Ekonomi En değerli THY en hızlı Ziraat

En değerli THY en hızlı Ziraat

12.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin en değerli markası 1.7 milyar dolarla THY oldu. İlk 10 arasında geçen yıla göre en hızlı yükselen marka Ziraat Bankası da listenin ikinci sırasında yer aldı

En değerli THY en hızlı Ziraat

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markalarını açıkladı. Türk Hava Yolları, 1.7 milyar doları aşan marka değeriyle birinciliği kaptırmadı. 2018’de 6’ncı sırada yer alan Ziraat Bankası, bu yılki listede 2’nci olarak ilk 10 içinde en hızlı yükselen marka unvanını aldı.

Haberin Devamı

Brand Finance “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasının 12’ncisini tamamladı. Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 19.8 milyar dolar olarak hesaplandı.

Devler sıralandı

Listede ilk sırayı 1 milyar 735 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, şirketi 1 milyar 637 milyon dolarlık marka değeriyle Ziraat Bankası takip etti. Üçüncü sırayı 1 milyar 344 milyon dolarlık marka değeriyle Garanti Bankası alırken, Türk Telekom 1 milyar 185 milyon dolarla dördüncü, Turkcell 1 milyar 182 milyon dolarla beşinci oldu. Marka değeri 1 milyar 135 milyon dolar olan İş Bankası altıncı sıraya yükselirken, kurumu 934 milyon dolarla Akbank, 837 milyon dolarla Arçelik, 647 milyon dolarla Yapı Kredi izledi.

Haberin Devamı

En değerli THY en hızlı Ziraat

7 yeni marka listede

Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 7 yeni marka dahil olurken, Enerjisa 31, Şok Market 34, Nef İnşaat 35, MLP Sağlık 51, Yataş 61, Avivasa 95 ve Desa Deri 98’inci sıradan listeye girdi. İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 19 ile Koçtaş’ta gerçekleşti. Şirket bu artışla 49’uncu sıradan 39’uncu sıraya yükseldi. Marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 73 ile İntema’da oldu. Şirket 64’üncü sıradan 88’inci sıraya geriledi.

Futbolda Beşiktaş

Dünyanın en değerli 50 futbol kulübü listesine giremeyen Türk kulüplerine bakıldığında, ülke sıralamasında Beşiktaş 107 milyon dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer aldı. Türkiye’nin en değerli markaları arasında 38. sırada bulunan Beşiktaş’ı, 89 milyon dolarlık marka değeriyle Fenerbahçe, 60 milyon dolarla Galatasaray ve 26 milyon dolarla Trabzonspor izledi.

En değerli THY en hızlı Ziraat

Küresel olunmalı

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 2018 verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmaya göre hasılatların hem miktar hem de kur farkı nedeniyle azalmasının marka değerlerini olumsuz etkilediğini belirtti.

İlgüner, başta bankacılık, telekomünikasyon, gıda-perakende olmak üzere Türk şirketlerinin küresel oyuncular haline gelmesi ve hasılatlarının büyük bölümünü yaygın küresel para birimleriyle gerçekleştirmeleri halinde kur riskinden daha az etkileneceklerini ve marka değerlerini koruyacaklarını ifade etti.

Haberin Devamı

Brand Finance Türkiye Direktörü İlgüner, bunun için tüm şirketlerin “dünya markası” hedefinden şaşmamaları ve her zaman markalarını küresel ölçekte değerli hale getirmek için çaba harcamaları gerektiğini belirterek, bu çabanın hem kendileri hem de ülke açısından hayati olduğunu söyledi.