Ekonomi 'Güneş görmeyen bir yerden bir bilet lütfen'

'Güneş görmeyen bir yerden bir bilet lütfen'

17.10.2012 - 11:10 | Son Güncellenme:

Türkiye’deki otobüs biletlerini bir arada sorgulama imkanı tanıyan siteyi kuran Bilkent Endüstri Mühendisliği öğrencisi 2 genç bununla da yetinmedi. Geliştirilen sitede, güzergah üzerinde güneşin otobüsü hangi yönde, kaç derece açıyla etkileyeceğini öğrenmek de gidilen şehirdeki önemli etkinlikleri önceden bilmek de mümkün olacak.

Güneş görmeyen bir yerden bir bilet lütfen

”www.obilet.com” sitesinin kurucularından Ali Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, siteyi ilk açtıklarında sadece 7 büyük firmanın biletlerini görme imkanının olduğunu söyledi. Zaman geçtikçe siteye 20 firma daha ilave ettiklerini belirten Yılmaz, bu kararı öğrenci kulüpleriyle yaptıkları anketler sonucu aldıklarını ifade etti.

Sitede yer alan şehirler arası aktarma seçenekleriyle Türkiye’deki neredeyse 26 bin rotada seyahat seçeneğini sağladıklarını vurgulayan Yılmaz, birçok yenilik üzerinde çalıştıklarına da işaret etti.

Ali Yılmaz, "Kurduğumuz sistemle güneşin doğuş ve batış saatini hesaplayarak güzergah üzerinde güneşin otobüsü tam olarak hangi yönde ve açıyla etkileyeceğini belirledik” dedi.

Bazı yolculardan tekerlek üstünde oturmak istemediklerine ilişkin talepler geldiğine de değinen Yılmaz, bu nedenle tekerleğin otobüste nereye denk geldiğine ilişkin bilgiye yer vereceklerini de anlattı.

Yılmaz, çalışmalarına ilişkin şu bilgileri verdi: "Sitemizde, twitter hesabını kullanarak gidilen yerde yapılacak etkinliklere ilişkin bilgi akışına yer vereceğiz. Böylece kişi gittiği yerde sevdiği bir sanatçının konseri ya da takip etmek isteyebileceği bir fuar varsa bunun bilgisine sahip olacak.

Koyacağımız başka bir içerikle de kişi bileti satın aldıktan sonra gittiği yerle ilgili bütçesine göre hangi otellerde kalacağı, gittiği yerin mutfak kültürü, görülmesi gereken yerleri gibi öneriler olacak.” Sosyal medyadan da çok güzel geri dönüş aldıklarını kaydeden Yılmaz, sitenin açıldığı bir aydan bu yana 20 bin ziyaretçi 2 bin 600 üye sayısına ulaştıklarının altını çizdi.

"Bizi arayıp ’otobüsü bekletir misiniz?’ diyorlar"

Haberin Devamı

Oluşturdukları sistem sayesinde yaklaşık 10 bin kişinin tercihlerini görebildiklerini belirten Yılmaz, buna göre, bayanların genelde tekli koltuk ya da pencere kenarı seçtiğini söyledi.

Ofiste olmadıkları zaman da arayanları cevaplandırmaya devam ettiklerini anlatan Yılmaz, yaşadıkları ilginç olayları şöyle aktardı: ”Bir asker internet sitemizde cep numaramızı bulmuş. Bizi arayıp çarşı izninde bilet bulamadığını, onun için bilet ayırttığımız takdirde parasını bir sonraki çarşı izninde ödeyeceğini söylüyor.

Kimisi ise arayıp ’Lütfen benim için otobüsü beklet’ diyebiliyor. Biz de müşterilere yardımcı olmak için elimizden geleni yapıyoruz.

Başka bir zaman bir yolcu sistemden bilet alımı yaptı ancak yarım saat sonra tekrar bilet aldı. Biz de bunun üzerine yolcuyu arayıp bir aksilik olup olmadığını sorduk. Yolcu bize ilgimiz için teşekkür etti. Meğerse elektrik kesildiği için ilk girdiğinde bileti aldığından emin olamamış.” Diğer otobüs firmalarının internet üzerinden otobüs bileti satışını geride bıraktıklarını dile getiren Yılmaz, sitelerinde en ufak bir üyelik şifresinin çalınmasında bile 250 bin dolar sigortalı bir güvenlik sisteminden yararlandıklarını sözlerine ekledi.