Ekonomi Ev dışı tüketim pazarı 16 milyar dolara ulaştı

Ev dışı tüketim pazarı 16 milyar dolara ulaştı

05.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ev dışı tüketimin, Türkiye’de 80’li yılların ortalarından itibaren gözle görülür bir gelişim gösterdiğini söyleyen g2m Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Hayati Molinas, sektörün 16 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını açıkladı

Ev dışı tüketim pazarı 16 milyar dolara ulaştı


Ev dışı tüketim sektörünün tedarikçisi g2m olarak, 30 yıldır üreticiler ve işletmeler arasında köprü görevi gördüklerini söyleyen g2m Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Hayati Molinas, her türlü gıda, sarf ve temizlik malzemelerinin satış, pazarlama, dağıtım ve lojistik hizmetlerini üstlendiklerini belirtti.
g2m’nin otellerin, restoranların ve yemek şirketlerinin ihtiyaçları olan her ürünü tedarik ettiklerini anlatan Molinas, “Ev dışı tüketim sektörüne 10 bine yakın ürünle hizmet veriyoruz. Şu anda 20 bin müşterimiz bulunuyor” dedi.

500 milyon TL ciro
Son dört yılda cirolarını üç katına çıkardıklarını açıklayan Molinas, “2012 yılında ciromuz 500 milyon TL’yi geçti. Önümüzdeki dört yıl içinde büyüme hızımızdan birşey kaybetmeden yolumuza devam etmek istiyoruz” diye konuştu.
Bunu başarabilmek için ciddi bir devinim içerisinde olan sektörün tansiyonunu ölçtüklerini kaldeden Molinas, “Gerek satış gerekse yatırım stratejilerimizi gözden geçirip günün koşullarına uyarlıyoruz” dedi.

Yatırımcı ilgisi
Ev dışı tüketimin Türkiye’de 80’li yılların ortalarında gözle görülür bir gelişim göstermeye başladığını söyleyen Molinas, şöyle devam etti:
“Bu tarihlerde kendi bünyesinde yemek çıkaran, catering şirketleriyle çalışan şirket sayısı da arttı. 90’ların başından itibaren turizmin gelişmesi, 5 yıldızlı otellerin çoğalmasıyla pazar büyümeye devam etti. Bu tarihlerde bu tip toplu yemek tüketilen mekanlara ürün hizmeti veren tedarik firmaları da ortaya çıkmaya başladı. Ev dışı tüketim sektörü milyar dolarlık hacme ulaşınca pek çok yatırımcı şirketin ilgisini çekmeye başladı. Türkiye’de sektörün bugünkü büyüklüğü yaklaşık 16 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.”

Haberin Devamı

‘800’e yakın tedarikçiyle çalışıyoruz’
g2m bünyesinde 300’den fazla araç bulunduğunu kaydeden Hayati Molinas, şöyle devam etti: “Kuru gıda, süt ürünleri, et ürünleri, meyve sebze, temizlik ürünleri gibi gıda dışı ürün kategorilerinde toplam 800’e yakın tedarikçi firmayla çalışıyoruz. Ürün tedarik ettiğimiz müşterilerimiz arasında oteller, restoranlar, pastaneler, fastfood zincirleri ve yemek şirketleri ağırlıkta.”

‘Marka değeri oluşturma vakti geldi’
Ekonomik değerin yanı sıra, g2m’ye bir marka değeri oluşturma vaktinin geldiğine karar verdiklerini söyleyen Hayati Molinas, şu bilgileri verdi: “Yeni kurumsal kimliğimizin mimarisi için Saffron firması ile çalıştık ve geçmişten güç alıp ileriye doğru bakarak bir kimlik bütünü oluşturduk. Yeme-içme dünyasının ahengini, bu dünyanın çeşitliliğini renkleriyle sembolize eden yeni logomuz üç önemli değeri içeriyor. Bunlar, uzman, yenilikçi ve özenli. Bu üçleme aynı zamanda müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve g2m’yi hatırlatıyor.”

Haberin Devamı

‘Butik ihtiyaca çözümler sunuyoruz’
g2m’nin, Türkiye’nin ev dışı tüketim potansiyeli olan tüm şehirlerinde faaliyet gösterdiğini anlatan Hayati Molinas, “Tüm lokasyonlarımızda aynı kalite standardı ve çeşidi sunmaya özen gösteriyoruz. Hizmet anlayışımız her yerde aynı. Ayrıca, müşterilerimizin butik ihtiyaçları doğrultusunda çözümler sunabiliyoruz” dedi.

KOZMETİK BAKIM

Yaza hazırlık...
Antik Yunan reçetelerini günümüze taşıyan Fresh Line, yaza hazırlanmak isteyenler için Afrodit Koleksiyonu’nu sundu. Marka yetkilileri, “Afrodit Serisi içeriğinde yer alan karabiber, kekik, fesleğen, biberiye, yabani selvi ağacı, rezene, deniz yosunu ve yeşil çay içeriğiyle vücudun daha ince ve bakımlı görünmesine yardımcı oluyor” diyor.

Kömür siyahI gözler
Amway’in kozmetik markası Artistry, ‘Signature Eyes Sıvı Otomatik Eyeliner’ını piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Carbon black (kömür siyahı) adı verilen yoğun bir pigmentle formüle edilen ürün, gözleri vurguluyor ve kolayca değişik etkiler elde edilmesini sağlıyor” diyor. Otomatik kalem konik, keçe uçlu aplikatöre sahip.

Haberin Devamı

İnce çizgilerle savaş
Avon’un yeni ANEW Vitale Serisi, ilk yaşlanma belirtileriyle mücadele ediyor. Marka yetkilileri, “Seri, Pro Energy Complex formülü ile cildin donuk ve yorgun görünmesini önlüyor, ince çizgiler ile savaşıyor. Üstelik AVON’un Türkiye’deki 20’nci yılına özel ANEW Vitale’in tüm ürünleri sadece 20 TL” diyor.

Dört farklı bakım
Deborah Milano’nun vücut bakım serisi dört farklı üründen oluşuyor. Marka yetkilileri, “Serideki sıkılaştırma etkili krem, çatlaklar, elastikiyet kaybı ve sarkmalar üzerinde etkili. İçindeki Atlantik yosunu bitki özleri sıkılaştırma ve germe özelliğine sahip. Selülit karşıtı krem de içeriğinde Atlantik deniz yosunu ekstreleri bulunduruyor” diyor.

Makyajda böğürtlen etkisi
Golden Rose, Ultra Rich Color Lipstick Creamy ile dudaklarda 3 boyutlu etki yaratmayı amaçlıyor. Marka yetkilileri, “Sedefsiz, ışıltılı ve metallic olmak üzere üç farklı özellikte üretilen serinin 50 numaralı böğürtlen rengi, moda takipçilerinin tercihi olacak. Seri ayrıca, kırmızı, fuşya, vizon kahve gibi sezon modası 21 renkten oluşuyor” diyor.

Haberin Devamı

Ev dışı tüketim pazarı 16 milyar dolara ulaştı

Tüketicilerin yarısı artık spor ayakkabı tercih etmeye başladı

Şu anda dört mağazaları bulunduğunu söyleyen King Paolo Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan, “Kış sezonuna girerken 5-6 mağaza daha açma planımız var. Bu mağazaları alışveriş merkezlerinde faaliyete geçireceğiz” dedi. Türkiye çapında 300’ü aşkın satış noktasında faaliyet gösterdiklerini kaydeden Turan, bünyelerinde 120 kişiyi istihdam ettiklerini ifade etti.

Renk çeşitliliği...
Türkiye’de kadın-erkek tüketicilerin yüzde 52’sinin artık spor ayakkabı tercih etmeye başladığını belirten Turan, “Özellikle rahat ayakkabılar ilgi görüyor. Artık erkekler de tüketime dahil oldu. Bazı noktalarda kadın-erkek tüketici sayısı eşitlendi. Artık erkekler için renk ve model çeşitliliği artıyor. Turkuazdan, kırmızıya değişik tonlarda ayakkabı satmaya başladık. Hazırgiyimdeki renklilik ayakkabıya da yansıdı” diye konuştu. Turan, şöyle devam etti: “Tüketici sağlıklı ayakkabı, rahat ayakkabı istiyor. ‘Comfort’ diye tabir ettiğimiz ayakkabılar tercih ediliyor. Artık daha bilinçli olan tüketici günün modasını da takip ediyor. Bu anlamda renk yelpazesi de genişledi. İstanbul vitrinleri Paris, Milano vitrinlerinden daha renkli olacak.”

Haberin Devamı

25 ülkeye ihracat yapıyor
King Paolo’nun Hush Puppies markasının distribütörlüğünü de üstlendiğini hatırlatan Hüseyin Turan, “Satışlar gittikçe artıyor. Dünya markası olmak müthiş bir avantaj. Hush Puppies markası 180 ülkede satılıyor. Biz bu avantajı Türkiye’de de yaşıyoruz. Bu ortaklığın getirdiği bağlantılar oldu. Mesela bu vesileyle Dubai’da King Paolo ürünleri satılıyor” dedi. Turan ayrıca, King Paolo olarak 25 ülkeye ihracat yaptıklarını anlattı.

Yıllık 200 bin adetlik üretim
Yılda yaklaşık 200 bin ayakkabı ürettiklerini kaydeden Turan, “Bunun yaklaşık yüzde 60’ı erkek, yüzde 40’ı ise kadın ayakkabısı” dedi. Öte yandan Bahreyn merkezli bir grup olan Jawad Group’la çalıştıklarını açıklayan Turan, şu bilgileri verdi: “Bu grup yaklaşık 70 farklı iş kolunda faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda Hush Puppies’in de o bölgedeki distribütörü. Yaptığımız işbirliğiyle Dubai’de King Paolo Shop’lar açacağız. Şu anda ilk aşamada 5 mağaza düşünüyorlar ama hedeflerinde kendi bölgelerinde 30 mağaza açmak var. Hedef ülkeler ise Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Kuveyt, ve Suudi Arabistan.”

NG Style, Paris ve Erbil’e gidiyor

NG Style, 10’uncu yaşını kutluyor. Marka yetkilileri, enerjik ve kadın ruhunun beklentilerini taşıyan marka felsefesiyle 10 yıl önce yola çıkan NG Style’ın iş dünyasının kadınlarını renklendiren, canlandıran ve düş kurduran bir tasarım anlayışını benimsediğini söylüyor.
Yetkililer, “NG Style 10 yılda çalışan ve üreten, kendi ayakları üzerinde duran yeni nesil kadının giyim markasını oluşturdu. NG Style mevcut mağazalarının yanı sıra yakında Zorlu AVM’de ve yurtdışında da Paris, Katar, Bakü ve Erbil gibi noktalarda yer alacak” diyor.

Sikkeleri mücevhere takıya dönüştürdü...

Koleksiyonlarını, geçmişten esinlenerek hazırlayan Canan Alimdar, ‘İki Dirhem Bir Çekirdek’ isimli üçüncü kişisel sergisini sanatseverlerle buluşturuyor. İlk kişisel sergisini Argos in Capadoccia’da, 1500 yıllık tarihi manastırda açan Canan Alimdar’ın, ikinci sergisi de yine tarihi bir mekanda, Balat Kültür Evi’nde yer almıştı. Sanatçı bu kez, yeni koleksiyonunu 30 Mart - 8 Nisan tarihleri arasında, 1400 yıllık geçmişe sahip eski bir su sarnıcında yer alan Nakkaş Sanat Galerisi’nde sanatseverlere tanıtıyor. Canan Alimdar’ın yeni koleksiyonunda, Bizans ve Osmanlı’nın dirhem ve sikkeleri, mücevherlere dönüşmüş.

Trump’tan ‘Su Mühendisliği Harikaları’ fotoğraf sergisi

Trump Alışveriş Merkezi, pompa ve pompa sistemleri alanında faaliyet gösteren Wilo’nun ‘Anadolu’da Antik Dönemden Günümüze Su Mühendisliği Harikaları’ kitabındaki fotoğraflara ev sahipliği yapıyor. Gazeteci, popüler bilim yazarı İrfan Unutmaz tarafından hazırlanan kitapta, 21 anıt incelendi. Barajların, suyollarının, su kemerlerinin, su toplama haznelerinin, su tünellerinin, çeşme, köprü ve hamamların antik dönemden günümüze serüvenini tarihe iz düşecek şekilde belgeleyen bu fotoğraf sergisi, 15 Nisan’a kadar devam edecek. ‘Su Mühendisliği Harikaları’ sergisi Trump’ın B2 katında yer alıyor.

CarrefourSA’ya ‘Tüketici Memnuniyeti’ Ödülü

CarrefourSA, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından bu yıl 16’ncısı düzenlenen Tüketici Ödülleri Yarışması ’nda ‘Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma’ dalında ödüllendirildi. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’nın katılımıyla düzenlenen törende CarrefourSA adına ödülü, CarrefourSA Yönetim Kurulu Üyesi Merter Özay aldı.

% 100 memnuniyet
CarrefourSA olarak Türkiye’deki 20’nci yıllarında böylesi bir ödülü almaya hak kazandıkları için duydukları mutluluğu dile getiren CarrefourSA Yönetim Kurulu Üyesi Merter Özay; “20 yıllık süreçte hedefimiz hep müşterilerimizin eşsiz bir alışveriş deneyimi yaşamalarını sağlamak oldu. Bunun için CarrefourSA’nın her çalışanı, her bir müşterinin kendisi ve şirketi için ne kadar değerli ve önemli olduğunun bilinciyle hareket eder” dedi.

e-perakende

Groupon’dan MİG-29 ile stratosfer uçuşu

Dünya çapında 48 ülkede yeme-içme, tatil, hizmet ve ürün kategorilerinde günlük kampanyalar sunan Groupon, VIP First Class’la yaptığı iş birliği kapsamında, üyeleri için ilginç deneyimler sunuyor. Dünyanın birçok yerine yayılmış ofisleri ile faaliyet gösteren VIP First Class’ın sadece üyelerine özel olarak sunduğu özel deneyimler, Groupon’da herkese açık olarak sınırlı sayıda satışa sunuluyor.
Groupon Türkiye Genel Müdürü Onur Aydın, bu deneyimlerle ilgili olarak şunları söyledi: “Müşteri memnuniyetine büyük önem veriyor ve tüm projelerimizi bu doğrultuda şekillendiriyoruz. Üyelerimize, inanamayacakları, benzersiz deneyimler sunuyoruz. VIP First Class’la yaptığımız iş birliği doğrultusunda, üyelerimizin daha önce hiçbir yerde karşılaşmadıkları, çok ayrıcalıklı deneyimlere ulaşabilmelerini sağlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Kısacası Groupon’da çok ilginç kampanyalar üyelerimizi bekliyor.”

En hızlı avcı uçağı
Onur Aydın sitede sunulan avcı uçağı MİG-29 ile stratosfer uçuşları konuşunda da şu bilgileri verdi: “En hızlı avcı uçaklarından kaçabilmek için tasarlanan MİG-29, güçlü motoru sayesinde, diğer savaş uçaklarının uçamadığı yüksekliklere çıkabiliyor. Yükseklik göstergesinin deli gibi dönmesine neden olan bu mükemmel uçak, kısa süre içinde 30 bin metre yüksekliğe çıkarak evrene açılan kapıyı aralıyor. Bir MiG-29’un içinde stratosfere doğru yol alırken yıldızları ve yerküreyi görme deneyimi üyelerimizi bekliyor.”
Groupon’un VIP First Class’la yaptığı işbirliğiyle sitede satışa sunulan diğer deneyimlerden birkaçı şu şekilde sıralanıyor: “Las Vegas’ta 24 saat aralıksız eğlence ve dünyanın en büyük elektronik müzik festivaline bilet...”