Ekonomi Bayi toplantılarında son trend umre

Bayi toplantılarında son trend umre

08.05.2010 - 00:57 | Son Güncellenme:

Bayilerini Avrupa’da ve güneydeki otellerde ağırlamasına alışık olduğumuz şirketler motivasyon toplantılarına kutsal toprakları ekledi

Bayi toplantılarında son trend umre

Şirketler yeni bir trend olarak başarılı çalışanlarını ve bayilerini umreye götürürken, Kale Kilit 12 - 22 Mayıs arasında tam 400 bayisiyle Mekke’ye gidiyor. Traş bıçağı şirketi Derby ise 70 bayisiyle umre yolunda. İki şirketin 470 bayisini umreye götürecek olan Wittour Turizm’in Yönetim Kurulu Üyesi Ercan Özkan Ata şirketlerin bayilerini motive etmek için düzenlediği organizasyonlar arasında umre seyahatinin ön plana çıktığını söylerken şunları kaydetti:

Paket programlar
“Özellikle son yıllarda umreye ilgi çok arttı. Türkiye’den umreye gitmek isteyenlerin sayısı 2005 öncesinde 20 binleri aşmazdı. 2005 yılında umreye gidenlerin sayısı 100 bin eşiğini aşarken bu yıl sayının 220 bini bulması bekleniyor. İlginin artmasında dini değerlerin ön plana çıkması yanı sıra düşük döviz kuru, bayilerin organizasyonlarında kutsal beldelere yer vermesi de etkili oluyor.”
Umre programlarını şirketlerin istediğine göre ayarladıklarını anlatan Ercan Özkan Ata, Kale Kilit 9 gece 10 günlük programı isterken genelde daha kısa paketlerin tercih edildiğini söyledi.
Umreye bir kişi götürmenin ortalama maliyetinin 1.200 civarında olduğunu anlatan Ata, umre turizminin 250 milyon euro’luk bir pazar haline geldiğini belirtti.
Ata kutsal beldeleri ziyaret edenlerin sayısının 200 binleri aştığına dikkat çekerken umre amacıyla gidilen Suudi Arabistan’ın Mekke kentinin yanı sıra Medine’nin de paketlerde yer aldığını söyledi. Bayi toplantısını Kâbe’de yapan şirketler arasında Kale Grubu, Derby, İstikbal, DYO, Dizayn Boru, Kütahya Porselen, Güral Porselen, Rubenis, LC Waikiki ve Koyunlu Halı şirketleri de bulunuyor.
Türkiye’den umreye 2008’de toplam 150 bin kişi, 2009’da da 180 bin kişi gitmişti.