Ekonomi ‘Fırsat sitelerinde artık oyuncu sayısı azalacak’

‘Fırsat sitelerinde artık oyuncu sayısı azalacak’

24.08.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Groupon International Kıdemli Başkan Yardımcısı Veit Dengler, "Önümüzdeki dönemde fırsat siteleri sektöründeki oyuncu sayısının azalacağını ve konsolidasyonların artacağını düşünüyorum" dedi

‘Fırsat sitelerinde artık oyuncu sayısı azalacak’

Groupon International Kıdemli Başkan Yardımcısı Veit Dengler grup satın alma sektöründeki dönüşüm sayesinde müşterilerin daha az ve ilgi alanlarına daha fazla odaklı e-postalar alacağını söyledi.
Dengler, "Ayrıca sektörümüzdeki oyuncu sayısının azalacağını ve konsolidasyonların artacağını düşünüyorum" dedi. Dengler sorularımızı yanıtladı:

Grup satın alma sektöründe şu andaki trendler neler?

Tüketiciler ilgilerini çekmeyen kampanyalarla bombardımana tutulmaktan hoşlanmıyorlar. Bu nedenle de en önemli trendin kişiselleştirme olduğunu düşünüyorum. Önümüzdeki dönemde de bu konu önemini korumaya devam edecek. SmartDeals adını verdiğimiz ve gönderilen epostaların üyelerimizin ilgi alanına göre özelleştirilip kişiselleştirildiği bir teknolojiden yararlanıyoruz. Şu anda ABD’de kullanılmakta olan bu teknoloji çok yakında Türkiye’de de kullanıma sunulacak.

Haberin Devamı

Türk müşterilerinizin diğer ülkelerdeki müşterilerinizden ne gibi farklılıkları var?

Türk müşteriler fiyata çok duyarlı ve kaliteye önem veriyorlar. Çok da araştırmacı olduklarını söyleyebilirim. Bu nedenle biz de en kaliteli işyerleriyle çalışıyor ve müşterilerimiz için en iyi fiyatları oluşturmaya gayret ediyoruz.

Grup satın alma sektörünün geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz? İş modelinde bir dönüşüm bekliyor musunuz?

sektördeki dönüşüm sayesinde müşteriler daha az ve ilgi alanlarına daha fazla odaklı e-postalar alacaklar. İşyerleri de işlerini idare etmelerini sağlayan daha fazla araca sahip olacaklar. Ayrıca sektörümüzdeki oyuncu sayısının azalacağını ve konsolidasyonların artacağını düşünüyorum.

Haberin Devamı

Yeni dönemde inovatif hizmetleriniz olacak mı?

Aslında bizim Groupon olarak iki müşteri grubumuz var: Tüketiciler ve işyerleri. Tüketiciler açısından baktığımızda SmartDeals gibi bir teknolojiyle onlara çok daha fazla dikkatlerini çekecek kampanyalar sunuyor olacağız. İşyerleri için de, 'Scheduler' (zaman planlayıcı) adında bir araç geliştirdik. Bu araç şu anda ABD’de kullanılıyor ve yıl sonunda Türkiye’de de kullanılmaya başlanacak. Tüketici Groupon’dan alışveriş yaptıktan hemen sonra işletmeyi ziyaret etmek istediği gün ve saati kolaylıkla seçebiliyor olacak.

‘Sosyal satın alma platformuyuz’

Groupon’un önemli kilometre taşları neler oldu?

Groupon 2008 yılında Andrew Mason tarafından kuruldu. Yeme, içme ve eğlence olmak üzere her gün şehrinizin en iyi Groupon’larını sunan bir sosyal satın alma platformuyuz. 6 kıta, 48 ülkede ve binlerce şehirde faaliyetlerimiz var. Küresel çapta 10 binden fazla çalışanımız var. Groupon’un tarihinde iki önemli kilometretaşından söz edebiliriz. Bunlardan biri, Almanya’nın bu alanda en büyüğü olan CityDeal’i satın almasıydı. İkinci önemli kilometretaşı ise Groupon’un halka arz süreciydi.

‘Türkiye sevdiğim bir ülke çünkü kayınvalidem İstanbullu’

Türkiye, bölgedeki çalışmalarınız açısından nasıl bir öneme sahip?

Türkiye bizim için çok önemli bir ülke. Benim de çok sevdiğim ve tanıdığım bir ülke çünkü kayınvalidem İstanbullu. İki yıldan uzun bir süredir Türkiye’de faaliyet gösteriyoruz. Çok büyük bir potansiyel var ve bizim de en çok odaklandığımız pazarlar arasında ilk sıralarda yer alıyor. Bu nedenle hızlı gelişen pazarları kapsayan EMEA bölgesinin genel merkezi olarak Türkiye’yi seçtik. Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki ülkeler artık İstanbul’dan yönetilecek.

Haberin Devamı

Türkiye'deki e-ticaretin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Türkiye e-ticaret pazarı hızla büyüyor. Biz de Türkiye’deki hedeflerimizi yüksekte tutuyoruz. Önümüzdeki bir yıl içerisinde Türkiye pazarında şu anki büyüklüğümüzün iki katına ulaşmayı hedefliyoruz. Dünyada ise e-ticaret alanında gelecekte ürünlerin yanı sıra hizmet satışının da büyük payı olacağını düşünüyorum. Hizmet satışı e-ticaret içinde giderek daha fazla önem kazanacak.

‘Fırsat sitelerinde artık oyuncu sayısı azalacak’

H&M Gaziantep yolundan geri dönmedi

Gaziantep'te yaşanan son olaylar yatırım kararlarını etkileyeceğe benzemiyor. Bunun somut örneklerinden biri de İsveçli hazırgiyim devi H&M'in ekim ayında Gaziantep'te mağaza açma kararlılığını koruması oldu.

Uluslararası moda perakendecisi H&M, İstanbul ve Ankara’nın ardından Gaziantep ile Türkiye'de büyümeye devam edecek. H&M, 20 Ekim’de Gaziantep Sanko Park’ta açacağı mağazayla Türkiye’deki satış noktasını 10’a çıkarmaya hazırlanıyor. H&M, Ankara’daki üçüncü ve Türkiye’deki dokuzuncu mağazasını ise 15 Eylül’de Ankara Armada AVM’de açacak.

‘Heyecan içindeyiz’
H&M Türkiye Ülke Müdürü Leif Spang, Gaziantep’teki mağaza açılışıyla ilgili düşüncelerini şu sözlerle dile getirdi: “H&M ekibi olarak yeni mağazamızı Türkiye'nin farklı bir şehrinde, Gaziantep’te açıyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. İstanbul ve Ankara’nın ardından Türkiye’nin doğusuna markamızı taşıyarak modaseverlerle buluşacak olmanın ve daha da geniş kitlelere ulaşacak olmanın heyecanı içindeyiz” dedi.

Sanko Park’taki H&M mağazası alışveriş merkezinin en merkezi noktasında bulunuyor. 2 bin metrekare alana sahip mağaza tek kattan oluşuyor.

İstanbul’da Forum İstanbul, İstinye Park, Marmara Forum, Sapphire, Torium, Akbatı ile Ankara’da Cepa ve Gordion olmak üzere sekiz mağazaya sahip olan H&M, 15 Eylül’de Ankara Armada AVM ve 20 Ekim’de Gaziantep Sanko Park AVM’de açacağı yeni mağazalarla Türkiye’deki mağaza sayısını 10'a çıkaracak ve genişleme planına devam edecek.

Haberin Devamı

SAÇ BAKIMI

Haberin Devamı

CANLANDIRICI ETKİ

Marrakesh İksir, argan yağının canlandırıcı etkisini formülüne taşıdı. Marka yetkilileri Marrakesh Oil Saç Şekillendirici İksir'in kenevir ve argan yağı özü içeren formülü sayesinde saçı derinlemesine nemlendirdiğini söylüyor.

KİRPİK GÜÇLENDİRİCİ

Kirpik bakımına yardımcı olan LashGenesis, kolay bir kullanım sunuyor. Marka yetkilileri, "Kirpikler proteinlerden ve sudan oluşur. Bu proteinleri ise aminoasit olarak bilinen minik yapı taşları oluşturuyor. LashGenesis bu doğal yapı taşlarının ideal kombinasyonunu kullanıyor" diyor.

SARIMSAĞIN MUCİZESİ

Saç Sağlığı ve Saç Ekimi Derneği (SAÇDER), saç tedavisi için Zigavus sarmısaklı şampuanı öneriyor. SAÇDER Başkanı Dr. Hamit Aydın, "Halkımız sarmısak mucizesini zaten biliyor. Zigavus bu mucizeyi sarmısaklı şampuanla saç tedavisinin hizmetine sunmayı başarmış" diyor.

UZUN SAÇLAR İÇİN...

Yavaş uzayan saçlar için geliştirilen ilk sarmaşık özlü bakım serisi 'Bioblas Speed&Long', raflardaki yerini aldı. Marka yetkilileri, "Şampuan ve saç kremini içeren ikisi birarada yeni şampuan ve bakım kremi ile saçlar artık daha hızlı ve daha sağlıklı uzayacak" diyor.

7 ADIMDA TERMAL KORUMA SAĞLIYOR

Adnan Akat Kozmetik tarafından üretilen Morfose Termal Koruma serisinin 7 ürünü, 81 ilde kuaför salonları ve güzellik merkezlerinde satışa sunuluyor. Morfose, yüksek ısının zararlarına karşı, saçlara 7 farklı formda termal koruma sağlıyor.

‘Fırsat sitelerinde artık oyuncu sayısı azalacak’

Meşhur katalog geliyor 208 milyon baskı yapacak

İsveçli IKEA'nın efsane kataloğunun 2013 model yeni serisi üç boyutlu çizimlerin bulunduğu, ünlü grafik artistlerinin çizimleriyle süslenmiş şekilde yeni bir çizgiyle geliyor. 324 sayfalık yeni katalog, tek merkezden 62 farklı versiyonda hazırlanıyor ve içlerinde Türkiye'nin de bulunduğu 43 ülkede dağıtılacak. IKEA bu yıl 208 milyon kopya katalog basmayı planlıyor. Bu rakam dünyanın en çok baskı yapan kitabı olan İncil'i ikiye katlıyor.

Geçen yıl kataloğun yüzde 12'si bilgisayar ortamında hazırlanırken, bu oran 2013 versiyonunda yüzde 25'lere kadar çıktı. Bilgisayar ortamında grafikerlerle hazırlanan kataloğun maliyet açısından önemli bir avantaj getirdiğini belirten IKEA yetkilileri, fotoğraflamak için kullanılan mutfakları, odaları ve daha bir çok malzemeyi atmak zorunda kalmadıklarını ifade ediyor. Bunun yerine kameralar ve 3 boyutlu çizimler üzerinden tasarımlar katalog üzerinde işleniyor.

285 fotoğrafçısı var
IKEA'nın 2013 serisi katalog haberini yayımlayan Wall Street Journal (WSJ) gazetesi şirketin bu yola başvurarak bir yandan maliyetleri azalttığını diğer taraftan da ürünlerini daha ucuza satmanın önünü açtığını belirtiyor. Şirketin geçen yıla göre fiyatlarda yüzde 2 ila yüzde 3 oranında indirim yapmasının bunun bir sonucu olduğu bilgisi veriliyor.

IKEA'nın kurucusu milyarder işadamı Ingvar Kamprad, 1951 yılında işe Noel döneminde evlere gönderdiği küçük ürün kataloglarıyla başladığı şirketi şimdilerde dünyanın en çok baskı yapan kataloğuna çevirmiş durumda.
IKEA'nın Avrupa'daki katalog tasarım merkezi bölgenin en büyüğü ve burada 285 fotoğrafçı, marangozlar, dizaynırlar ve onlarca farklı dalda çalışana ev sahipliği yapıyor.

Cabanii Ayakkabı’dan Bodrum’a mağaza

41 ülkeye ihracat gerçekleştiren gerçekleştirdiği Cabani Ayakkabı, yeni mağazasını Bodrum'da açtı.
Ayakkabı üretiminde 1983 yılından bu yana faaliyet gösteren ve satışlarının yüzde 75’ini ihraç eden şirket, mağazalaşma çalışmalarına devam ediyor. Franchising çalışmalarına olumlu baktıklarını belirten Cabani Ayakkabı Yönetim Kurulu Üyesi Cem Kubilay Kaban, "Franchising için öncelikli olarak en az 150 metrekarelik mağaza ve 350 bin TL'lik ürün siparişi şartımız bulunuyor" dedi.

Koçtaş, yeni nesil ödeme sistemi sunuyor

Ev geliştirme perakendeciliğinde faaliyet gösteren Koçtaş, Ingenico’nun el terminali ve POS’u birleştiren çözümü iPA280 ile mağaza dışında müşterileri için farklı satış kanalları sağlıyor. 2005 yılında el terminalleri üzerinde birçok uygulama geliştiren Koçtaş, Ingenico ile yaptığı işbirliği ile ödeme almayı da bu sisteme entegre etti. iPA280 üzerinden ürün seçme, fiyat kontrolü, stok kontrolü, rezervasyon, müşteri kaydı açma, sipariş alma gibi uygulamaların yanı sıra kredi kartı ve banka kartları ile ödeme alınabiliyor. Böylece mağazalar dışında da satış işlemi gerçekleştirilebiliyor.

‘Bir yılda 17 milyon adet kitap sattık’

Türkiye’nin eğitim ve kültür perakendecisi olduklarını söyleyen NT Genel Müdürü Murat Kara, 65 ilde ve yurtdışında 8 ülkede 2 bine yakın çalışanla hizmet verdiklerini belirtti. Türkiye’de 135, yurtdışında ise 17 olmak üzere toplam 152 mağazalarının bulunduğunu anlatan Kara, “Hedefimiz 5 yıl içinde tüm Türkiye’ye hizmet vermek” dedi.

NT’deki ürünlerin yüzde 60’ını kitap, yüzde 25’ini kırtasiye, yüzde 15’ini ise teknolojik ürünlerin oluşturduğunu söyleyen Kara, mağazalarını geçen yıl 25 milyon kişinin ziyaret ettiğini, 17 milyon adet kitap satışı gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Ciroda yüzde 18 artış
Murat Kara, Türkiye’de eğitim perakendeciliğinin, genç nüfusunun büyümesi, devletin yaptığı yatırımlar, gelir seviyesindeki artış ve basılan kitap sayısına paralel olarak büyüdüğünü belirtti.
NT mağazalarının geçen yılın ilk 6 ayında 87 milyon 132 bin 196 TL ciro gerçekleştirdiğini hatırlatan Kara, bu yılın aynı döneminde 102 milyon 405 bin 158 TL’ye ulaşarak cirolarında yüzde 18 artış sağladıklarını kaydetti.
NT’de ortalama 13 bin çeşit ürünün yer aldığına dikkat çeken Kara, mağazalarda çocuk gelişim uzmanları istihdam ettiklerini belirtti. Bu uzmanların, çocukların ihtiyacı olan doğru kitapları sunmayı hedeflediğini anlatan Kara, bu uygulamanın müşterilerinden büyük ilgi gördüğünü söyledi.

Haftanın perakendeci tweet’leri

‘Fırsat sitelerinde artık oyuncu sayısı azalacak’