Ekonomi ‘AVM doktoru olacağız’

‘AVM doktoru olacağız’

23.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Finansal sağlığı iyi durumda olmayan alışveriş merkezlerine (AVM) doktorluk yapacaklarını söyleyen Mallexpert’ün Yönetici Ortağı Koray Özgül, tedavi ve iyileştirme süreçlerine girebilecek AVM arayışında olduklarını açıkladı

‘AVM doktoru olacağız’

2000’de Türkiye’deki AVM sayısının 50 ve kiralanabilir alanın sadece 1 milyon metrekare olduğunu söyleyen Mallexpert’ün Yönetici Ortağı Koray Özgül, “2013 sonunda ise kiralanabilir alan 9 milyon metrekareyi ve AVM sayısı da 350’yi aşacak” dedi.
Özgül, 13 yılda varılan bu AVM stoğunun, nüfusu Türkiye’nin yarısından az olan İspanya’nın 15 milyon metrekare ve 650 adet AVM’sinin yanında hala daha düşük olduğunu kaydetti.
Özgül, “1000 kişiye düşen AVM alanı olarak Türkiye, Avrupa ortalamasının yarısından az bir rakamda ve geleceği çok parlak. Sektör olarak en önemli sorun belli semtlerde ve bölgelerde çok fazla sayıda AVM’nin aynı anda yapılıyor ve açılıyor olması” diye konuştu.

Fonksiyon bozuklukları
Hem ülke olarak hem de Anadolu şehirleri olarak henüz kullanılmayan kapasite varken bu plansız ve fazla yoğunlaşmaların kıyasıya rekabeti getirdiğine vurgu yapan Özgül, şöyle devam etti: “AVM’lerin farklılaşması ve kendilerini değiştirmeleri gereklilikten öte zorunluluk olmakta.
Bu da sıradan bir iki kiralama, peyzaj eklentisi veya 1 otomobil çekilişiyle maalesef sağlanamaz. Sofistike çalışan, fonksiyon bozukluklarını tahlil edecek, anlayacak ve teşhis sonrasında gerekli ilaçları yazacak, tedavi ve iyileştirme süreçlerine girebilecek, teknoloji ve CRM gibi data toplama araçlarını kullanabilen yetkin ekipleri gerektirir.
Mallexpert olarak biz buna yeni bir terimle ‘AVM doktorluğu’ diyoruz...”

Haberin Devamı

Sağlıklı dönüş

Potansiyeli tam olarak kullanılamamış, ortakları arasındaki uyumsuzluk sorunu yüzünden paralize olmuş veya AVM rekabeti yüzünden finansal sağlığı iyi durumda olmayan AVM’lerin ‘stressed property’ olarak adlandırılabileceğini söyleyen Koray Özgül, “Bazı finansal gruplar Stressed Property’leri uygun koşullarda, net gelirlerinin belli çarpanı değerinde risk alarak satın alır.
Sonra da onların yeniden biçimlenmesi, yeni kiracı karmasına dönüştürülmesi, radikal şekilde yenilenip makyajlanmasını sağlayacak ekipler yoluyla sektöre sağlıklı olarak geri dönüşünü sağlarlar” dedi.
Kasım 2012’de kurdukları Mallexpert’in bu dönüşümü yapabilecek ekip yapısına sahip bir hizmet firması olduğunu kaydeden Özgül, “Avrupa’da 10 milyar euro üzerinde değere sahip stressed property fonları var. Ve bunlar sadece AVM dönüşümünden paralarını kazanırlar.
Bizim kurduğumuz ‘RRE’ de bir fon yönetimi olup, stressed property arayışında. Fonun şu andaki büyüklüğü yabancı yatırımcı olarak 150 milyon euro dolayında. Yerli yatırımcı tarafında da benzer bir fonu geliştirme aşamasındayız” diye konuştu.
Yaklaşık 3-4 milyar dolar değerindeki alışveriş merkezi yatırımlarının ciddi dönüşüme ihtiyacı olduğunu anlatan Özgül, “Bu yolla yaratılacak artı değer üç yıl içinde 2.5 - 3 milyar dolar” dedi.

Haberin Devamı

Dönüşümün ilacı

Dönüşümün, ek AVM alanı, yerine göre binlerce metrekarelik AVM’nin fonksiyon değiştirmesi olarak nitelenebileceğini söyleyen Özgül, şöyle devam etti:
“Bazen kiracı karmasının yüzde 70’inin yerinin değişmesi gerekir. Ayrıca markaların yeni konsepte göre değişmesi, yeni eğlence bileşenlerinin eklenmesi, yerine göre çok atak reklam stratejisi gerekebilir.
Ama her ne planlanıyorsa bunun büyük bir planın parçası olması ve AVM’nin sorunlu yönlerinin çok iyi teşhis edilmesi gerekir. Dönüşümün ilacı buna göre yazılıyor.”

e-perakende

Sosyal moda platformu kuruldu

Moda dünyasının oyuncularını bir araya getiren netmoda.com, kullanıcılarının kendilerini moda ile ifade edebildikleri, bloggerların hayran kitlelerini geliştirebildikleri ve markaların ürünlerini sanal podyumda sunabildikleri bir ‘sosyal moda platformu’.
Kasım 2012’de kurulan netmoda.com, teknoloji ile modayı tek noktada buluşturdu. Günlük ortalama 10 bin tekil ziyaretçiye sahip site, kullanıcı sayısını 150 bine çıkarmayı hedefliyor.

Farklı tarzlar...
Moda demokrasisi vizyonu ile kullanıcılar için interaktif bir platform kuran Netmoda’nın kurucu ortağı Tolga Önal, şu bilgileri verdi: “Biz netmoda.com’da farklı zevklere sahip kullanıcıları ve farklı tarzlardaki markaları bir araya getiriyoruz.
Bu sinerji, modanın sosyal anlamda yayılmasını sağlamanın yanı sıra, Netmoda’yı keşfeden herkese yarattığı kombinler ve verdiği tavsiyelerle moda trendlerini belirleme gücünü veriyor. Vizyonumuz, modayı kullanıcıların belirlediği ve tartışabildiği demokratik bir hale getirerek modanın indirimden ziyade sosyal bağlantılar, stiller, fikirler, farklılıklar ve özgürlüklerden oluştuğunu gösterebilmektir.”
Önal, “Sokak stili gibi modayı besleyen güncel trendler, artık bu platformda yer alıyor. Kullanıcılar kendilerini birer moda editörü gibi hissediyor. ‘Kombin Yap’ bölümü kullanıcılarının sanal gardıroplarını oluşturmasına imkan tanırken, ‘Tavsiye Et’ bölümü de ‘Ne giysem?’ sorununu ortadan kaldırıyor” dedi.

Haberin Devamı

SAÇ - BAKIM

Haberin Devamı

Saçlarda istenilen etkinin ipuçları...

Wella lansmanı, Hakan Akkaya ve Özge Ulusoy’un katılımıyla gerçekleşti. Sezon trendlerini Moda Tasarımcısı Hakan Akkaya anlatırken, Koleston Çikolata Kahve Köpük Boya ile saç rengini değiştiren Özge Ulusoy ise kadınlara ipuçları verdi. Basın lansmanında Wella ürünleriyle saçlarda istenilen etkiyi sağlamanın yolları da anlatıldı.

Kök hücreli etki

Kerastase, içerdiği bitkisel kök hücrelerle saç köklerine etki eden saç bakım serumu Initialiste’i üretti. Marka yetkilileri, “Initialiste, sahip olduğu Complexe RegenerateurÆ ile kök hücre ortamını korur ve saç kalitesini optimize ederek saç tellerini güçlendirir” diyor.

Doğal gölgeler

L’Oreal Professionnel martta 2013 İlkbahar/Yaz Saç Koleksiyonu ‘Natürel Gölgeler’i lanse edecek. Podyumlarda bu sezon hakimiyet kuran çiçek desenleri ve canlı renklerden ilham alan koleksiyon, moda dünyasını sürreal bir doğallığa geri dönüşe davet ederek yorumluyor. L’Oreal Professionnel, istenilen saç stilini bir çiçeğin eşliğinde sunuyor.

Haberin Devamı

4 farklı ürün

Morfose, yeni Energy Boost serisi ile saçların uzamasına etki etmeyi amaçlıyor. Morfose’un yeni serisi, şampuan, saç bakım maskesi, tonik ve saç sütü olmak üzere dört farklı üründen oluşuyor. Marka yetkilileri, “Formülündeki Artemia Extraktı sayesinde hücrelere enerji sağlayıp canlandırıyor” diyor.

Kuru saça uygulanıyor

Schwarzkopf Professional, OSIS Mess Up Saç Hamuru’nu piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “İçeriğindeki pigmentler ve carnuaba wax ile ultra mat sonlandırma sağlarken saçta kuru doku etkisi yaratan OSIS Mess Up, saçı istendiği gibi şekillendirmeye olanak tanıyor. Ürün doğrudan kuru saça uygulanıyor” diyor.

‘Yılsonunda hedefimiz 100 mağazaya ulaşmak’

Pames Group çatısı altında toplam 16 markanın yer aldığını söyleyen Pames Group Yönetim Kurulu Üyesi Yasemin Sağın, bu yıl sonunda toplamda 100 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.
Pames olarak geniş bir ürün yelpazesine sahip olduklarını ifade eden Sağın, şu bilgileri verdi: “Her markamız aslında farklı bir tarzı yansıtıyor. Metropolpolis ve Freelora olarak gündelik hayatın çeşitli alanlarında, M.P. markamız ise tenis, basketbol, jogging, sandalet, classic, outdoor ve bot ürünleriyle halka sunuluyor. M.P. One ve Arow Kids de 0-15 yaş arasındaki tüm çocuklara uygun ürün yelpazesine sahip. Kısacası bir insanın yaşam sürecinde doğumundan yaşlılığına kadar kullanacağı tüm ayakkabı çeşitleri markalarımızın koleksiyonlarında mevcut.”
2012 yılında yüzde 15 büyüdüklerini anlatan Sağın, bu yıl ise yüzde 25 büyüme hedeflediklerini kaydetti.

‘AVM doktoru olacağız’

‘Erkek ayakkabısı renkleniyor zımba trendi devam ediyor’

Bu yaz ayakkabıların rengarenk olacağını söyleyen Yasemin Sağın, şöyle devam etti: “Kırmızı, sarı, yeşil, mavi, turuncu başta olmak üzere tüm canlı renkler ve tonları ayakkabılarda görebileceğiz. Spor ayakkabılar erkek ayakkabılarında öne çıkan ilk model. Loaferlar geçen sene popülerliğini artırmıştı bu yaz da aynı şekilde devam edecek. Kadınların ayağında görmeye alışık olduğumuz gladyatör tarzında sandaletleri erkeklerin ayaklarında da göreceğiz bu yaz. Kadın ayakkabılarında rengin yanı sıra aksesuarlar ön plana çıkacak. Metaller, zımbalar, şeffaf topuklar ve şeffaf ayrıntılar... Erkek ayakkabıları da giderek renkleniyor. Saks maviden bordoya geniş renk seçenekleri mevcut.”

‘800 bayimiz var’

Türkiye genelinde 800 bayileri bulunduğunu vurgulayan Sağın, “Bayilik sistemiyle çalıştığımız bu markalarımızla 3 bin 200 noktada satışa sunuluyoruz” dedi. Arow markasıyla perakende sektöründe faaliyet gösterdiklerini söyleyen Sağın, “Arow ilk olarak 2002 ilkbahar sezonunda sektöre terlik markası olarak giriş yaptı. Fakat kısa sürede ürün yelpazemizi genişlettik. Arow hem ayakkabı markamız hem de mağaza zincirimizin adı. Şu anda 47 mağazamız var. Ve bu sayıyı 100’e çıkarmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Migros Toptan, Anfaş Food Fuarı’nda

Migros Ticaret, profesyonel müşterilerine hizmet verdiği Migros Toptan ile 20-23 Şubat tarihlerinde Antalya Anfaş Food Product Fuarı’nda olacak. Migros Toptan, fuar süresince hem sektördeki mevcut müşterileri ile buluşacak hem de yeni müşteri gruplarına hizmetlerini tanıtacak. Migros Toptan, 150 metrekarelik fuar alanında hazırladığı taze ürün, donuk ürün, kuru gıda ve gıda dışı ürün standları aracılığı ile farklı hizmetlerini sergileyecek.

‘AVM doktoru olacağız’

Dolce&Gabbana’dan dantelli gözlükler

Dolce&Gabbana’nın yeni gözlük serisi, tarzını ‘Sicilya Barok’unun geleneksel çizgilerinden aldı. Nakış ve dantelleri anımsatan romantik desenler, koleksiyona hacimli bir etki vermiş. Ayrıca koleksiyonun çerçevelerinde yaldızlı kabartma güller ve yapraklar yer alıyor. Koleksiyondaki DG 4167 model gözlük ilhamını 50’li yıllardan alırken, hem çerçevesinde, hem de saplarında barok desenler taşıyor.

Neşe Erberk’ten Tursil etkinliği

Henkel, Tursil’in tanıtım çalışmalarını, eski Türkiye ve Avrupa güzeli, örnek bir anne ve deneyimli bir eğitimci olan Neşe Erberk’in katıldığı bir imza günü etkinliği ile sürdürdü. Neşe Erberk, yeni ürün Tursil Jel Sıvı Çamaşır Deterjanı için İstanbul Forum Alışveriş Merkezi’nde gerçekleşen imza gününde hanımlarla buluştu. Tursil, bu etkinlikte tüm katılımcılara gün boyu hediyeler de dağıttı.