Geri Dön

Hyundai İzmit’le tam bir Avrupalı olacak

475 milyon euro’ya kapasitesi 200 bine çıkan Hyundai Assan İzmit fabrikası, yeni i10’la markayı tam Avrupalılaştıracak. Hyundai Avrupa satışlarının yüzde 90’ı Avrupa üretimi araçlardan oluşacak

Hyundai İzmit’le tam bir Avrupalı olacak

Hyundai Assan’ın İzmit tesisleri, hareketli günler yaşamaya devam ediyor. Fabrikada 475 milyon euro’luk yatırım tamamlanıp, yeni i10’un ikinci dalga deneme üretimleri gerçekleştirilirken, bir yandan da i10’un satılacağı ülkelerden distribütör ve basın mensupları tesisi ziyaret ediyor. Bu trafiğin nedeniyse, İzmit fabrikası ve yeni i10’un Hyundai Avrupa’nın hedeflerine katkısı.
Koreli üretici, İzmit fabrikasına yapılan ve yan sanayi ile birlikte 1.1 milyar TL’yi bulan yatırımla Avrupa’daki üretim kapasitesini 500 bine çıkartmış oldu. Çek Cumhuriyeti’nin kapasitesi 300 bin. 500 bin adetlik kapasite, Hyundai’nin Avrupa’da sattığı araçların “Avrupalılık” yüzdesini 70’ten 90’a çıkartacak. Böylece Hyundai, büyük ölçüde Avrupalılaşmış olacak. Hyundai Motor Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı Allan Rushforth da bunu doğrulayarak, “Türkiye fabrikamızda yapılan yeni yatırım ve bölgedeki üretim gücümüzün artması, Hyundai’nin Avrupa’ya verdiği önemin en büyük göstergesi” diyor.
Geçen yıl Hyundai’nin Avrupa Birliği’ndeki satışları yüzde 10.5 artışla 400 bin adede yaklaştı. Bu yılın ilk yarısında ise satışlarda yüzde 2 gibi ufak bir düşüş yaşandı ve 176 bin 157 adet olarak gerçekleşti.


Hyundai İzmit’le tam bir Avrupalı olacak


i10’un payı büyük
Markanın hedeflerine ikinci katkı da, doğrudan doğruya İzmit’te üretilecek i10’dan gelecek. Yeni nesliyle Türkiye’de üretilip 30 ülkeye ihraç edilecek i10, markanın Avrupa bölgesinde en çok sattığı model konumunda. Yeni i10, eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıtıldıktan sonra yıl sonuna doğru satışa sunulacak.
Hyundai, yeni i10 sayesinde yüzde 2 düşüş kaydeden satışlara taze bir doping etkisi yapmayı planlıyor. Çünkü Avrupa’da A sınıfı minik otomobillerin satışlarında 2014’te yüzde 8’lik, 2015 yılındaysa yüzde 18’lik yükseliş bekleniyor. Hyundai’nin mevcut i10 ile A sınıfı satışlarındaki payı yüzde 6, adetsel olarak sıralamadaki yeriyse sekizincilik.

180 binlik ihracat
Güncel i10’un, 2008-2012 yılları arasında toplam satışı 241 bin 327 adet olarak gerçekleşmiş. Başka deyişle i10, markanın orta sınıf modeli i30’u (aynı dönemde 206 bin 877 adet satmış) da geçip, Hyundai Avrupa ürün gamı içinde “en çok satan model” olmuş.
Koreli üreticinin amacı, 2014’te 74 bin adet üçüncü nesil i10 satmak. Bununla birlikte güncel yani ikinci nesil i10’un ilk çıktığı yıl olan 2009’da 111 bin adede yakın sattığı notunu da ileteyim. Ancak söz konusu yıl, Avrupa’da da 1 milyon 456 bin A sınıfı araç satılmış. 2012’de bu miktar 985 bin olurken, bu yıl 933 binlere düşmesi bekleniyor. 2009 seviyesini yakalaması da 2016’yı bulabilecek. Yani 2016’da, i10 satışı 100 bini bulabilir.
Hyundai Assan, üçüncü nesil yeni i10’un (ve belki de yeni nesil i20) sayesinde 2015’te 180 bin adetlik ihracat planlıyor. Yani ürettiğinin yüzde 90’ını ihraç edecek. Bu yılın ilk yarısındaysa ihracat sadece i20 ile 36 bin 869 adet olmuş.

Volvo Türkiye’de direksiyon el değiştirdi!

Volvo Car Türkiye, tam anlamıyla bir değişiklik dönemine girdi. Nisan 2007’den bu yana Volvo Car Türkiye Genel Müdürü olan Torben Eckardt, koltuğunu Greg Maruszewski’ye devrederken, Volvo Car Türkiye de, yapısal anlamda değişiyor. Şirket 2003’ten bu yana 18 ülkeyi kapsayan bir yapıdayken, artık sadece Türkiye’den sorumlu olacak. Buna bir de şirketin genel merkezini taşıyacağını eklersek, tam bir değişim...
Markanın Türkiye ve sorumlu olduğu bölgelerdeki satışlarını katlayarak geliştirmesinde büyük katkısı olan Torben Eckardt, Volvo Car Group’un İsveç Göteborg’taki merkezinde Latin Amerika bölgesinden sorumlu direktör olacak. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen veda toplantısında “Buradan ayrılmış olsam da, burada yaşadıklarımı herkese anlatıp, hatırlamaya devam edeceğim” diyen Eckardt, görevini, daha doğrusu “direksiyonu” Güney Afrikalı Greg Maruszewski’ye devretti. Maruszewski, son bir yıldır Orta ve Doğu Avrupa Merkezi’nin yanı sıra Portekiz, Yunanistan, Estonya, Letonya, Litvanya, Moldova, Beyaz Rusya ve Ukrayna’nın aralarında bulunduğu 21 pazardan oluşan bir bölgenin başkanlığını yürütüyordu.

Sorumluluklar değişti
Geniş bir bölgenin sorumluluğunu yürüttükten sonra İstanbul’a gelen Maruszewski, bununla birlikte artık sadece Türkiye Genel Müdürü olacak, yani sadece Türkiye’den sorumlu olacak. Nitekim Volvo Car Türkiye de, artık 18 ülkeden sorumlu bir “hub” olmayacak. Volvo’nun yeni yapılanması çerçevesinde tüm bölge sorumlulukları, artık Göteborg’taki merkezde olacak. Bununla birlikte Volvo Car Türkiye’de bölgelerden sorumlu Türk çalışanlar, merkeze bağlı olarak görevlerini sürdürecek.
Maruszewski, yeni yapılanma sayesinde tamamen Türkiye’ye odaklanacaklarını söylerken, Türkiye pazarının Volvo nezdindeki öneminin çok büyük olduğunu belirtiyor. Nitekim Maruszewski Türkiye’nin, şirket açısından Çin, Rusya ve Hindistan gibi “önem arzeden” pazarlar arasında sayıldığını söylüyor.

Lüks modellerde 1.6 lt seferberliği

Vergi avantajlı 1.6 litre motor seçeneği, artık orta üst sınıftaki daha büyük boyutlu lüks modellerde de görülmeye başlandı. Nitekim pazarın önemli oyuncularından ikisi, peşpeşe 1.6 lt benzinli motor seçeneklerini Türkiye’de satışa sundu.
Mercedes-Benz Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan, yeni E 180’in Türkiye’ye özel olarak üretildiğini belirtirken, 142 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan araca ciddi ilgi bulunduğunu belirtti. Dış tasarımının yanı sıra iç mekanında da kapsamlı değişikliklere gidilen E-Serisi, olası kazayı algılayan Pre-Safe, öndeki araçla mesafeyi sürekli koruyup, trafik sıkıştığında otomatik dur-kalk yapabilen Distronic Plus gibi pek çok donanım seçeneği sunuyor. 7G TRONIC şanzımana, start/stop sistemine sahip E 180, 156 HP güç sunuyor.

Ve BMW de kervana katıldı
Alman üretici BMW’nin 5 Serisi de, 1.6 lt hacimli TwinPower turbo motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Yeni 520i, 55 bin euro’dan başlayan anahtar teslim fiyata sahip. Yeni BMW 520i, 170 HP’lik 1.6 lt turbo beslemeli TwinPower motorla 0-100 km/s hızlanmasını 8.7 sn’de tamamlıyor. Ortalama yakıt tüketimiyse, 100 km’de 6.7 lt olarak veriliyor. Standart 8 ileri otomatik şanzımanla sunulan 520i, yenilenen ön ve arka tampon yapısı, yeni ön ve arka far tasarımları, yeni dış renk ve iç döşeme seçeneklerine sahip. Üç farklı donanım paketine sahip 520i’de, donanım paketlerine göre değişkenlik gösteren dokunmadan açılıp-kapanabilen bagaj kapağı, navigasyon ile birlikte sunulan yeni i-Drive butonu, Dinamik Sürüş Kontrolü’ne yeni eklenen “Seyir Modu” gibi unsurlar bulunabiliyor.

Huzurlarınızda yenİlenen Grand Cherokee

Jeep markasının ödüllü modeli Grand Cherokee’nin yenilenen versiyonu, 3.0 lt V6 dizel (250 HP) ve 468 HP’lik V8 benzinli motor seçenekleriyle Türkiye pazarında satışa sunuldu. 106 bin 500 euro’dan başlayan fiyatlara sahip yeni Grand Chreokee, şimdiden 100 sipariş almış bile. Yıl sonuna kadar toplam 300 adetlik satışa ulaşması bekleniyor.
Ön farları, tamponları ve arka stop lambaları değişen Grand Cherokee’nin, başta gösterge tablosu olmak üzere iç mekanında da pek çok yeniliğe gidilmiş. Yeni Grand Cherokee’nin “Limited”, “Overland”, “Summit” ve yüksek performanslı “SRT” olmak üzere 4 donanım seçeneği var.
3.0 lt V6 dizel motor ve yeni 8 ileri otomatik şanzımanla birlikte Grand Cherokee’nin ortalama yakıt tüketimi, fabrika verilerine göre 100 km’de 7.5 lt.

Sakarya'da dev operasyonSakarya'da, polis ekiplerince düzenlenen operasyonda 588 bin 30 uyuşturucu hap ve yaklaşık 3 milyon cinsel içerikli hap ile vitamin hapı ele geçirildi. 1'i yabancı uyruklu 5 kişi gözaltına alındı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber