Ekonomi Bossa’nın parlayan kumaşına ‘denimin babası’ bile şaşırdı

Bossa’nın parlayan kumaşına ‘denimin babası’ bile şaşırdı

04.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bossa’nın geliştirdiği yeni denim kumaşı, Diesel’in kurucusu olan ve ‘jean’in babası sayılan Adriano Goldschmied’i bile şaşırttı. Gündüz normal denim gece ise parlayan bir kumaşa dönüşen Glowing Whispers’ı önceden Goldschmied’e göndermeyen Bossa, Paris’teki Denim by PV fuarında tanıttı

Bossa’nın parlayan kumaşına ‘denimin babası’ bile şaşırdı

Tekstilde 60. yılını kutlayan kumaş üreticisi Bossa, denim dünyasında bugüne kadar üretilmemiş bir kumaş hazırladı. Gündüz normal bir denim olan gece ise ışık vurduğunda parlayan bir kumaşa dönüşen Glowing Whispers (Parlayan Fısıltılar), denim dünyasının tek fuarı olan ‘Denim by PV’ye damgasını vurdu. Dünyadan denim devlerinin katıldığı Paris’teki fuarda rakip şirketlerin CEO’ları da Bossa standına müşteri gibi geldi.
Sabancı Holding’in 2008 yılında Akkardan grubuna sattığı Bossa’nın yeni kumaşı, ‘jean’in babası olarak bilinen ve Diesel’in yaratıcısı olan Adriano Goldschmied’i şaşırttı. Fuardan 1.5 ay önce kumaştan numune isteyen Goldschmied’e, “Kumaşı ancak fuardan sonra verebiliriz” diyen Bossa, dünya prömiyerini Paris’te yaptı.
Gündüz iş, gece disko
Bossa CEO’su Can Piyale, 2 yıl sonrasının modasını belirleyen fuarın yıldızı olduklarını söyleyerek, “Gelecek yılın sonuna doğru parlayan kumaşı raflarda görebilirsiniz. Denim dünyasında yeni bir pencere açtık. Denim gündüz kıyafeti olarak bilinirdi. Artık gece kıyafeti olarak da giyilebilecek. Gündüz iş gece diskoda kullanılabilecek” dedi.

1 milyon dolara maloldu
Ar-Ge’ye en fazla bütçe ayıran tekstil şirketlerinden olduklarını belirten Piyale şunları söyledi: “Ar-Ge ekibimiz 60 kişiden oluşuyor. Her yıl ciromuzun yüzde 2.5’ini yani 4-5 milyon doları Ar-Ge’ye yatırıyoruz. Sadece bu ürünümüz için 1 milyon dolarlık yatırım yaptık. Denim, spor giyim, dış giyim ve gömleklik olarak 4 tesisle yılda 2.400 kişi ile çalışıyoruz.”
Piyale, Bossa olarak kapasite artırımları için son 7 yılda 100 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirtti. Yurtdışında Diesel, GStar, Levi’s, D&G, Trudi, Acquaverde, Türkiye’de ise Mavi, LTB, Cross gibi şirketlere kumaş veren Bossa, 9 ayda 27 milyon metre kumaş sattı. Aynı dönemde 251 milyon TL ciro elde eden şirket, 2012’de yeni pazarlara da açılmayı hedefliyor. Avrupa, ABD ve Ortadoğu’ya ihracat yapan Bossa, gözünü Uzakdoğu’ya çevirdi. Can Piyale, gelecek yıl yaşanması beklenen daralmaya rağmen satışları yüzde 15 artıracakların söyledi.

Haberin Devamı


GALATASARAY'IN MOR FORMASI İDDİALI OLSUN DİYE YAPILDI

Glowing Whispers fuarda, Galatasaray’ın mor formalarını tasarlayan Evrim Timur’un hazırladığı koleksiyon ile tanıtıldı. Galatasaray’ın 2009-2010 sezonunda giydiği mor renkteki formanın çok eleştiri aldığını ve ‘neden mor forma hazırladınız?’ sorusuna Evrim Timur, kendisinin de Galatasaraylı olduğunu belirterek, “Mor iddialı bir renk bu nedenle seçtim” dedi.



Parlak takım elbise en çok Doğu’da satılıyor
Glowing Whispers için 6 aylık Ar-Ge çalışması yaptıklarını söyleyen Can Piyale, bu ürünün sadece kadınlar için olmadığını, erkeklerin de denim olarak kullanabileceğini belirtti. Daha önce de ürettikleri parlak kumaşların en çok Doğu Anadolu’dan ilgi gördüğünü anlatan Piyale, “Parlak takım elbise en çok bu bölgede satılıyor. Ortadoğu’da Araplar da parlak kumaş seviyor. Yeni denim kumaşta da bunu bekliyoruz” dedi. Daha önce dağcılık malzemelerinde kullanılan teknolojiyi denim ile birleştirerek kumaşı üreten Bossa, yakında gömlek, gabardin pantolon ve diğer ürünlerde de söz konusu kumaşı satışa sunacak.

Renkli denim modası
Bossa Pazarlama Müdürü Gülperi Erkanlı da, denimde eskiye dönüş yaşandığını belirtti. Erkanlı, önümüzdeki yaz renkli denimlerin moda olacağını anlattı. Son dönemde denimin gabardin kumaşa karşı zayıfladığını vurgulayan Bossa yetkilileri, spor giyim kumaşın yüzde 65’inin denimden oluştuğunu, gelecek yıl ise tekrar eski günlerine kavuşacağını ifade etti.