Ekonomi Google’ın krallığına göz diken Yandex Yalçındağ’ı başa getirdi

Google’ın krallığına göz diken Yandex Yalçındağ’ı başa getirdi

12.07.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’deki yarım milyar dolarlık internet pastasından pay almak için agresif kampanyalar yapan Rus arama motoru, operasyonun başkanlığına medya sektöründe deneyimli işadamı Yalçındağ’ı atadı

Google’ın krallığına göz diken Yandex Yalçındağ’ı başa getirdi

Rusya merkezli internet arama moturu Yandex, bundan 10 ay önce İstanbul’da açtığı ofisle adım attığı Türkiye pazarında ağırlığını artırmak için yeni bir stratejiye imza attı.
2000-2012 yılları arasında Uluslararası Reklamcılık Derneği Başkanlığını yürüten, Mayıs ayında görevi bırakan işadamı Mehmet Ali Yalçındağ, arama moturu Yandex’in Türkiye operasyonunda Yönetim Kurulu Başkanı olarak atandı. Yandex’in açıklamasında Yalçındağ’ın Yandex Türkiye’nin stratejik gelişimini yöneteceği ve şirketin marka algısının gelişimine katkıda bulunacağı bildirildi.
Türkiye’de Google’ın reklam pastasından aldığı yaklaşık 250 milyon dolarlık payı ve pazardaki büyüme potansiyelini hedefleyen Yandex, televizyonlar ve açıkhavada yaptığı agresif reklam kampanyalarıyla dikkat çekiyor. Şirket özellikle harita tarafında Türkiye’de yenilikçi uygulamalarıyla öne çıkıyor. Şirket ayrıca Türkçe içeriğe yaptığı yatırımla aramalarda en doğru ve kolay çözümlerini verdiğini ifade ediyor.

‘Vergi’ hatırlatması
Yandex’in bu adımına karşılık Google arama motoru dünyasında Türkiye’de yüzde 98.5’luk payla açık ara üstünlüğünü koruyor ve pazar payında güçlü bir düşüş yaşanmıyor. Yandex açıklamasında Google’ın Türkiye’de Maliye ile yaşadığı 70 milyon TL’ye yaklaşan vergi davasına da bir atıfta bulunuluyor. Yalçındağ’la güçlerin birleştirildiğinin altı çizildiği atama haberinin sonunda “Bu yeni oluşumla Türkiye’de resmi faaliyetlerine başlayan Yandex.Türkiye, bir yerel şirket olarak, vergi kuralları dahil olmak üzere tüm yerel kural, kanun ve yasalara uygun olarak faaliyetlerini sürdürecek” ifadelerine yer verildi. Mehmet Ali Yalçındağ aynı zamanda 1990’dan bu yana tepe yönetiminde yer aldığı Doğan Yayın Holding’in yönetim kurulundaki üyelik görevini de sürdürmeye devam edecek.

Haberin Devamı

Rusya’da pazarın hâkimi
2000 yılında kurulan Yandex Rusya’da pazarın yüzde 65’ini kontrol ediyor. 2011 geliri 622 milyon dolar. Yandex’in düna genelinde 11 ofisi bulunuyor. Bunlardan altısı Rusya’da, üçü Ukrayna’da, biri Türkiye’de ve biri de ABD’de. Grubun tüm dünyada 3 bin 500’ün üzerinde çalışanı bulunuyor. ABD’de Nasdaq borsasında hakla açık olan Yandex’in piyasa değeri 5.9 milyar dolara işaret ediyor.
190 milyar dolarlık piyasa değerine sahip olan Google’ın da Türkiye’de ofisi bulunuyor. 1998 yılında kurulan Google, pazarın lideri konumunda. 2011 geliri 38 milyar doları bulan şirketin 32 bin 500’e yakın çalışanı var.

500 milyon dolarlık iç savaş!
Reklamverenler Derneği’nin (RVD) 2011 yılı verilerine göre Türkiye’de bir önceki yıla göre yüzde 20 büyüme kaydeden reklam pazarının büyüklüğü 4.3 milyar doları buldu. Bu yıl da pazarda yüzde 15’in üzerinde büyüme bekleniyor. Pazarın yüzde 57’sini televizyon, yüzde 24’ünü basın alırken, internet tarafının aldığı pay yüzde 8’e işaret ediyor. Pazarın kalan tarafında yüzde 7 açıkhava, yüzde 2.8 radyo, yüzde 1.2 sinema reklamlarının payı bulunuyor. İnternetin payının bu yıl yüzde 10’ları aşacağı öngörülüyor.

Haberin Devamı

‘Türkiye’de önemli bir adım atıyoruz’
Yandex’in Kurucu ve CEO’su Arkady Volozh, “Medya ve eğlence sektörünün gelişmesinde büyük katkıları bulunan Mehmet Ali Yalçındağ ile güçlerimizi birleştirmiş olmamızdan memnuniyet duyuyorum. Bu işbirliğinin, Yandex’in Türkiye pazarı konusundaki bilgisinin artmasında ve dolayısıyla Türkiye’deki kullanıcılarımızın ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürünler sunmamız konusunda önemli bir rol oynayacağına inanıyorum” dedi.
Mehmet Ali Yalçındağ ise, Yandex Türkiye ekibi, geçtiğimiz sene faaliyetlerine başladığından bu yana Türkiye’deki internet kullanıcılarının ihtiyaçlarına yönelik çok kaliteli ürün ve hizmetler sunmayı başardı. Yandex’in Türkiye internet pazarına girmesiyle hareketlenen rekabet, özellikle kullanıcılar açısından çok faydalı oldu ve olmaya devam edecek” dedi.