa ve buna çözüm üretemiyorsanız tabii ki bu ülkeden çekilmeyi düşünürsünüz. Ama bugün öyle bir konuma geldik ki asla ve asla Türkiye’den çıkmayı düşünmüyoruz” dedi.

Alman devi, Türk reçetesi büyüttü
‘Örnek ülke oldu’

Türkiye’nin şu anda kendileri için Almanya ve İspanya gibi önde gelen ülkelerden biri konumuna geldiğini dile getiren Haas, Türkiye’nin büyümede örnek olmaya başladığını ve başka ülkelerdeki yöneticilerine Türkiye’de neler olup bittiğini bakmalarını önerdiklerini kaydetti. Haas, Türkiye’nin ciro, büyüme ve karlılık açısından ilk 5 ülkeler arasında yer aldığını da kaydetti.
Pieter Haas, Media Markt Türkiye’nin CEO’su Yenal Gökyıldırım’ın Türkiye’de oluşturduğu merkezi sistemle başarılı olduğunun ve satın alma sistemindeki değişimle fark yarattığının altını çizdi. Haas, şöyle devam etti: “Yenal Bey ve ekibi ileriye doğru bir adım attılar. Doğru ölçeği doğru ele alarak merkezi işlem yaptığınızda ileriye doğru adım atılabileceğini bize gösterdiler. Türkiye’deki sistemi örnek alıp başka ülkelerde uygulamaya koyma gibi düşüncemiz var. Türkiye, şu anda en hızlı büyüyen pazarlarımızdan biri. Yenal Beye toplantılarda ‘bunu nasıl yaptınız’ diye sorular yöneltiliyor. İspanya’dan Türkiye’ye gelen ülke yöneticisi bu başarıyı nasıl elde ettiğiyle ilgili bilgi aldı.”

Haberin Devamı

Başka marka getirmeyiz...

Saturn ve Fnac markalarını yeniden Türkiye’ye getirme gibi bir planları olmadığını da belirten Pieter Haas, kendi kendileriyle rekabet etmek istemediklerini, pazarda diğer oyuncuların önüne geçmek istediklerini kaydetti. Bir şirket satın alma planları olup olmadığıyla ilgili de Haas, “Ben gelecek için bir şirketle birleşme ya da satın almanın başarılı reçetesinin olmadığını düşünüyorum. Biz sihirbaz değiliz. İşimiz sağlıklı” dedi.

Haberin Devamı

‘Doğru stratejiyi bulmakta zorlandık’

Pieter Haas, Türkiye’ye ilk girdiklerinde sağlıklı stratejiyi geliştiremediklerini itiraf ederek, “Türkiye genç nüfusuyla yapısal olarak ideal bir pazar. Uzun zaman Türkiye’de ağır hareket ettik. Bu çekici pazarda doğru stratejiyi bulmakta zorlandık. İlk başta mağazaları çok büyük tuttuk. İkinci hatamız iki markayla giriş yapmak oldu. Üçüncüsü ise Türkiye pazarını bilen yöneticilerle çalışmamak oldu. İlk etapta bizim Türkiye’deki tüketicinin ne istediğini bilmemiz gerekiyordu. Türk yöneticilerle çalışmamız gerekiyordu. Geriye baktığımda işi kendimiz için zorlaştırdığımızı görüyorum” dedi.