06.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:
KADİFE ŞAHİN
Çarşıbaşı, Türkiye’de 100 milyon adetlik kozmetik üretimi gerçekleştirdiklerini söyledi.
İç giyim, ev giyim, tayt ve korse grubunda çok ciddi bir pazar payı ve bilinirlik oranına sahip olduklarını belirten Çarşıbaşı, “Sağlıklı işleyen üretim, lojistik ve satış operasyonlarımız mevcut. Daha büyük hacim için önceden planlanmış yatırımlarımız devam ediyor.
Kozmetik, kişisel bakım, ev temizlik grubu ve spor kıyafetlerine 2020’de daha çok öncelik vereceğiz. Yeni ve çok çeşitli üretim, reklam ve tanıtım faaliyetleri ile ilave satıcı, müşteri bilgilendirme çalışmalarıyla hedeflediğimiz noktaya ulaşacağız” diye konuştu.
“Dünya genelinde elde ettiğimiz tecrübeler ve başarılar sonrası ülkemizin kozmetik sektöründe yüzde 87 düzeyinde olan dışa bağımlılığını sona erdirmek için elimizi taşın altına sokmuş bulunuyoruz” diyen Çarşıbaşı, şöyle konuştu:
“80 yıllık firmayız. Dünyanın çeşitli ülkelerinde üretim, satış, lojistik gibi konularda tecrübelerimiz oldu. Ülkemizin ihtiyaçlarını ve potansiyelini çok iyi biliyoruz. İthalatın ülkemize nasıl bir yük getirdiğini de biliyoruz.”
İhracatta hedef ABD
Rusya, Orta Asya, Hindistan, Arap yarımadası ve Doğu Avrupa’ya ihracat yaptıklarını söyleyen Çarşıbaşı, “Avrupa ülkeleri ile ABD pazarına yoğunlaşacağız” dedi.
‘Türkiye’ye güveniyoruz’
Üretim kapasitelerinin ve ürün çeşitliğinin yüksek olduğunu söyleyen Çarşıbaşı, “Kişisel bakım ürünleri üretiyoruz. İşin kolayına kaçıp yurt dışından kalitesiz, ve ucuz ürün ithal etmiyoruz” dedi. Mustafa Çarşıbaşı, “Yerli üretim yapıyoruz. Türk mühendisleri, ve işçileriyle çalışıyoruz. Risk alıyoruz, ülkemize güveniyoruz.
Halkımızın kaliteli ürüne uygun fiyatla ulaşması için çalışıyoruz. Katma değer üretiyoruz, istihdam üretiyoruz, vergi ödüyoruz” diye konuştu.