16.04.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
24 Ekim 2018 tarihinde başlayan yarışmaya, Türkiye’nin dört bir tarafından 946 tasarımcı ve üretici kadın katıldı. 31 ocak 2019’da sona eren yarışmanın ardından değerlendirme kurulu ön eleme yaparak, her kategori için 5 isim belirledi.
Finale kalan 5 kategoriden 25 tasarım ve ürünler, alanında uzman ve öncü isimler tarafından belirlendi.
‘Anadolu’ teması altında Türkiye’nin kültürel değerlerinin yansıtıldığı; ‘Takı’, ‘tekstil’, ‘ev ve dekorasyon’, ‘kahve seti’ ve ‘illüstrasyon’ kategorilerinde düzenlenen yarışmanın birincileri onar bin liralık ürün alımı ile ödüllendirildi. Yarışmaya başvuran ve ön değerlendirme tarafından seçilen 25 kadın üretici ise Anadolu Kültürel Girişimcilik (AKG) tedarikçi grubuna alındı.
Girişimci artacak
Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı Halil Korkmaz, ödül töreninde yaptığı konuşmada, projeyle birlikte girişimci kadınların tasarladıkları ürünlere müze ve satış noktalarında yer vererek, onlara bir fırsat sunmayı hedeflediklerini söyledi. Korkmaz, “Projemiz kadınlardan çok ilgi gördü. Her yıl bu yarışmaları farklı temalarla tekrarlayarak daha çok kadın girişimcinin mağazalarımız aracılığı ile ürünlerini dünyaya satmasına destek olacağız. Üretim ve tasarımda kadın havuzunu genişleteceğiz” dedi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Merkez Müdürü Murat Usta da müze mağazalarının Türkiye’nin kültürünün dünyaya tanıtılması açısından en önemli tanıtım noktalarından biri olduğuna işaret etti. Bakanlığa bağlı 300 müze bulunduğunu belirten Usta, bu müzelerin içindeki her mağazanın, Türk kültürünü dünyaya anlatmak için birer tanıtım noktası olduğunu söyledi.
Yarışmada dereceye girenleri ödülleri, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, AKG Başkanı Halil Korkmaz ve DÖSİMM Mürürü Murat Usta tarafından takdim edildi.