Ekonomi Gözü 10 binler liginde

Gözü 10 binler liginde

05.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Mart ayından itibaren Türkiye pazarında yeniden aktif olarak yer almaya başlayan Suzuki, bu yılı 4 bin adede yakın satışla kapatmayı hedeflerken, gözünü “10 binler ligi”ne dikti. Marka, yıllık 10 bin adet satışa 2.5 yılda ulaşacak

Gözü 10 binler liginde

Uzun süren sessizliğin ardından mart ayında Türkiye pazarına hızlı bir dönüş yapan Suzuki, bu yılı 4 bin adede yakın satışla kapatmaya hazırlanıyor. Yeni modeli Baleno’yu da getirerek model yelpazesini genişleten Suzuki’nin 2.5 yıl içindeki hedefiyse, yıllık 10 bin adet satışa ulaşmak.

Haberin Devamı

Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan, mart ayı öncesinde “kış uykusu”nda bulunan markanın, yeni bir stratejiyle toparlanma ve yapılanma sürecine girdiğini kaydetti. Karaarslan, “Yedek parçadan bayilere kadar gerekli altyapıyı kurarak, markayı Türkiye’de daha iyi bir yere getirmeye çalışıyoruz. Yeni moral ve motivasyonla yeni başarılara ulaşacağımızı düşünüyoruz” dedi. Bu yılı 3 bin 500 adedin üzerinde satışla kapatmayı öngördüklerini anlatan Karaarslan, “Tüm bu çalışmalarımızla, yaklaşık 2.5 yıllık bir sürede yılda 10 bin adetlik satış rakamına ulaşmak için adım adım ilerliyoruz. Buna ulaşabilmek için de, daha çok sahada yani müşterinin yanında olacağımız bir süreç geçireceğiz” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Yüzde 2’lik pay

Mart ayından bu yana 1.710 adetlik satış yaptıklarını, bunun da kendilerine umut verdiğini kaydeden Karaarslan, “İlk hedefimiz, elbette ki 2.5 yılda 10 binlik satış adetlerine ulaşmak. İkinci hedefimiz ise, orta vadede, yaklaşık 5 yılda Türkiye pazarında yüzde 2 paya ulaşmak. Yeni modellerle, bunun daha hızlı gerçekleşebileceğine inanıyoruz” dedi.

10 binlik satış adedine ulaştıklarında, satışlarındaki en büyük payın Vitara’ya ait olacağını belirten Ümit Karaarslan, “Satışların yüzde 65-70’inin Vitara’dan oluşacağını düşünüyoruz. Kalan miktarda ise Swift ve Baleno’nun eşit katkıları olacaktır” diye konuştu.

Karaarslan, yılda 10 bin adetlik satış için halen 20-25 civarında olan bayi sayılarını 35’e çıkaracaklarını da sözlerine ekledi.

İki sınıfa da hitap ediyor

Bu ay satışına başlayacakları Baleno’nun, makyajlı Jimny ve yeni nesil Vitara’dan sonra markanın 2016’da Türkiye’de sunacağı son yeni model olacağına da değinen Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan, bu yıl için 500 adetlik bir satış öngördüklerini kaydetti. Baleno’nun satış fiyatı, 58 bin 750 TL’den başlıyor.

Hem B hem de C sınıfına hitap edebilecek yapıya sahip Baleno, tasarım, pratiklik, performans ve yakıt verimliliğiyle pazarın iddialı oyuncuları arasında yer almayı hedefliyor. Adını, bir dönem Türkiye’de de satılan orta sınıf modelden alan Baleno, dikkat çekici tasarımı, geniş iç mekanı, bagaj hacmi ve pratikliğiyle göz dolduracak. Yeni platformu sayesinde düşük ağırlığa ve yakıt tüketimine sahip olan Baleno, 320 lt’lik bagaj hacmi sunuyor.

Haberin Devamı

Benzinli motor

Baleno, Türkiye pazarında yeni nesil atmosferik 1.2 lt (90 HP) DUALJET benzinli motorla satışa çıktı. Bu motor, manuel şanzımanın yanı sıra CVT otomatik vites seçeneğiyle de alınabiliyor. Araç, bu motorla fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.7 lt yakıt tüketim değerine sahip.

Sadece “GL” donanım paketiyle getirilen Baleno’da, 6 hava yastığı, ABS, EBD, BAS, ESP, Lastik Basınç Uyarı Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği standart sunuluyor. Bluetooth bağlantılı direksiyondan kumandalı müzik sistemi, USB&AUX girişi, yol bilgisayarı, vites konum göstergesi, refakatçi aydınlatma sistemi, otomatik farlar, LED gündüz farları, 16 inç alaşımlı jantlar, Baleno’nun diğer standartları arasında.

Otomotiv ihracatı yeniden lider

Türkiye otomotiv endüstrisi, ağustos ayında yüzde 23 artışla yaklaşık 1.7 milyar dolar ihracat yaparken, ihracatta yeniden lider sektör haline geldi.

Haberin Devamı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre geçen ay yüzde 23 gibi yüksek bir artışla 1 milyar 680 milyon dolar ihracata imza atan otomotiv endüstrisi, tarihinin en yüksek ağustos ayı ihracatına ulaştı. Otomotiv ayrıca ağustos ayını, bu yıl ilk kez ihracatta lider sektör olarak kapatma başarısı da gösterdi. Endüstrinin ağustosta Türkiye ihracatından aldığı pay da yüzde 15 oldu.

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, “Yılsonu hedefimiz olan 23 milyar dolara adım adım yaklaşıyoruz. Geçen ay başlıca mal gruplarından binek otomobillerde ülke bazında artışlar yüzde 209’a varan oranlarda yükseldi” dedi. Otomotiv endüstrisinin bu yıl ocak-ağustos döneminde yüzde 12 artışla 15 milyar 141 milyon dolar ihracat kaydettiğini hatırlatan Sabuncu, “Ağustosta mal grubu bazında binek otomobil, yan sanayi ve otobüs-minibüs-midibüste çift haneli artışlar oldu. Ülke bazında en büyük pazarımız Almanya’ya ihracat yüzde 38, ülke grubu bazında en büyük pazarımız AB’ye ise yüzde 29 artış kaydetti” diye konuştu.

Haberin Devamı

Gözü 10 binler liginde
İtalya ile rekor

Fransa’ya binek otomobil ihracatı yüzde 58, İngiltere’ye ise yüzde 99 artarken, en önemli çıkış, Fiat Tipo’nun da katkısıyla İtalya pazarında yaşandı. Nitekim İtalya’ya ihracat ağustosta yüzde 209 arttı. Bununla birlikte İspanya’ya ihracatta yüzde 52, İsrail’e ihracatta da yüzde 67 artış oldu.

Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda en büyük pazar olan Birleşik Krallık’a ihracat yüzde 58 azalırken, Slovenya’ya yüzde 11, Fransa’ya yüzde 22 ve ABD’ye yüzde 100 arttı. Otobüs-minibüs-midibüs ürün grubundaysa en önemli pazarlardan Fransa’ya ihracat yüzde 22, Almanya’ya yüzde 93 ve İtalya’ya yüzde 195 ihracat artışı görüldü.

İlk kez Samsun’da görüldü

Geliştirme sürecinde Tofaş mühendislerinin büyük rol oynadığı ve 1 milyar doları aşan yatırımla hayata geçen Egea ailesinin en son üyesi Fiat Egea Station Wagon (SW), Türkiye’de ilk kez Samsun OtoShow Fuarı’nda görücüye çıktı. Tofaş’ın 45 yıllık tarihinde Tempra Station Wagon ve Palio Weekend’ten sonra ürettiği 3. station wagon model olan Egea Station Wagon, ekimde Türkiye’de satışa sunulacak.

Egea SW’nin ön gösteriminin Samsun’da yapılmasından mutluluk duyduğunu belirten Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç “Markamızın lider olduğu Samsun’da düzenlenen bu organizasyona en yeni modellerle katılım, bizim için oldukça önem taşıyor” dedi.

Skoda’nın iddialısı şubatta geliyor

Çek üretici Skoda’nın büyük boyutlu SUV sınıfına adım atmasını sağlayacak yeniliği Kodiaq, geçtiğimiz günlerde resmen tanıtıldı. Kodiaq, 1.4 TSI benzinli ve 2.0 lt dizel motor seçenekleriyle, 2017 yılının şubat ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.

Gözü 10 binler liginde
Superb’in ardından, markanın yeni nesil tasarım dilini uyguladığı ikinci model olan Kodiaq, çekiciliğin yanı sıra pratikliği, akıllıca yenilikleri bir arada sunuyor. 5 veya 7 koltuklu olarak satın alınabilecek Kodiaq, otomotiv dünyasındaki en son teknolojileri de beraberinde getirecek. Kodiaq’ın, Skoda açısından yepyeni bir dönemi temsil ettiğini söyleyen Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Premium özelliklerle donatılan Kodiaq, aynı zamanda Skoda’nın Türkiye dahil tüm dünyada yeni bir müşteri kitlesine ulaşmasını sağlayacak. Kodiaq modelini Türkiye’de 2017’nin şubat ayında sunmaya başlayacağız” dedi.

Sınıfın zirvesinde

Kodiaq, ölçüleriyle sınıfının adeta zirvesinde yer alıyor. 4.7 m uzunluğa, 1.8 m genişliğe ve 1.6 m yüksekliğe sahip aracın aks aralığı ise 2.8 m. Bu da Kodiaq’ı, sınıfının en fazla kabin genişliğine sahip modeli yapıyor. 720 lt’lik bagaj hacmi, arka koltuklar katlandığında 2065 lt’ye çıkıyor.

Lüks bir SUV özelliği taşıyan Kodiaq’ın iç mekanı, kaliteli kaplamalar, farklı iç aydınlatma, sürücü ve yolcu arasını “tam iki eşit parçaya” ayıran gösterge paneli gibi ayrıntılara sahip. Araçta, donanım seçeneklerine göre ısıtmalı direksiyon simidi, arka koltuklarda bağımsız klima ayarı, ısıtmalı/soğutmalı ön koltuklar, 18 cm ileri-geri hareket ettirilebilen arka koltuklar gibi unsurlar olacak. Ayrıca Kodiaq, gerek eğlence gerekse de güvenlik sistemleriyle en son teknolojinin nimetlerini üzerinde taşıyor.

Tam 2 milyar euro’ya gelişip, yenilendiler

Ağır ticari araç dünyasının önde gelen üreticilerinden Scania, 2 milyar euro’ya geliştirdiği yeni nesil model, motor ve aktarma organlarını tanıttı.

Gözü 10 binler liginde
Scania Pazarlama Müdürü Adnan Yücel de, yeni nesil Scania’ların teknolojileri, donanım özellikleri, tasarımları, verimli motorları ve kabin içi yaşam alanlarıyla Türkiye pazarında rekabeti üst düzeye taşıyacağını ifade etti. Yücel, yeni nesil modellerin, 2017 yılının ilk yarısında satışa sunulacağını da hatırlattı.

Scania’nın yeni nesil modellerinde kullanılan gelişmiş güç aktarma organları ve aerodinamik çözümler, yakıt tüketimini yüzde 5 düşürmüş. Nitekim yılda 150 bin km yol yapan bir araç, yaklaşık 2 bin litreden fazla yakıt ekonomisi sağlamış olacak.

Yeni nesil modellerle birlikte, Scania, yeni bir motor da piyasaya sunacak. 13 lt hacimli, 500 HP’lik motor, Euro 6 emisyon standartlarında.

Scania, yeni modellerinde “yan perde hava yastıkları” da kullanarak, bu alanda bir “ilk”i gerçekleştirecek. Ayrıca yine yeni modellerde, aracın yakın çevresinin anlık olarak görülebileceği, dört kameralı bir sistem de olacak.