Ekonomi Gelen oradan ayrılmadı!

Gelen oradan ayrılmadı!

08.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Almanya’da turistin rotasını belirleyen ITB Berlin Fuarı’nda fırsatları değerlendirmek isteyen yabancı tur operatörleri Türkiye standından ayrılmadı. Otelciler “Bu sezon dolu dolu yaşanacak” dedi

Gelen oradan ayrılmadı

Gelen oradan ayrılmadı
Türkiye’nin yine en çok ilgi çeken ülkelerden olduğu Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı 53. kez turizmin paydaşlarını buluşturuyor. Kapılarını 6 Mart’ta açan fuar, 10 Mart tarihine kadar devam edecek. Yaz dönemi için yılın son fırsatlarından faydalanmak isteyen yabancı tur operatörleri, Türkiye standındaki otel ve acentalarla pek çok görüşme yaptı. Bu görüşmeler tesis doluluklarına önemli katkı sağlayacak.

Haberin Devamı

Türkiye’de en az 10 geceleme yaparak uzun tatil yapmayı seven Almanlar, 2018’de ortalama kişi başı 832 dolar harcadı. Bu rakamın 900 dolar seviyesine çıkabileceği değerlendiriliyor.

Tatil değişiyor!

Fuarda Alman turistler için çalışan tur operatörü sayısı ağırlıklı olsa da, pek çok Avrupa ülkesiyle çalışan turizmciler Türkiye’nin sunduğu fırsatları değerlendiriyor. Almanya, Hollanda, Rusya, Belçika, İngiltere, Polonya başta olmak üzere tur operatörlerinin kapılarını çaldığını belirten otelciler, Hindistan’ın ilgisini de hissettiklerini ifade ettiler.

Fuarın ‘teknoloji’ye yönelik farkındalık oluşturacak oturumları, yapılan etkinlikler gösteriyor ki, 2020’den itibaren daha ‘tekno tatil’ bizleri bekliyor. Müşteri memnuniyeti sağlamaktan otel hizmetlerinin doğru kullanımına, transferden konaklamaya kadar artık teknolojinin çok daha etkin olduğu bir dönem turizmciyi bekliyor. Başka bir ülkeye seyahate giden turist, yeni model tatilini sadece mobil kaynaklarıyla işlevsel hale getirip, hizmetini bu şekilde alabilecek.

Haberin Devamı

‘Kültür’ öne çıkıyor

Fuarda cevap aranan sorulardan biri de ‘kış tatili’ oldu. Kar ve kayak otelleri gücünü korusa da, yanı sıra kış mevsimindeyken yaz mevsimini yaşayan ülkelere olan talebin arttığı görülüyor. Bu kapsamda fuarda 2019’un ‘partner ülkesi’ olan Malezya, adalarıyla dikkat çekti. Tayland ve Sri Lanka da ilgi çekti.

Kış için kültür turizmi rotaları öne çıkıyor. Nitelikli turist çekmek için turizm stratejisinde yeni çalışmalar yapan Türkiye de Kapadokya’dan Göbeklitepe’ye, Gastronomi deltası Gaziantep’ten Pamukkale’ye, Bursa’dan İzmir’e kadar sahip olduğu yüzlerce güzelliği merak edenlerle buluşturdu.

Gelen oradan ayrılmadı

İspanya, İtalya, Fransa, Yunanistan, Hırvatistan da fuarda hem geniş alanlarla temsil edildi, hem de ilgi gören stantlardan oldular.

7 milyar euro iş hacmini buluşturan fuara, her yıl 150 bini aşkın kişi katılıyor. Ülkelerin stantlarıyla renkli görüntüler oluşturduğu fuarda, Türkiye bölümünün buluşma noktası ise Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) standı oluyor. TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, talebin bu yıl hissedilir derecede arttığını ilk günlerden gördüklerini söyledi.

Haberin Devamı

Gelen oradan ayrılmadı
Tempo yükseldi

Bağlıkaya, “Almanya’da, Orta Avrupa’da alacağımız çok yol var. Buralarda tempomuzu sürekli artırıp, aralıksız çalışıp pazarlama yapıyoruz. Almanya ve bölge ile karşılıklı ulaşım, uçuşlar anlamında hiç sorunumuz yok. Bölgeden gelecek turist sayısında artışları yaşayacağız” diye konuştu.

‘Almanlar rekor kırdı’

TÜRSAB tarafından hazırlanan Almanya Turizm Pazar Raporu, 53. Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı’nda açıklandı. raporda şu bilgiler yer aldı:

- Alman turistlerin Türkiye’de geceleme oranı, ortalama 12.5 ile son 5 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.

- Alman ziyaretçilerin ortalama harcaması, 2018 itibarıyla 832 dolara ulaştı.

- Almanlar başta Antalya, İstanbul, İzmir ve Muğla olmak üzere Akdeniz, Marmara, Ege ve İç Anadolu’yu ziyaret ediyor.

- Antalya başta olmak üzere Türkiye’de konut edinen Alman vatandaşları, 2018’de bir önceki yıla oranla yüzde 141.7 artışla 1866 konut satın aldı.