Ekonomi GABON’DAN PERU’YA 55 ÜLKEYE KALEM SATIYOR

GABON’DAN PERU’YA 55 ÜLKEYE KALEM SATIYOR

14.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Aralarında Gabon, Peru ve Güney Kore’nin de bulunduğu 55 ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyen Adel Kalemcilik’in Genel Müdürü Evrim Hizaler, günde 720 bin adet kalem üretimi gerçekleştirdiklerini söyledi

GABON’DAN PERU’YA 55 ÜLKEYE KALEM SATIYOR

Yazım, çizim ve boyama ürünleri alanında faaliyet gösteren Adel Kalemcilik’in Genel Müdürü Evrim Hizaler, günde 720 bin adet kalem üretimi gerçekleştirdiklerini söyledi.
3 bin 500 çeşit ürünleri bulunduğunu belirten Hizaler, “Adel Kalemcilik’in portföyünde yazım, boyama ve işaretleme gereçleri, defterler, ofis dosyalama ürünleri, yapıştırıcılar, büro gereçleri, teknik, sanat ve grafik malzemeleri, okul çantaları ve çocukların yaratıcılığını geliştiren oyuncaklar gibi pek çok değişik ürün grubu yer alıyor” dedi.

Yüzde 16 büyüme hedefi
Yılda 100 milyondan fazla ağaç cidarlı kalem satışı gerçekleştirdiklerini ifade eden Hizaler, “2011 ciromuz 136 milyon TL. Bu yılın ilk dokuz ayında ise 150 milyon TL ciroya ulaştık. Bu yıl toplam büyümemiz yüzde 16 olacak” diye konuştu. 55 ülkeye ihracat yaptıklarını kaydeden Hizaler, kalem satışı yaptıkları ülkeler arasında Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra Gabon, Peru ve Güney Kore’nin de bulunduğunu dile getirdi.
Ürün yelpazeleri içinde 1 TL’ye de, 3 bin 300 euro’ya da kalem bulunduğunu anlatan Hizaler, “Ben kalem sektörünü ‘kuruş imparatorluğu’ olarak tanımlıyorum. Hem küçük adetlerde ürün satışı yapılıyor hem de bu ürünler düşük fiyata satılıyor” dedi.

Haberin Devamı

‘Kurşun kalemin adı dışında kurşunla hiçbir alakası yok’

Ortaçağda işaretleme için kurşun ve gümüş kullanıldığını söyleyen Evrim Hizaler, “15. yüzyıl ise kurşun ve kalaydan meydana gelen karışım ile kurşun kalemin ilk adımları atılmış oldu. Grafit madenlerinin bulunması ile kurşun kalemin hammaddesi değişti fakat ismi aynı kaldı. Yani kurşun kalemin şu anda adı dışında kurşunla hiçbir alakası yok” dedi.
Her yıl karlarının bir bölümünü ‘Anadolu Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı’na bağışladıklarını belirten Hizaler, “Ayrıca bu yıl 250’nin üzerinde ilköğretim öğretmenine ‘Yaratıcı Çocuk, Yaratıcı Beyin’ seminerleri verdik. Bununla birlikte ‘Çocuklar Gülsün Diye Derneği’ ile imzaladığımız anlaşma çerçevesinde derneğin açtığı tüm okulların kırtasiye ihtiyaçlarını karşıladık” diye konuştu.

Haberin Devamı

Rusya’dan geldi

Bornova Anadolu Lisesi ve İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra Sabancı Üniversitesi’nde MBA eğitimini tamamlayan Evrim Hizaler, 1997 yılında Efes Türkiye’de pazarlama uzmanı olarak işe başladı. 15 yıl boyunca Efes Türkiye bünyesinde çeşitli kademelerde görev yaptıktan sonra, Ocak 2010’dan Nisan 2012’ye kadar Efes Rusya Pazarlama Direktörü olarak görev aldı. Hizaler, nisan ayından bu yana Adel Kalemcilik Genel Müdürü olarak görev yapıyor.

Türkiye’de mağaza sayısını artıracak

18 ülkede yaklaşık 800 mağazası bulunan Avrupa’nın en büyük spor perakende zinciri Decathlon, Türkiye’de Mayıs 2010’dan beri faaliyet gösteriyor. Ankara, İstanbul ve İzmir olmak üzere Türkiye’de 3 mağazası bulunan Decathlon, dördüncü mağazasını İstanbul’da Marmara Forum Alışveriş Merkezi’nde açtı.
Decathlon Türkiye Ülke Müdürü Boumedienne Boualaoui, “İnsanlar artık daha fazla spor yapıyor. İstanbul, Ankara, İzmir mağazalarımızda beklediğimizin çok üzerinde ilgi gördük. Bu çerçevede sporu daha yaygınlaştırmak ve herkes için ulaşılabilir kılmak adına Türkiye’ye daha fazla yatırım yapmaya karar verdik” dedi.
Samsun’a gidecek
İstanbul’da ikinci mağazalarını açtıklarını hatırlatan Boualaoui, “Bu mağazamızın ardından görüşmeleri devam eden yeni mağaza planlarımız da var. Nisan ayında Samsun’da ilk mağazamızı açacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Hem alışverİş hem spor alanı

Decathlon mağazası hem alışveriş, hem de spor alanı. Mağazadaki tüm ürüneler denenebiliyor. Boumedienne Boualaoui, yeni mağazayla ilgili şu bilgileri verdi:
“Oxelo’nun patenleri 60 metrekarelik pistte denenebilir, mağaza koridorlarındaki özel bisiklet alanlarında bisiklete binilebilir. Pinpon veya badminton oynanabilir ve doğa yürüyüşü ayakkabıları mağazanın içinde özel olarak hazırlanmış engebeli toprak alanda test edilebilir.”

e-perakende

Sıfır riskle 16 milyon sorunsuz satış işlemi yaptı

eBay’in satın almasının ardından yoğun bir entegrasyon süreci yaşayan gittigidiyor.com’un 8 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştığını söyleyen GittiGidiyor.com Genel Müdürü Cenk Angın, aylık 10 milyon tekil ziyaretçilerinin bulunduğunu kaydetti.
Angın, 43 ülkede faaliyet gösteren, dünyanın en büyük elektronik ticaret şirketlerinden eBay’in Türkiye iştiraki GittiGidiyor.com’un 4 milyondan fazla anlık satış fırsatıyla, en işlek alışveriş merkezi olduğunu belirtti.

Beş saniyede bir ürün satılıyor
GittiGidiyor.com’un üç ortaklı bir şirket olarak kurulduğunu hatırlatan Angın şöyle devam etti: “2011 yılı Mayıs ayında eBay, GittiGidiyor’un yüzde 93’ünü 217.5 milyon dolar şirket değeri üzerinden satın aldı. Türkiye’de e-ticaret sektörünün gelişmesine öncülük eden şirketimizde aylık ortalama 500 bin adet satış gerekleşiyor. Yani beş saniyede bir ürün satılıyor. GittiGidiyor kurulduğu günden bu yana, sıfır risk sistemiyle 16 milyonun üzerinde sorunsuz satış işleminin gerçekleşmesini sağladı.”
GittiGidiyor’un, 3 yıl içinde yani 2015 itibariyle hacmini üç katına çıkarmayı hedeflediğini ifade eden Angın, “eBay satın alması sonrasında entegrasyon döneminde hukuk ve market place departmanları kuruldu. Ayrıca günün fırsatı bölümü, İK ve finansal sistemleri geliştirildi” dedi. Angın, Gittigidiyor’da güvenlik konusunda kullanıcılara sunulan en önemli değerlerin ‘Sıfır Risk’ sistemi olduğunu anlattı.

Haberin Devamı

YILBAŞI

Haberin Devamı

Yeni yıla girerken...

Siemens Ev Aletleri, mutfağını yenilemek isteyenlere yılbaşına özel fırsatlar sunuyor. Siemens Ev Aletleri, aralık ayında farklı ürün gruplarından 3 ürün alana birinci ürüne yüzde 10, ikinci ürüne yüzde 15, üçüncü ürüne yüzde 20 indirim uyguluyor.

10 farklı hediye

İsveç kozmetik markası Oriflame, yeni yıla sayılı günler kala alacağı hediyeye karar veremeyenler için birbirinden farklı 10 hediye seçeneği sunuyor. Oriflame’in sunduğu seçenekler arasında inci taneleri ile tasarlanmış kol saatlerinin yanı sıra Sparkle in Paris koleksiyonu da bulunuyor.

Renkli aksesuarlar

Dünya, yepyeni bir yıla merhaba demeye hazırlanırken, yeni yıl konseptli birçok ürün de mağazalardaki yerini alıyor. ‘Şımart kendini’ sloganı ile kişisel bakım ve kozmetik alanında faaliyet gösteren Gratis, yeni yıla aksesuarlar ve hediye alternatifleri ile girmek isteyenlere özel fırsatlar sunuyor.

Kilin mucizesi...

Dermokil, yeni yıla kilin mucizevi gücüyle başlamak isteyenlere farklı çözüm önerileri sunuyor. Marka yetkilileri, “Dermokil’in saç maskesi, vücut maskesi, yüz maskesi, vücut losyonu ve yüz nemlendiricisi gibi bakım ürünleri, yeni yıla girmeden cilde komple bakım sağlıyor” diyor.

Büyüleyici bir ışıltı

Dünya yeni yılı büyüleyici bir ışıltı ile karşılıyor. Güneş kaybolduğunda parıldayan yalnızca çam ağaçları ve caddeler de olmuyor üstelik. Yeni yılın gelişini kutlamak üzere hazırlanan herkes ışıltılı bir güzelliğe bürünüyor. Schwarzkopf Professional’ın OSIS Sparkler Parlaklık Spreyi ile saçlar gecenin ışıltısına uyum sağlıyor.

2013’te yüzde 25 büyüyerek 85 mağazaya ulaşacak

Tekin Acar Cosmetics, büyümesini devam ettiriyor. Türkiye genelinde 25 il ve 73 mağazasıyla hizmet veren şirket, bu yıl 10 yeni mağaza açarak yüzde 20 büyüme gerçekleştirdi. Selektif kozmetik sektöründe yüzde 40’a yakın pazar payıyla sektör lideri olduklarını belirten Tekin Acar Cosmetics Genel Müdürü Bülent Başaran, 2013 yılında cirosal anlamda yüzde 25 büyüyerek, mağaza sayısını 85’a çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
25 ilde 73 mağazada müşterileriyle buluştuklarını söyleyen Bülent Başaran, 2012 yılında 9 milyon kişiyi mağazalarında ağırladıklarını anlatı.
Başaran, “2011 yılında dakikada 25 ziyaretçisiyle buluşan mağazalarımız, 2012 yılında dakikadaki ziyaretçi sayısını 34’e çıkarttı” dedi.
2013 yılında Tekin Acar Cosmetics olarak büyüme ve karlılıkta sektörün önünde bir artış beklediklerini açıklayan Bülent Başaran, “85 mağazamız ile birlikte istihdamımızı ise 500’den 600’e ulaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

500 bin kullanıcı
Perakende sektöründeki en iyi CRM alt yapısına sahip olduklarını da belirten Bülent Başaran, şu bilgileri verdi: “2009 yılında uygulamaya başladığımız müşteri sadakat kart sayısı 500 bin kullanıcıyı aştı. Müşterilerimizin alışkanlıklarını bu kart sayesinde takip edip onlarla birebir iletişim kurabiliyoruz. Müşterilerimize ilgilendikleri ürünleri ve fırsatları Beauty Club Card sayesinde doğru ve etkili bir biçimde iletiyoruz.”

En beğenİlen marka
AYD - GfK Türkiye işbirliği ile dört yıldır gerçekleştirilen AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları Araştırması’nda Kişisel Bakım ve Kozmetik kategorisinde Tekin Acar Cosmetics 2009 ve 2010 yıllarından sonra 2012’de de ödül aldı.
2011 yılındaki logo değişimi sonrası 2012 yılında tüm mağazalarının konseptini yenileyen Tekin Acar Cosmetics Carousel’de Türkiye’deki en büyük kozmetik mağazasını açtı. 500 metrekare alana sahip mağazada cilt bakım kabinlerinden makyaj stüdyolarına, özel kafeterya bölümünden ürün sergileme sistemlerine kadar özel bölümler yer alıyor.

Bimeks’ten Diyarbakır NCity AVM’ye mağaza

Anadolu’ya yayılma politikasını 2012 yılında da sürdüren Bimeks, yeni mağazasını Diyarbakır’da açtı. NCity AVM’de kurulu yeni Bimeks mağazası, Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, Bimeks İcra Kurulu Üyeleri Muhittin Şenel, Önder Yüksel ve Franchise işortağı Fatih Bayraktar’ın katılımıyla açıldı. Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, Diyarbakır’da açılan 450 metrekare büyüklüğündeki Bimeks mağazasının, Güneydoğu Anadolu’daki dördüncü mağazaları olduğunu söyleyerek, 2012 bitmeden Kocaeli Derince, İstanbul Kayaşehir ve Ordu’da açılacak üç yeni mağaza ile 70 mağazaya ulaşacaklarını belirtti.

42 ülkeye İhracat hedefliyor

Berrak Tekstil, 1996 yılında Ömer Sarıbekiroğlu ve kuzeni Salih Çetinkaya tarafından kurulmuş. İç giyim alanında faaliyet gösteren firma, 6 bin noktada satış yapıyor.
Berrak Tekstilin ortaklarından Salih Çetinkaya, iç giyimde, dünyaca ünlü bir marka haline gelmeyi hedeflediklerini belirterek, “Şu anda 25 ülkeye ihracat yapıyoruz. Amacımız bu sayısı 42 ülkeye çıkarmak var. Önümüzdeki 4 yıl içinde, yeni bir fabrika yatırımı yapmayı planlıyoruz” dedi.

CarrefourSA’dan PKU reyonları

CarrefourSA, kalıtımsal bir metabolik hastalık olan ve bebek yaşlardan itibaren özel diyeti yapılmadığı takdirde nörolojik gelişim geriliğine yol açan Fenilketonüri (PKU) hastalarının ihtiyacı olan düşük proteinli ürünlere reyonlarında yer vermeye başlıyor. Daha önce Çölyak ve Diyabet hastası çocukların beslenmelerine destek olmak amacıyla reyonlarında yer verdiklerini belirten CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, “Düşük proteinli ürünlere reyonlarımızda yer vererek Türkiye’de bir ilke imza atıyoruz” dedi.

Tursİl İmza Günü’ne Neşe Erberk katılacak

Henkel, Tursil’in tanıtım çalışmalarına, eski Türkiye ve Avrupa güzeli Neşe Erberk ile devam ediyor. Tursil, Neşe Erberk’i 16 Aralık Pazar günü, İstanbul Bostancı Green Park Hotel’de dördüncüsü gerçekleşecek olan Mini Süper Star Çocuk Şenliği’nde bir kez daha sevenleri ile buluşturuyor. Tursil, tüm hanımları Neşe Erberk ile imza günü etkinliği için Mini Süper Star Çocuk Şenliği’ne bekliyor. Mini Süper Star Çocuk Şenliği’ne gelen hanımlar Neşe Erberk ile birlikte fotoğraf çektirerek, ona imzalatma ve onunla sohbet etme şansına sahip olacak.