Ekonomi E-ticarette yeni trend: Anlık satış

E-ticarette yeni trend: Anlık satış

04.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Dijital ticaret trendlerinde live stream denilen canlı satış etkinlikleri öne çıkıyor.

E-ticarette yeni trend: Anlık satış

Markalara omni-channel operasyonları için altyapı sağlayan dijital platform Akinon, ‘Akinon Live Commerce’ ürününü sundu. Bu kapsamda markalar, dakikalar içerisinde yayın akışını kurgulayıp video yayını yapmaya başlayacak. Böylece influencer ya da mağaza satış elemanının cep telefonu ile anlık satış etkinlikleri düzenleyebiliyor. Müşteriler de videoda gördükleri ürünleri direkt sepetlerine ekleyip satın alabilecek. 4.5 yıl önce Ahmet Emre Sarı, Çağrı Orçan ve Tolga Tatari ile birlikte hayata geçirilen Akinon, halihazırda 150’den fazla  markaya hizmet veriyor. 17 ülkede altyapılarının kullanıldığını belirten Akinon Kurucu Ortağı & CEO’su Tolga Tatari, şöyle konuştu: “Üçüncü yılımızı 40 kat büyüme ile tamamladık. Akinon platformu üzerinden geçen ticaret hacmi 1 milyar dolar seviyesine ulaştı. 2020 yılında Belçika merkezli bir fon olan SmartFin ile el sıkıştık ve 5 milyon dolar yatırım aldık. 2021 yılında ise Actera Group ve Revo Capital’in co-lead ettiği yatırım turunda Smartfin ve Endeavor Catalyst de katılımı ile 20 milyon dolarlık ikinci yatırımımızı aldık. 2021 yılında Türkiye, Doğu ve Kuzey Avrupa, MENA bölgelerinde başlattığımız ekosistemi 2022 yılında, Tüm Avrupa’nın yanı sıra Güney Asya ve Avustralya gibi pazarlarla da genişletmeyi hedefliyoruz. Bu pazarlarda başarılı olduktan sonra da 2023 senesinde Amerika pazarına açılacağız.”