09.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk / Perakende
Alışveriş merkezlerinin (AVM) son yıllarda muazzam bir gelişme kaydettiğini söyleyen KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık’ın kurucusu ve Genel Müdürü Murat İzci, “Toplam AVM sayısı 272’ye ulaştı” dedi.
Şu anda Türkiye’de kiralanabilir alanın 8 milyon metrekare olduğunu kaydeden İzci, “AVM arzı büyük bir hızda devam ediyor. Bu rakam 2015’te 12 milyon metrekareye ulaşacak. Bu da, yüzde 50 büyüme anlamına geliyor” diye konuştu.
Marmara ilk sırada
KDM’nin yaptırdığı araştırmaya göre, Bakırköy’deki AVM sayısının 11 olduğunu belirten İzci, “Bakırköy AVM sayısında, Slovenya, Hırvatistan, İzlanda, Lüksemburg, Estonya, Karadağ, Makedonya, Malta, Güney Kıbrıs, Arnavutluk ve Bosna Hersek olmak üzere 11 ülkeyi geride bıraktı” dedi.
İzci, araştırmanın sonuçlarını şöyle anlattı: “2012 sonunda Türkiye genelindeki toplam AVM sayısı 272’ye ulaştı. Bu yıl 43 yeni AVM açılacak ve AVM sayısı toplamda 320’ye, 2015 yılında ise 372’ye ulaşacak. 1000 kişiye düşen kiralanabilir alanda ise Marmara Bölgesi 176 metrekare ile ilk sırada.”
‘Verimlilik önemli’
Öte yandan markaların artık verimliliği düşünmek zorunda olduğuun ifade eden İzci, “Artık, ‘desinler diye’ mağaza açma dönemi bitti. Yani şu kadar mağazaya ulaştı dedirtmek değil verimlilik önem kazandı” dedi.
Kırgızistan’daki AVM projesi bu ay sonunda açılacak...
KDM olarak bugüne kadar 40’ın üzerinde projeye hizmet verdiklerini söyleyen Murat İzci, kiralama yaptıkları AVM’ler arasında Kent Meydanı, Festiva Outlet, Grosmall, Perlavista Margi Outlet ve Plato AVM’nin bulunduğunu belirtti.
Yurtdışındaki projelerde de görev aldıklarını, Erbil’in ardından bu ay sonunda Kırgızistan’da AVM açacaklarını belirten İzci, “17 Türk markası ilk defa bu AVM ile mağaza açmış olacak” dedi.
Konsept geliştirme hizmeti
Alışveriş merkezi yatırım projelerinin geliştirilmesi, yönetimi, yönetim danışmanlığı, kiralanması ve konsept geliştirme alanında hizmet verdiklerini söyleyen Murat İzci, şöyle devam etti: “Faaliyetimiz kapsamında yatırım ve proje yönetimi, bölgesel fizibilite çalışmaları, müşteri yapısı ve alışkanlıkları, ekonomik ve sosyal durum, bölgeye ulaşım gibi faktörleri değerlendiriyoruz. Konsept oluşturma, doğru marka karması ve kiralama, yönetim ve pazarlama danışmanlığını bir bütün halinde koordine ediyoruz” diye konuştu.
KDM’yi 2008 yılında kurdu
İş hayatına Komili’de başlayan Murat İzci, 1992- 1999 yılları arasında Beltaş, Makro Süper Center’da görev almış. 1999 yılında İstanbul’un ilk Outlet Center’ı olan Olivium Outlet Center’a Genel Müdür olarak transfer olan İzci, Kasım 2008’de KDM Alışveriş Merkezleri Kiralama ve Yönetim Danışmanlık şirketini kurdu.
e-perakende
Doğum günü portalı kuruldu
Dünyada hemen hemen her kültürde kutlanan doğum günleri, insanoğlunun en değer verdiği kutlamaların başında geliyor. Bununla birlikte en güzel hediyeyi seçmek, doğum günü partisi için özel bir pasta bulmak özel bir vakit istiyor. iikidodun.com.tr, bu hizmetleri tek bir çatı altında sunmak için kuruldu.
Türkiye’nin ilk online doğum günü alış veriş portalı olan iikidodun.com.tr’nin daha önce denenmemiş bir modeli hayata geçirdiğini söyleyen iikidodun.com.tr kurucusu Ersin Erkol, “Türkiye’de online alışveriş siteleri ve portalları son derece hızlı bir şekilde gelişiyor ve tüketici sayıları gün geçtikçe artıyor. iikidodun.com.tr gerek yapısı gerekse sunduğu hizmet içeriğiyle farklı bir portal” dedi.
Özel günler için...
Erkol, “Şu anda online pasta, çiçek ve hediye alışverişi yapabileceğiniz onlarca site var. Ancak bir doğum günü kutlaması için ihtiyaç duyulan her şeyi sunan bir site yoktu” diye konuştu.
Erkol, şöyle devam etti: “Günümüzde iş hayatının yoğunluğu nedeniyle hepimiz yakınlarımızın doğum günü hazırlıklarını ancak son anda tamamlayabiliyoruz. Çoğunlukla da zaman darlığı nedeniyle istediğimiz gibi bir organizasyon yapamıyor, pasta, çiçek gibi alternatifleri sıradan olmaktan kurtaramıyoruz. Bu açıdan baktığınızda iikidodun.com.tr, çalışan insanlar için önemli bir seçenek. Üstelik sitede yer alan alternatifler sadece doğum günü kutlamaları için değil her türlü özel gün kutlaması için de alternatifler yaratıyor.”
GÜNEŞ GÖZLÜĞÜ
Yüze uyum esas alındı
Slazenger’ın 2013 güneş gözlüğü koleksiyonu görücüye çıktı. Sezonun trend renklerinden oluşan koleksiyon, maksimum rahatlık ve yüze mükemmel uyum esas alınarak hazırlandı. Kadın ve erkekler için farklı seçeneklerin bulunduğu koleksiyonda çeşitli renk alternatifleri de var.
İkonik modeller
Sportif ya da vintage, güneş ya da optik... Ray-Ban, yeni koleksiyonunda ikonik modellerini, ileri teknoloji ve flaş renklerle yeniden yorumladı. Ray-Ban koleksiyonu, hafif malzemeler, el işçiliğiyle tamamlanan üretim süreci ve farklı renk seçenekleriyle dikkat çekiyor.
Gözlükler çiçek açtı
Kenzo, 2013 güneş gözlüğü koleksiyonunda özel olarak hazırlanmış çiçek tasarımlarından vazgeçmedi. Geniş çerçeveler daha kare ve yuvarlak hatlarla ön plana çıkarken, koleksiyonda çiçek desenli abiye gözlükler dikkat çekiyor. Koleksiyonda, yekpare gözlüklerin hâkimiyeti sürüyor.
Opak ahşap efekti
Emporio Armani gözlük koleksiyonu, markanın genç ve canlı konseptini yansıtıyor. Yuvarlak şekiller markanın ikonik tasarımları arasında yer alıyor. Seksenli yıllardan beri bu model malzeme ve renklerle yapılan dokunuşlarla hep güncel tutuldu. Ayrıca opak ahşap efekti de kullanılmış.
Elektro gitardan esinlendi
Oakley Gözlükleri, yeni modellerini sundu. ‘Garage Rock’ adını taşıyan modeli, 60’lara saygı duruşu niteliğinde. Elektro-gitardan esinlenen bu model, metal detaylara ve rock ikonlarının klasik duruşu olan retro çizgilere sahip. Modelin ayrıca High Definition OpticsÆ özelliği bulunuyor.
10 milyon dolara çocuklara özel eğlence merkezi kurdu
Beykoz AcrLoft AVM’de kurulu, oyun alanları, amfi tiyatrosu, atölye çalışmaları ile çocuklar için özel bir eğlence hizmet sunan Funloft’un Genel Müdürü Roje Özdamar,”Funloft, 2 ile 70 yaş arasında geniş bir kitleye hitap ediyor. Kurumsal şirketler, aileler, çocuklar için farklı aktivitelerimiz var” dedi.
Kurdukları sistemle çocukların ve gençlerin sosyalleşecekleri, ailelerin birbirleriyle vakit geçirebilecekleri bir ortam yarattıklarını belirten Özdamar, “Funloft’ta çocuklar, oyun alanlarında oyun oynarken, ebeveynler kahvesini içebiliyor ya da bowling oynayabiliyorlar” diye konuştu.
50 farklı oyun
Funloft’ta, Playground’tan Bowling’e, Amfi Tiyatro’dan Lazer Tag’e kadar 50’ye yakın farklı oyun bulunduğunu ifade eden Özdamar, “Funloft’un yedi ay önce yaptık. Yaklaşık 10 milyon dolarlık bir yatırım bu. Büyüme hedefimizde Türkiye’nin her yerinde faaliyet göstermek var” dedi.
Son yıllarda çocuk eğlence merkezlerinin sayısının arttığını kaydeden Özdamar, şu bilgileri verdi:
“Oyun alanlarında her şeyin en kalitesini kullanmaya özen gösterdik. İşin içinde çocuklar olunca, çok dikkat etmek gerekiyor. Sağlıklı koşullarda, hijyeni en üst safhada tutarak konsepti belirledik. Örneğin, içinde trafik ışıkları, kızaklar, kaydıraklar olan bir oyun alanımız var. Buradaki top havuzu için özel hijyen sağlamak amacıyla yurtdışından makine getirdik. Bu makine, topları içine çekerek temizliyor. Sonuçta işin içinde çocuklar olduğu için güvenlik ve sağlık koşullarını ön planda tutmak gerekiyor.”
Restoranlı konsept
Makinelerin her gün dezenfekte edildiğini söyleyen Özdamar, “Funloft’ta İtalyanların ve Amerikalıların ortak çalışması ile hazırlanmış bir bowling salonumuz var. Ayrıca doğum günleri için özel odalarımız bulunuyor. Bunların yanı sıra FunLoft, oyun ve eğlencenin yanı sıra, İtalyan, Türk ve Meksika mutfağından örnekler sunan bir restorana da sahip” dedi.
Hedefte İzmir ve Ankara var
Beykoz AcrLoft AVM’den sonra İstanbul, Ankara ve İzmir’de yeni eğlence merkezleri açmayı hedeflediklerini söyleyen Roje Özdamar, şöyle devam etti:
“Şu anda görüşmeleri yapılıyor. Alışveriş merkezleri hızla açılmaya devam ediyor. Mükemmel projeler var. Funloft olarak bize uygun olan alışveriş merkezleri ve bağımsız mağazalarda yer almayı planlıyoruz. Doğru hedef kitlemizi bulmamız açısından çok dikkatli davranmamız gerektiğini düşünüyorum. Şu andaki mevcut alanımız 3 bin metrekare. Ama yeni istek ve ihtiyaçlara göre metrekarelerimiz değişebilir.”
Valentino seramiklerini Türkiye’ye getirdi
İtalyan moda devi Valentino tekstilden sonra seramik grubuyla da Türkiye pazarına girdi. Aydınlı Grubu’nun Florya’daki lüks konut projesi KoruFlorya ile pazara giren Valentino’nun seramiklerinin üretim ve dağıtımını yapan Ceramiche Piemme İhracat Müdürü Bruno Tironi, lüks konut projelerinin Valentino’yu Türkiye pazarına çektiğini söyledi. Tironi, “Türkiye, Ceramiche Piemme için önemini sürdürmeye devam edecek” dedi.
Gül yaprağı ile cilt temizliği
Fransız dermokozmetik markası Nuxe’ün temizleyici bakım grubunda farklı ihtiyaçlara, kullanım alışkanlıklarına ve cilt tiplerine uygun olarak geliştirilen 7 farklı ürün bulunuyor.
Serideki ürünlerin içeriğinde, tarihte adından sıkça bahsedilen, Çin’den İran’a Avrupa’dan Fas’a güzelliği ve kokusuyla ünlü, dünyanın en eski güllerinden Rose Damascena bulunuyor. Marka yetkilileri, “PÈtales de Rose serisi, cildi güçlendirici, yumuşatıcı ve yatıştırıcı etkisiyle dikkat çekiyor” diyor.
Henkel’den ikili formüle sahip çamaşır temizliği
Henkel, Persil Duo Caps’i geliştirdi. Marka yetkilileri, “Leke çıkarma performansı ve daha fazla parlaklık veren ikili formülü ile Persil Duo Caps, çamaşırda tüm beklentileri karşılıyor ve üstelik çamaşır yıkamayı daha kolay hale getiriyor” diyor. Yetkililer, “Yeşil tarafında bulunan formül, çamaşırlarda parlak beyazlık sağlıyor. Mavi tarafında ise leke çıkarıcı enzim bulunuyor” diye anlatıyor.