Ekonomi Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

30.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

2017’de özellikle Maserati için hedeflerini yükselten ve Anadolu atağı başlatan Fer Mas, bu yıl satmayı hedeflediği 15 Ferrari’nin 12’sini şimdiden bitirdi. Yıl içinde 1 milyon euro’luk özel Ferrari’lerden de iki adedi Türkiye’de sahiplerini bulacak

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Ferrari ve Maserati markalarının Türkiye distribütörü olan ve Tofaş çatısı altında bulunan Fer Mas, 2017 için her iki markanın satışlarında da artışı hedefliyor. Fer Mas, bununla birlikte özellikle Maserati için “Anadolu açılımı” yapmaya da hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, geçen yıl toplam 18 adet Ferrari ve 72 adet de Maserati satışı gerçekleştirdiklerini hatırlatırken, özellikle Maserati’deki bu artışta, markanın yeni SUV modeli Levante’nin büyük katkısı olduğunu belirtti. Sinan Saip Bel, 2016’nin ikinci yarısında pazara sunulan Levante’den 30 adet satıldığını, talebin yüksek ancak Türkiye’ye verilen kotanın düşük olduğunu vurguladı. Bu yıl 2017 modellerin teslimatlarına şubat itibariyle başlayacaklarını vurgulayan Sinan Saip Bel, “Bu yıl beklentimiz Levante’nin satışlarını 60-70 adede çıkararak, Ghibli ve Quattroporte adetlerini korumak olacak. Böylece Maserati’de ilk kez üç haneli rakamlara ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Anadolu açılımı

Maserati’nin dizel motorlu versiyonlarının da gelmesiyle, Anadolu’dan yüksek talep almaya başladıklarının altını çizen Sinan Saip Bel, bu yıl Maserati’de bayilik sistemini devreye alacakları, Anadolu’nun farklı noktalarında showroom ve servis noktaları açılacağını söyledi.

Sinan Saip Bel, “Bu yıl alanımızı genişletmeye karar verdik. İlk olarak mart ayı sonunda Ankara Söğütözü’nde Maserati showroomunu hayata geçireceğiz. Bunun ardından Antalya ve Bursa illerinde de showroom ve servis açacağız” dedi. Lüks spor otomobil pazarının, Türkiye’de ani değişimler gösterebildiğine dikkati çeken Fer Mas Şirket Müdürü, “Biz Fer Mas olarak dönemsel dalgalanmalar yerine uzun vadeli bir bakış açısıyla işlerimizi yönetiyoruz” ifadesini kullandı.

1 milyonluk model

Geçen yıl Ferrari’de ise 12’si 488 modeli olmak üzere toplamda 18 adetlik satış gerçekleştirdiklerini hatırlatan Sinan Saip Bel, bu yıl içinse 15 adetlik bir satış hedefleri bulunduğunu, bunun 12’sinin ise şimdiden satıldığını söyledi.

Özellikle 488 modeli ve versiyonlarına büyük talep olduğunun altını çizen Sinan Saip Bel, daha fazla araç temin etmeleri halinde bu adetleri 20’li rakamların üzerine çıkmayı hedeflediklerini de bildirdi. 2017’nin Ferrari için özel bir yıl olduğunu da vurgulayan Sinan Saip Bel, “Marka bu yıl 70. yaşını kutluyor. Ferrari, bu yıla özel bir uygulama yaparak şu anda üretimde bulunan bütün araçların 70. yıl özel serisini üretiyor. Toplam 5 farklı modelden 350 adet özel üretim otomobil yapılacak. Bu araçlar, Ferrari’nin belirleyeceği özel müşterilere satılacak. Her biri birbirinden farklı, kişiye özel tasarlanacak bu araçlardan Türkiye’ye sadece iki adet getiriyoruz. Değeri 1 milyon euro civarında” dedi.

Haberin Devamı

Opel ‘X dosyası’nın ilk sayfasını açtı!

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Opel’in bu yıl içinde yapacağı model atağının en önemli ayağını oluşturan ve “X” harfini taşıyan SUV’ların ilki, kendisini gösterdi. Türkiye’ye yılın 3. çeyreğinde getirilmeye başlanacak olan “Crossland X”, Mokka X’in üzerinde yer alıyor ve SUV serisinin “ortanca” modeli olacak.

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Dışarıdan bakıldığında kompakt içeriden bakıldığında ferah ve çok yönlü bir araç olan Crossland X, çift renkli yapısı ve havalı tasarımıyla dekkat çekiyor. Opel’in çok yönlü ve şehirli crossover modeli olarak ortaya çıkan Crossland X, 4.21 metrelik uzunluğuyla Astra’dan 16 cm daha kısa, ancak 10 cm daha yüksek. Böylece araç, sürücüsü ve yolcularına yüksek oturma pozisyonuyla daha rahat bir görüş sunuyor. İsteğe bağlı sunulacak panoramik cam tavan ise, ferahlık hissini artıracak.

Haberin Devamı

Bununla birlikte araçta, bir dolu teknolojik donanım da bulunacak. Full LED teknolojili “sürüşe duyarlı ön farlar” (AFL), “head up display” ve 180 derecelik panoramik geri görüş kamerası, geliştirilmiş park desteği sistemi, yaya tespit özellikli ön çarpışma uyarı sistemi, otonom acil fren sistemi, üç seviyeli sürücü yorgunluk sistemi, şerit takip sistemi, hız tabelası takip sistemi ve yan kör nokta uyarı sistemleri bunlardan bazıları.

Crossland X’te ayrıca ısıtmalı direksiyon simidi ve ön cam, Apple CarPlay ve Android Auto destekli 8 inç’e kadar isteğe bağlı olarak alınabilen renkli dokunmatik ekranlı “IntelliLink” bilgi-eğlence sistemi de bulunacak.

Yenilenen ASX daha karizmatik

Piyasaya çıktığı 2010 yılından bu yana tüm dünyada toplam 900 bin adedin üzerinde satılan Mitsubishi ASX, makyajlanan haliyle Türkiye’de satışa sunuldu. Aracın benzinli motora sahip versiyonları 90 bin TL, dizelleriyse 116 bin 282 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Haberin Devamı

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Özellikle ön tasarımında önemli değişim geçiren ASX, daha fazla krom detaylara ve karizmatik görünüme sahip oldu. Krom detaylar, daha çok yeni ön tamponda dikkati çekerken, “köpekbalığı yüzgeci görünümlü” anteni de yeniliklerden. Bununla birlikte aracın iç mekanında da koltuklar ve döşemeler elden geçirilmiş. Makyajlı versiyonda özellikle arka koltuklar, artık daha konfor sağlıyor.

Mitsubishi ASX, 1.6 lt (117 HP) benzinli ve 1.6 lt dizel (114 HP) motor seçenekleriyle satılıyor. Aracın benzinli versiyonunda 5 ileri, dizel versiyonunda ise 6 ileri manuel vites kutusu bulunuyor.

Goodyear ticari lastikte büyüdü

Goodyear’ın Türkiye Ticari Lastik Direktörü Şaban Güngör, ticari lastik sektörünün, daha çok inşaat sektörüne yönelik ürünlerde büyüdüğünü, 3. havalimanı gibi büyük ölçekli projelerin bunda etken olduğunu söyledi. Güngör, Türkiye olarak ticari lastik işinde geçen yıl Goodyear’ın Avrupa, Orta Doğu, Afrika (EMEA) bölgesindeki pazarları arasında, en başarılı performansı gösterdiklerini hatırlatarak, pazardan 3 kat fazla büyüme sağladıklarını kaydetti.

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Ticari lastik pazarının 2017’de de geçtiğimiz yıllardaki kadar olmasa da, ekonominin seyrine bağlı olarak büyümesini sürdürmesini öngördüklerini ifade eden Güngör, “Goodyear, 2017’de ürün portföyüne kattığı yeni ürünlerle, satış sonrası hizmetleriyle büyüyecek. Türkiye’de, filolara yönelik servis programları üzerine çalışıyoruz. 2017’de bu çalışmalarımızı daha da hızlandırarak, müşterilerimize çok daha gelişmiş bir hizmet sunacağız” dedi.

Lexus’tan Ankara’ya konsept showroom

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Türkiye pazarına geçen yıl İstanbul’da açtığı ilk showroomla giriş yapan Lexus markası, şimdi özel modelleri ve hizmetlerini, açtığı yeni konsept showroom aracılığıyla Ankaralı kullanıcılarla buluşturuyor. Lüks sınıfa farklı bir bakış açısı getiren Lexus, yeni konsept showroomunu “Ankara AVM”de hizmet soktu. Her ay farklı bir modelin sergileneceği showroomda, iki haftada bir düzenlenen test sürüş günleriyle kullanıcılara Türkiye’de satılan Lexus modellerini deneyimleme fırsatı sunuluyor. Lexus müşterilerinin rahat ve hızlı hizmet alabilmesi için tasarlanan showroom, her gün 10:00-22:00 arasında hizmet verecek.

Otokoç’tan 2016’da milyar TL ciro

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Türkiye’nin lider otomotiv perakendecisi ve araç kiralama şirketi Otokoç Otomotiv, 2016 yılını 5.3 milyar TL ciroyla kapattı. 69 bini yeni, 24 bin adedi 2. el olmak üzere toplamda 93 bin adet araç satışı gerçekleştiren Otokoç, aynı dönemde araç kiralamada da 7 ülkede toplam 46 bin adetlik araç parkına ulaştı. Otokoç’un sonuçlar ve hedeflerini açıkladığı toplantıya Genel Müdür Görgün Özdemir, Genel Müdür Yardımcısı Uğur Güven, Araç Kiralamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekici, Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Önder Kutman ve Birmot Genel Müdür Yardımcısı Çağrı Karaoğuz katıldı. Özdemir, hedeflerinin bu yıl 900 bin seviyelerinde oluşacak pazardan yüzde 8 pay almak olduğunu belirterek, araç kiralama iş birimindeyse hizmet verdikleri 7 ülkede toplam 50 bin adetlik araç parkına ulaşarak liderliklerini sürdürmek olduğunu söyledi. 2017 yılı için yüzde 16 artışla 6.2 milyar TL ciro elde etmeyi hedeflediklerini de ekleyen Özdemir, ayrıca olası fırsatları değerlendirmeyi ve yeni ülke yatırımlarıyla bu konuda yurtdışı faaliyetlerini yaygınlaştırmayı planladıklarını kaydetti.

Skoda Kadiaq’a ‘Scout’ takviyesi

Çek üretici Skoda’nın Mart ayında Türkiye’de satışa sunulacak büyük böyutlu SUV modeli Kodiaq, “Scout” versiyonuyla yelpazesini genişletti. İlk kez 7-19 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek 2017 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak Kodiaq Scout, Skoda’nın SUV atağındaki yeni adımını temsil ediyor.

Bu yılın Ferrari’sini şimdiden bitirdi...

Kodiaq Scout, hem görsel hem de teknolojik açıdan Kodiaq’ın “off-road” kabiliyetlerinin ön plana çıktığı bir versiyon. Gümüş renkli tasarım detaylarıyla daha güçlü bir görünüme sahip Kodiaq Scout, ön ve arka tamponların altında yer alan metal korumaları, 19 inç’lik özel jantlarıyla da dikkat çekiyor. Gümüş detaylı radyatör ızgarası, tavan rayları, ayna kaplamaları da, yine Scout versiyonuna “özel”lik katıyor. Kodiaq Scout, iki benzinli ve iki dizel motor seçeneğinin yanı sıra dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak.