Ekonomi Beyoğlu’nun cazibesi Kültür Yolu ile artıyor

Beyoğlu’nun cazibesi Kültür Yolu ile artıyor

27.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İstanbul’un en önemli cazibe noktalarından Beyoğlu, alışverişte de eski günlerine dönüyor. Beyoğlu Kültür Yolu’nun hareket kattığı caddede, günlük ziyaretçi sayısı 3 milyona, günlük cirolar da 6 milyon TL’ye kadar çıktı.

Beyoğlu’nun cazibesi Kültür Yolu ile artıyor

Hanife Baş - Eski günlerini arayan İstanbul Beyoğlu’nda, Kültür Yolu hareketi yaşanıyor. Atatürk Kültür Merkezi’nin (AKM) ve Taksim Cami’nin açılışı, Galataport’tan Atlas Pasajı ve AKM’ye uzanan Beyoğlu Kültür Yolu, bölgeyi yeniden eski günlerine döndürdü. İstiklal Caddesi’nde günlük ziyaretçi sayısı 3 milyona çıkarken, caddedeki 300 mağazanın günlük cirosu da 6 milyon TL’ye ulaştı.

Haberin Devamı

Yerli ziyaretçi arttı

Beyoğlu Güzelleştirme ve Koruma Derneği Başkanı Nizam Hışım, bölgede halen sorunlar yaşansa da geçmişe göre önemli atılımlar yapıldığını söyledi. Hışım, “Beyoğlu Kültür Yolu ve yeni açılımlar İstiklal Caddesi’ne ilgiyi tekrar artırdı. Caddenin çehresi değişmeye başladı. Eskiden caddeye gelen nargileci ve iç çamaşırcıların yerini daha iyi markalar alıyor. Koku, ses ve görüntü kirliliği azalıyor. Gezi Parkı olaylarından beri düşüşte olan bölgede bir nebze olsun yaşanan hareketlenme bizi mutlu ediyor” dedi.

AKM, Hope Alkazar, Atlas Sineması, Emek Sineması’nın bölgeyi kültürel açıdan öne çıkardığını dile getiren Hışım, kültürel gelişmelerin caddeye daha fazla yerli turistin çekilmesini sağladığını, ziyaretçinin kalitesinin de arttığını aktardı. Nizam Hışım, Kültür Yolu projesinin daha da geliştirilmesini, caddede festival ve konserlerin başlamasını istediklerini de ifade etti.

Haberin Devamı

Yüzde 30’luk hareket

Hışım, Beyoğlu Kültür Yolu’nun bölgede yüzde 30’luk hareket yarattığını ve bunun daha da artmasını beklediklerini vurgulayarak, şunları söyledi:

“Caddede 300 mağaza var. Mağazaların günlük ciroları 6 milyon TL’yi buluyor. Caddenin günlük ziyaretçi sayısı 3 milyona çıktı. Pandemi döneminde hiç turist yoktu. Şimdi oran yüzde 50-50’ye geldi. Bu gelişmeler alışverişi de artırdı. Caddede tüketim yeme içme odaklı olsa da hazır giyim, tatlı satışı da zirvede. Alışverişin yüzde 80’ini turistler yapıyor. Bölgeye en çok Körfez Bölgesi’nden turist geliyor. Şu anda Uzakdoğulu turist gelmeye de başladı. Çinli turistin gelişini önemsiyoruz. Talimhane’deki 40 bin yataklık otel kapasitesi önemli. Ancak İstanbul’a yılda 16 milyon turist geliyor, Paris’te sadece Eyfel’e çıkan turist sayısı 16 milyon. Halen potansiyelin çok altındayız.”