Ekonomi Ferit Şahenk kahveci oluyor

Ferit Şahenk kahveci oluyor

10.08.2012 - 09:23 | Son Güncellenme:

Türkiye’de sayıları her geçen gün artan kahve zincirleri büyük yatırımcıların da ilgisini çekiyor.

Ferit Şahenk kahveci oluyor

Türkiye’de sayıları her geçen gün artan kahve zincirleri büyük yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Yeme-içme sektörüne hızlı bir giriş yapan Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, Kahve Dünyası’na da ortak oldu.

TÜRKİYE’de her geçen gün büyüyen kahve zincirleri 600 milyon liralık ciroyla kurumsal yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Geçtiğimiz günlerde Nusr-Et, Lacivert ve Kiva gibi restoranlara ortak olarak yeme-içme sektörüne hızlı bir giriş yapan Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, Kahve Dünyası’nda da hissedar oldu. Önümüzdeki günlerde tamamlanması beklenen ortaklık anlaşmasına göre, Kahve Dünyası’nın yurtdışında büyümesi için yeni yatırımlar gerçekleştirilecek. 2011 Kasım ayında Londra’daki şubesini açan Kahve Dünyası, yılda 18 bin ton kahve üretimi de gerçekleştiriyor.

Hedefi 140 milyon lira

Haberin Devamı

Mevcut ürünlerindeki büyüme ve dondurma üretiminin katkısıyla bu yıl yüzde 40 büyüyerek, 140 milyon lira ciroya ulaşmayı planlayan Kahve Dünyası New York, Boston ve Viyana gibi şehirlerde de yeni şubeler açmayı hedefliyor. Türkiye genelindeki 89 şubesi bulunan Kahve Dünyası, 2013 yılına kadar 30 yeni şube açmayı planlıyor. Yılda kişi başı 700 gram kahve tüketilen Türkiye’de hazır kahve pazar her yıl ortalama yüzde 7 büyüyor.

50 milyon dolar

Bu yıl yeme-içme sektörüne yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Doğuş Holding, Doğuş Restaurant Entertainment and Management (D.ream) markasıyla öne çıkıyor. Nusr-Et, Lacivert ve Kiva’nın yüzde 51’le çoğunluk hissesini alan D.ream yıl sonuna kadar 8 markayla 22 restorana ulaşmayı hedefliyor. Bu restoranlara 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlayan grup, New York, Londra ve Dubai gibi şehirlerde de restoranlar açacak.

Büyük ilgi görüyor

Haberin Devamı

Kahve Dünyası’nın son dönemlerde Türkiye’de hızla yayıldığını anlatan D.ream CEO’su Levent Veziroğlu, “Markayla görüşmelerde sona yaklaştık. Kahve zincirleri Türkiye’de büyük ilgi görüyor. Yeme-içme sektöründeki çalışmalarımızla yurtdışında büyümeyi hedefliyoruz. Kahve Dünyası da bu alandaki başarısını Londra’da açtığı şubeyle kanıtladı. Ortaklık çalışmalarında son noktaya gelindi” dedi.

Bir taraftan yediriyor, bir taraftan zayıflatıyor

DOĞUŞ restorancılık alanında yatırımlarını sürdürürken bir yandan da sağlıklı yaşam, detoks ve spor alanında da faaliyet gösteriyor. D-Gym markasıyla spor salonları açan Doğuş Grubu, D-Life markasıyla ise sağlıkla yaşam için detokstan beslenme programı ve SPA’ya kadar pek çok hizmet sunuyor. (Hürriyet)