Ekonomi Coca-Cola'nın satış geliri 1.6 milyar TL

Coca-Cola'nın satış geliri 1.6 milyar TL

18.08.2011 - 13:40 | Son Güncellenme:

Coca-Cola İçecek'in (CCİ), 2011 yılının ilk yarısında net satış gelirleri yüzde 24 artışla 1,6 milyar TL’ye çıkardı.

Coca-Colanın satış geliri 1.6 milyar TL

2011 yılı ilk 6 aylık bilançosunu açıklayan CCİ, 10 ülkede 20 fabrikasıyla 370 milyon kişilik bir pazara hizmet verdiğini bildirdi. Şirketin, üst üste 5 çeyrektir sürdürdüğü çift haneli satış hacmi büyümesini, yılın ilk yarısında da devam ettirdiği belirtildi. Bu yılın ilk yarısında çift haneli büyümesini koruyan CCİ’nin, 5 çeyrek üst üste konsolide satış hacmini artırdığı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artan satış hacminin, 356 milyon ünite kasaya ulaşırken, net satış gelirinin bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artışla 1,6 milyar TL’ye ulaştığı, aynı dönemde yüzde 10 artan FAVÖK’ün 224 milyon TL olduğu belirtildi.

"5 ÇEYREKTİR BÜYÜYORUZ"

Haberin Devamı

Şirketin 2011 yılı ilk 6 aylık bilançosunu değerlendiren Coca-Cola İçecek (CCİ) CEO’su Michael A. O’Neill, CCİ’nin, 2011 yılının ilk yarısında istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü ve konsolide satış hacminin yüzde 18 artışla 356 milyon ünite kasaya yükseldiğini söyledi. O’Neill, çift haneli satış hacmi büyümesini 2009’un son çeyreğinden bu yana beş çeyrektir devam ettirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, "2011’de, birinci çeyrekte olduğu gibi ikinci çeyrekte de hem Türkiye’de hem de uluslararası operasyonlarımızdaki tüm kategorilerde sağlıklı büyüme kaydettik" dedi.

"TÜRKİYE, ÇİFT HANELİ BÜYÜMENİN ÜZERİNE YÜZDE 11,4 DAHA ARTIŞ GÖSTERDİ"

O’Neill, ikinci çeyrekte, Türkiye satış hacminin, geçen yılın aynı dönemindeki çift haneli büyümenin üzerine yüzde 11,4 daha artış gösterdiğini vurgulayarak, şunları söyledi: "Uluslararası satış hacmi ikinci çeyrekte yüzde 25,4 arttı. Önemli pazarlarımızdan Kazakistan ve Irak yüzde 30’un üzerinde büyüme oranlarına ulaşırken Pakistan yüzde 10’un üzerinde büyüdü. Azerbaycan satış hacmi ise aynı kaldı. Dünyada etkili olan zorlu ekonomik şartlara rağmen, gelişmekte olan fırsatlara odaklanan şirketimizin iyi performans göstermesinden memnuniyet duyuyorum."

Haberin Devamı

"İKİNCİ YARIDA GİRDİ FİYATLARININ YÜKSEK SEYRETMESİNİ, VOLATİLİTENİN AZALMASINI BEKLİYORUZ"

Michael A. O’Neill, girdi maliyetlerindeki artışın kar marjları üzerinde yarattığı olumsuz etkiyi, etkin fiyatlama, sıkı faaliyet gideri yönetimi ve yükselen satış hacminin olumlu etkisi ile sınırlamayı başardıklarını ifade etti. Kurlardaki dalgalanmanın ikinci çeyrekte net kar üzerinde etkili olduğunu belirten O’Neill, "Yılın ikinci yarısında girdi fiyatlarının yüksek seyretmesini bununla birlikte volatilitenin azalmasını bekliyoruz" dedi.

CCİ,KOMŞU COĞRAFYADAKİ BÜYÜME FIRSATLARINDAN YARARLANACAK

O’Neill, ilk yarıdaki performanslarının, yılsonu ve uzun vadeli hedeflerine ulaşacaklarına olan inançlarını artırdığını vurgulayarak, CCİ’nin 2020 vizyonunu şöyle açıkladı: "2020 Vizyonu, özünde, geleceğe hazırlanırken yakın zamanda yapmamız gerekenlere odaklanıyor. Yani geleceğe bugünden hazırlanmak gerektiğini söylüyor. CCİ’nin, faaliyet gösterdiğimiz coğrafyadaki hızla artan büyüme fırsatlarından yararlanmak için iyi bir konumda olduğuna inanıyorum."