Geri Dön

Depoyu hep 100 liralık dolduruyoruz!

OYDER’in yaptırdığı araştırmaya göre Türkiye’de otomobil kullanıcıları genelde 100 liralık yakıt alıyor. Yeni otomobil alırken en çok tasarım ve yakıt tüketimine önem veren tüketiciler, çevreciliğine de pek aldırış etmiyor

Depoyu hep 100 liralık dolduruyoruz!

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) tarafından GfK Türkiye’ye yaptırılan “Otomobil Müşterileri Profil Araştırması”, tüketicilerin otomobil satın alırken ve kullanırken nelere önem verdiğini ortaya koydu. Söz konusu araştırmanın sonuçlarına göre tüketiciler araçlarına genel olarak 100 liralık yakıt alırken, satın alacağı yeni otomobilin tasarım ve yakıt tüketimine önem veriyor.

Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 35.4’ü “ihtiyaç” olduğu için yeni bir otomobil satın almayı tercih ederken, lüks sınıftaki otomobil müşterisinin yüzde 47.3’ü “yeni bir otomobilin cazibesine kapılıp” alıyor.

Ayda 1.300 kilometre yol
Yeni otomobil seçimindeki kriterler sıralamasında tasarım, yüzde 46.6’yla ilk sırayı alırken, bu oran lüks markaların müşterilerinde yüzde 56’ya çıkıyor. Yeni otomobil seçiminde yakıt tüketimi ikinci önemli kriter olarak karşımıza çıkarken, lüks araç müşterilerinin sadece yüzde 18’i buna dikkat ediyor. Lüks araç müşterileri için “donanım ve teknolojik özellikler” yüzde 53.2 ile ikinci önemli önceliğe sahip.
Bununla birlikte sanılanın aksine aracın ikinci el değeri, seçim kriterleri arasında son sıralara düşerken, “çevrecilik”, yüzde 3.8 ile satın almada en az etkili unsur olarak dikkat çekiyor. Tüketicilerin yüzde 50’den fazlası kredi kullanarak yeni bir otomobil satın alıyor. Tamamını nakit olarak ödeyenlerin oranıysa yüzde 20.
Yeni otomobil kullanıcılarının yüzde 29.9’u 50-100 TL arasında, yüzde 34.4’ü de 100-150 TL arasında akaryakıt alıyor. Orta sınıf araçlarda 50-100 TL arasında yakıt alanların oranı yüzde 33.5’e kadar çıkarken, lüks markaları kullanan sürücülerin yüzde 48’i 150 TL ve üzerinde yakıt almayı tercih ediyor.
Otomobil kullanıcılarının otomobilleriyle aylık ortalama 1.300 km yol yaptıkları da saptanmış.

Plazalara özel ‘sigorta kapısı’

Otomotiv yetkili satıcılarının, kasko sigortası pastasından yüzde 67 pay alması, otomotiv bayileriyle sigorta şirketlerini karşı karşıya getirdi. “0” km araç alımında kasko sigortalarının, genelde otomotiv yetkili satıcılarında yapılması, aynı zamanda sigorta şirketlerinin acentesi durumundaki bayiler için de önemli gelir kaynağı.
Durumdan şikayetçi olan diğer acentelerin, geçen yıl yürürlüğe giren yeni yönetmelik aracılığıyla otomotiv bayileri üzerinde baskı kurduğu belirtiliyor. Yeni yönetmeliğin, acenteler birliği tarafından hazırlandığını belirten OYDER Başkanı Şükrü Ilısal, yönetmeliğe konulan bir madde nedeniyle plazalara ekstra kapı açmak durumunda kaldıklarını söyledi.
Ilısal, “Ayrı giriş, ayrı mekân isteniyor. Adresin de ayrı olması gerekiyor. Son dönemde bizlere yönelik denetimler arttı. Kapıları ve odaları ayırmak durumunda kaldık. Dolayısıyla müşteri, tüm işlerini tek kapıdan girip tamamlayamıyor” dedi.

Kampanyalara rağmen pazar daraldı

OYDER Başkanı Şükrü Ilısal, Autoshow Fuarı ve cazip yıl sonu kampanyalarının etkisiyle 2012’de satışlarda dramatik düşüş yaşanmayacağını söylerken, “Devasa kampanyalara rağmen pazar küçülüyor. Geçen yılın aralık ayından daha düşük fiyatlardan söz ediyoruz” dedi. Model yılı değişiminin aralık ve ocak aylarına olumsuz etki yapmasını beklemediklerini belirten Ilısal, buna rağmen pazarın geçen yıla göre yüzde 10 düşük olacağının altını çizdi. Ilısal 2013’ü tahmin etmenin zor olduğunu da belirterek, “Talep öne çekildi. Yoksa daralma daha yüksek olabilirdi. O yüzden 2013’ü tahmin etmek çok zor. 2011-2012 benzeri bir yıl yaşanabilir. Öngörümüz 750-800 bin civarında” dedi.

Volvo Türkiye bu yıl da yeni bir rekor kıracak

Geçen yılki 4 bin 662 adet satışla Türkiye’de son 10 yılın rekorunu kıran Volvo Car Türkiye, bu yıl satışa sunduğu 1.6 lt dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı S60, V60 ve S80 modelleriyle 11 ayda geçen yılın rekorunu da kırdı. Ocak-kasım arasında 4 bin 473 adet satan şirket, yıl sonunda yeni rekor bekliyor.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, bu sonuçta, S60, V60 ve S80 DRIVe Powershift modellerinin büyük etkisi olduğunu belirtti. Eckardt, “Bu yıl 5 bin 200 adet satışla şirket tarihinin rekorunu kırmayı hedefliyoruz. Binek oto pazarı yüzde 10’un üzerinde düşerken, biz yüzde 11 büyüyeceğiz. Gelecek yıl binek oto pazarında yüzde 3, lüks sınıfta da yüzde 7’lik artış bekliyoruz” diye konuştu.
Yeni yılda V40, V40 Cross Country ve V40 R-Design modelleriyle satışlarını yüzde 7.7 artırmayı hedeflediklerini vurgulayan Eckardt, “Satışlarımızı 5 bin 600 adede ulaştırmayı ve lüks segmentte pazar payımızı da da yüzde 11’e çıkarmayı istiyoruz” ifadesini kullandı.

Noel Baba’ya ‘hafif ticari’ kızak geldi

ABD’de pazara sunduğu yeni model ve motor seçeneklerinin lansmanı için yılbaşlarında Noel Baba’yı kullanan Ford, bu yıl onun aracını değiştirdi. Daha önce 1.0 lt Ecoboost benzinli motora sahip, Evos konseptinden türetilmiş bir kızak kullanan Noel Baba, “hediyeler çok olunca” hafif ticari araç sınıfındaki bir modele geçiş yaptı! Yeni yıla girerken Noel Baba’nın “teslimatlar için” artık ABD’de yeni tanıtılan yeni Transit Connect kullanmaya başlayacağını açıklayan Ford, böylelikle daha fazla hediyeyi daha ekonomik yoldan taşıyabileceğini savundu. Bu arada yeni kızakta da geyiklerin olmamasına açıklama getiren Ford, “Onlar her yıl 200 milyon km’den fazla yol yapıyor. Bu yıl dinlenecekler” dedi.

İhale yıllandı, ama tartışması bitmedi!

Karsan’ın da “V1” ile finale kaldığı ve Nissan’ın kazanmasıyla sonuçlanan New York’un “Geleceğin Taksisi” ihalesiyle ilgili tartışmalar bitmiyor. New York Denetçisi John Liu, söz konusu ihale sonucunun Engelli Amerikalılar Yasası’nı (Americans with Disabilities Act-ADA) ihlal ettiğini, söz konusu kontrata kesinlikle imza atmayacağını söyledi.
İhale sonucunun açıklanmasının üzerinden neredeyse bir yılı aşkın süre geçmesine rağmen, sonuca yapılan itirazlar ve kopardığı fırtına sürüyor. İhalenin sonucuna başından beri itiraz eden New York Denetçisi Liu, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamayla tartışmayı yeniden alevlendirdi. New York Belediyesi’nin “Geleceğin Taksisi” ihalesinin sonucunun, 1990 yılında kabul edilmiş ADA’nın ihlali anlamına geldiğini savunan Liu, “Seçilmiş bir görevli olarak bu kontrata imza atmayacağım. Zaten açılmış karşı davalar sürüyor ve bunlar kente daha fazla zarar verecek” dedi.

1 milyar dolarlık ihale
New York Taksi ve Limuzin Komisyonu (TLC) Başkanı David Yassky ise, Liu’nun yapılmış bir kontratı imzalamasının mümkün olmadığını savunarak, “Sadece politik açıdan karşı olduğu için imzalamaması söz konusu bile olamaz” dedi.
Engellilerin kurduğu dernekler de, yeni araçların tamamının engelli rampasına sahip olmadığını savunarak sonuca karşı çıkıyordu. Nissan, araçların bir bölümünde engelli rampası olabileceğini belirtirken, Karsan, tüm taksilerde engelli rampası olacağını bildirmişti. New York’un taksileri, 2013 sonundan itibaren 10 yıl içinde Nissan NV200 ile yenilenecek. İhalenin tutarı 1 milyar doları buluyor.

KOBİ’lere internetten filo kiralama yapacak

Türkiye’de KOBİ’lerin büyük bölümünün filo kiralamadan habersiz olduğunu, bununla birlikte yüzde 97’sinin internet kullandığını saptayan Leaseplan Türkiye, bunun için internetten filo kiralama hizmeti için özel site açtı.
Genel Müdür Türkay Oktay, Türkiye’de filo kiralama pazarının henüz yeterli olgunluğa erişmediğini, özellikle KOBİ’ler tarafında büyüme potansiyelinin büyük olduğunu söyledi. Araştırmalara göre KOBİ’lerin yüzde 43’ünün filo kiralama şirketlerini bilmediği, yüzde 57’sinin ise fiyatları yüksek bulduğunu söyleyerek kiralama yapmadığını belirten Oktay, “Bununla birlikte KOBİ’lerde internet kullanım oranının yüzde 97 olduğunu öğrendik. Bu nedenle ‘Tıkla Kirala’ hizmetini sunmaya başladık. Bu siteye bir haftada 25 binden fazla ziyaretçi girdi ve 50 sipariş aldık” dedi.
Filo kiralama piyasasında yaklaşık 150 bin araç olduğunu, kendilerinin de gelecek yıl 10 bin aracın üzerine çıkmayı hedeflediklerini kaydeden Oktay, “Türkiye’de 2 milyon adet şirket aracı olduğunu düşünüyoruz. Her şirket, araçlarını sadece kiralamadan alsa bile, pazarın ulaşabileceği büyüklük bu. Yine de bu büyüklüğe ulaşana kadar katedilecek çok yol” ifadesini kullandı.

‘Asıl yan sanayide marka yaratmalıyız’

Otomotiv sektörüne yönelik akustik, dayanıklılık,titreşim, emisyon ,araç mühendisliği konularında ölçümleme ve Ar-Ge hizmetleri veren OTAM’ın Genel Müdürü Volkan Bayraktar, 2023 hedefleri doğrultusunda yerli markanın, öncelikle otomotiv yan sanayiinde yaratılmasının daha yüksek değer yaratacağını belirtti.
Türkiye’nin büyük yan sanayi firmalarına ihtiyaç olduğunu belirten Bayraktar, otomotiv elektroniği, gömülü yazılımlar konusunda sektörde potansiyel olduğunu ifade etti. Bayraktar, otomotiv sektörünün geleceğine yönelik olarak TÜBİTAK‘ın özel sektörle birlikte geliştirilecek projelere kısa vadede 100 milyon liralık kaynak ayırdığına dikkat çekerken, bu tarz projelere, dönem içinde 400 milyon liralık ek bir kaynak daha ayırmayı planladığını da sözlerine ekledi.
“Test pisti”nin de hızla devreye alınması gerektiğini kaydeden Bayraktar, TSE’nin uzun süredir kamu, özel sektör ve STK’larla görüştüğünü, OTAM’ın da sürece büyük destek verdiğini söyledi. Bayraktar, “Test pisti, uluslararası ihtiyaçları da karşılayabilecek tüm normlara sahip olmalı” dedi.

Trabzon'da ilginç kaza: Duvarda asılı kaldıTrabzon'un Akçaabat ilçesinde meydana gelen ilginç kazada geri kayarak yola düşen araç duvarda asılı kaldı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber