Ekonomi İhracat rekorunda Anadolu imzası var

İhracat rekorunda Anadolu imzası var

21.04.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Anadoludaki Avrupa toplantılarının ikincisi Konyada yapıldı. DYH Başkanı Yalçındağ, ihracatta yaşanan patlamada Anadoludaki kuruluşların büyük payı olduğunu söyledi

İhracat rekorunda Anadolu imzası var

Yalçındağ, "Rakamlara baktığımız zaman bunda Anadolunun da büyük payı olduğunu görüyoruz. Birçok kuruluşumuz var ki, Türkiyede adını duymadığınız ancak dünya ve Avrupa pazarlarında büyük başarılara imza atmış, dünya standartlarında üretim yapıyor ve uluslararası pazarlarda rekabet ediyor" dedi. Ülke ekonomisine büyük katma değer sağlayan Anadoludaki bu kuruluşları tanımak ve tanıtmak için Konyada bulunduklarını belirten Yalçındağ, "Türkiye ile ilgili beklentilerimizi, şirketlerimizle ilgili hedeflerimizi hayata geçirmek, ülkemizin ekonomik geleceğini birlikte şekillendirmek için size geldik" dedi. Doğan Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, ikincisi Konyada düzenlenen Marka Güçtür konulu Anadoludaki Avrupa Toplantısında bu yıl Türkiyenin ihracatta tarihi rekor kırdığını söyledi. Toplantı çerçevesinde gerçekleştiren ve Hürriyet Gazetesi Haber Koordinatörü ve CNN Türk Parametre Programı Editörü Enis Berberoğlunun yönettiği panelde konuşan Petrol Ofisi Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Vural Akışık ise "Krizlerden ders almalı ve önümüze bakmalıyız. Türkiyede özkaynak üretime göre yüksektir. Bu da Türkiyenin krizlerden çıkmasında en önemli yardımcı etken olmuştur" diye konuştu.Doğan Yayın Holdingin sanayi odalarının işbirliği ile Denizlide başlattığı Anadoludaki Avrupa Toplantılarının ikincisi dün Konyada gerçekleştirildi. Açılış konuşmalarını Konya Sanayi Odası Başkanı Ahmet Şekeroğlu ve Doğan Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağın yaptığı Konya Buluşmasında Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Y. Yılmaz, Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina ve Terkteks Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel konuşmacı olarak katıldı. Petrol Ofisi Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Vural Akışık, Hürriyet Gazetesi Ekonomi Yazarı Erdal Sağlam ile Radikal Gazetesi Ekonomi Yazarı Uğur Civelekin de katıldığı ve Hürriyet Gazetesi Haber Koordinatörü ve CNN Türk Parametre Programı Editörü Enis Berberoğlunun yönettiği panel yapıldı. Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök Konyalı işadamlarının medya üzerine sorularını yanıtladı. Krizlerden ders almalıyız Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Y. Yılmaz Marka Bilinci ve Türkiye konulu konuşmasında, Konyaya üçüncü kez geldiğini belirterek, "Bundan önceki gelişim 12 Eylülden üç ay önceydi. Aradan geçen 25 yılda bambaşka bir şehir gördüm. 25 yılın yarattığı gelişmenin ivmesi bundan sonraki gelişmelerin de dinamiğini yaratacak" dedi. "Avrupa liderlerine Konyayı ve Kayseriyi gezdirebilseydik" diyen Yılmaz, bu gelişmeyi Konyalı işadamlarının yarattığını belirtti.Markalaşma konusunda, Grace Kellynin tüm fotoğraf çekimlerinde kullandığı Hermes çantayı örnek gösteren Yılmaz, bu çantada üç yıl bekleme sırası olduğunu ve 5 bin dolara satıldığını anlattı. Kapalıçarşıda bir çantanın 150 dolara satıldığını kaydeden Yılmaz, "Doğru reklam, iyi ürün ve pazarlama Kapalıçarşıdaki çanta ile Pariste modaevinde satılan çanta arasındaki farkı ortaya koyuyor" şeklinde konuştu.Meslek yaşamında 30a yakın dergi ve 4 gazete çıkardığını belirten Yılmaz, "Ürünü piyasaya koyduktan sonra reklam ve halka ilişkiler alanına geliyoruz. Ürünü tanıtamıyorsanız marka olma yolunda da maçı kaybetmişsiniz demektir" diye konuştu. AB liderleri keşke Konyayı görseydi Türkiyenin kriz dönemlerine de değinen Yılmaz, şunları kaydetti: "Ben en başarılı, en çok satan ürünlerimi hep kriz dönemlerinde çıkarttım. Rakipler sayfa azalttı, işçi çıkarttı. Ben çok sayfalı gazete ortaya koyup işten çıkarılan elemanlarla çalıştım. Ben yarattım derken arkamda iyi bir girişimci vardı."Milliyet gazetesinde markalaşmanın yakından takip edildiğini belirten Yılmaz, "Milliyet markasının temelinde güvenilirlik var. Sabah 10.30da başlayıp akşam 23.00te bitirdiğimiz ve ertesi gün öğle saatlerinde bayatlayan bir ürün sunuyoruz" dedi. En başarılı ürünler krizde çıktı DYH olarak Anadoludaki Avrupa toplantılarına Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir sözünden yola çıkarak başladıklarını ifade eden Mehmet Ali Yalçındağ, şöyle konuştu: "Anadolunun iç ve dış pazarlardaki rekabet gücünü daha da artırmak amacıyla, rekabet ortamında kurumlar için en belirleyici ve önemli itici güç olan marka ve iletişim gibi konularındaki eksiklerimizi birlikte tartışarak gidermek, daha farklı neler yapabileceğimizi tespit etmek ve birlikte bir güçbirliği yaratmak arzusundayız." Eksiklerimizi giderelim, gücümüzü birleştirelim