12.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Çimento, Cam, Seramik, ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Feyyaz Ünal, “İç pazarda ciddi bir daralma var, yılın ilk 3 ayında geçen yıla göre yüzde 40 küçüldük. Bu da bizi ihracata itti. Türk çimento sektörünün ihracatı ilk 5 ayda yaklaşık yüzde 60 artarak 383 milyon dolara yükseldi” dedi.
Türkiye’de 500 ihracatçı çimento firması bulunduğunu ve 115 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Ünal, “Geçen yıl 600 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirdik. Yıl sonunda 2018’e göre yüzde 30 ihracat artışı sağlama hedefimiz var” dedi.
‘Fiyatlara yansımadı’
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) ve Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası (ÇEİS) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tamer Saka, çimento sektöründe son aylarda yaşanan fiyat tartışmalarına da yanıt verdi. Daha önce müteahhitler çimentoda fiyatların artırıldığını belirtirken, sektör temsilcileri fiyat artışını yalanlamıştı. Saka, “Döviz hareketlerinden etkilenen bir maliyet yapımız var. Sektörün sağlıklı büyümesi için doğru fiyatlama lazım. Ancak zor bir tablo var. Çok rahat bir dönemden geçmiyoruz. Maliyet artışını fiyatlara yansıtamadık” dedi.
Büyük buluşma 24 Haziran’da
Çimento sektörünün en önemli buluşması INTERCEM Konferansı 24-26 Haziran’da İstanbul’da yapılacak. Konferansa 5 kıta 34 ülke ve 52 şehirden 400 sektör temsilcisi katılacak.
Feyyaz Ünal, “Çimento endüstrisinin küresel ölçekte en büyük oyuncuları, dünya genelinde 100. kez düzenlenen INTERCEM Konferansı kapsamında İstanbul’da bir araya geliyor. Konferans, Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği, TÇMB ve ÇEİS işbirliğiyle düzenlenecek” dedi.