Ekonomi Çek iki Burberrys Tavşan kanı olsun

Çek iki Burberrys Tavşan kanı olsun

07.04.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Çek iki Burberrys Tavşan kanı olsun

Çek iki Burberrys Tavşan kanı olsun

Dünyaca ünlü moda markası Burberrys artık Türkiye'de pazarladığı dünyanın dört bir yanından gelen çaylarıyla da anılacak

1835 yılında kurulan ve bir İngiliz giyim klasiği sıfatını alan Burberrys'in 1994'ten beri Türkiye temsilciliğini yapan Ayk Gurdikyan, 1995 yılında açtıkları Akmerkez ve ardından açılan Nişantaşı Burberrys mağazalarıyla Türkiye pazarının Avrupa'nın altıncı büyük pazarı olduğunu söyledi. Türkiye'nin önünde sırasıyla İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya ve Almanya bulunuyor.
Avrupa'da Portekiz, Yunanistan, Hollanda, Belçika ve Lüksemburg'un önünde olan Türkiye pazarı 98 Eylül ayında Caddebostan, 99'da ise İzmir'de açılacak mağazalarla daha da genişleyecek.
Burberrys'in Türkiye temsilcisi Baron Giyim'in yöneticisi Ayk Gurdikyan, Türkiye'de yaptıkları iki yenilikle tüm dünyadaki Burberrys mağazalarına da öncülük ettiklerini söyledi. Bunlardan bir tanesi, açık renk ahşapla dekore edilen mağazaların iç mekanı, bir diğeri de özel harmanlanmış 25 çeşit çayın satıldığı, mağazanın içindeki Burberrys cafesi. "1856 Cafe" adı verilen mekanda çayın yanısıra, tartlar ve kahve çeşitleri de bulunuyor. İlk kez Türkiye'de başlatılan bu kavramlar Burberrys'in merkezi tarafından da benimsenmiş ve önümüzdeki aylarda uygulamaya konulacak.

Burberrys, bugüne kadar süre gelen klasik görünümünü biraz daha esnetmeye karar verdi. Londra'daki merkezinin başına Saks ve Macy's'de yöneticik yapan 46 yaşında bir İtalyan olan Rosemarie Bravo'yu getirmesiyle dünyada da köklü bir değişime gitmeye başladı. Burberrys yönetimden imaja ve tasarıma kadar gençleşmenin içine girdi. Bu nedenle önümüzdeki günlyerde çarşaf ve duvar kağıdı işine de giriyor. 2000'li yıllarda tamamen günlük hayata gireceği belirtilen Burberrys'te kullanan kendi kişisel zevklerini buluyor. Türkiye temsilcisi Ayk Gurdikyan'ın tanımına göre, 160 - 170 yıldır klasikliği temsil eden marka, bilgi, tecrübe ve moda tarzını artık geleceğin modası ve klasik kavramını birleştirmeye çalışıyor.

Burberrys Türkiye temsilcisi, Ayk Gurdikyan, çalışan insanın son zamanlarda giyim tarzının kırsal görünümden, kentsel görünüme döndüğünü, metropol hayatın, kültürel aktivitenin modada benimsendiğini söylüyor. 1998'in gri rengin yılı olduğunu söyleyen Ayk Gurdikyan, üç düğmeli ceketlerinin, hem kol düğmeli hem de düğmeli olabilen İtalyan yaka gömlek, dokuma ipek kravat, bağlı ve zımbalı ayakkabıların bu yılın erkek modasının çizgilerini çizdiğini söylüyor. İstanbul Burberrys'te takım elbiseler 60 - 150 milyon lira, pardesüler 60 - 300 milyon lira arasında değişiyor.



Yazarlar