Ekonomi Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu

Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu

10.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fiat Marka Şefi Olivier François, geçtiğimiz hafta Aegea projesindeki hatchback ve stationwagon modeller için “Ikea gibi ulaşılabilir ancak gösterişli olacak” ifadesini kullandı. Bu da Aegea’yı internette fenomen haline getirdi

Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu

Tofaş’ın 1.5 milyar dolarlık yatırımla Bursa’da kademeli olarak üretimine başlayacağı “Aegea” (Ege) projesinde geri sayım sürerken, Fiat Marka Şefi Olivier François, proje kapsamındaki sedan, hatchback ve stationwagon modellerle ilgili açıklamalarına devam ediyor. Sedan ile ilgili “abartısız olacak” nitelemesi yapan François, geçtiğimiz günlerde de hatchback ve stationwagon modellerin “Ikea gibi ulaşılabilir ancak gösterişli olacak” ifadesini kullandı. Bu da, Aegea’yı neredeyse internette fenomen haline getirdi.

Haberin Devamı

François, Aegea projesinin, markanın Avrupa’daki yeni hedeflerine uyan araçları kapsadığını belirterek, özellikle hatchback ve stationwagon ile Bravo modelinin bulunduğu sınıfta yer alacaklarını, tüm beklentilere cevap verecek araçlar olmasına özen göstereceklerini söyledi. Bu modellere, tüketicilerin istemeyecekleri donanımları yükleyerek, pahalı hale getirmeyi düşünmediklerini kaydeden François, “Bu araçlar, Ikea gibi ulaşılabilir ancak gösterişli olacak. C sınıfında ekonomik, pratik ve kaliteli modeller sunmuş olacağız. Tıpkı Panda ile küçük sınıfta yaptığımız gibi” ifadesini kullandı.

Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Farklı yaklaşım

Aegea’nın, üç modelle, geçen yıl mayıs ayında açıkladıkları üretim planlarının bir parçası olduğunu, marka için farklı bir yaklaşık belirlediklerini vurgulayan François, FCA (Fiat Chrysler Automobiles) CEO’su Sergio Marchionne’nin belirttiği gibi Fiat’ın, binek otomobilde Avrupa’nın ana markalarından biri olma hedefinin bulunmadığını söyledi.
François, “Fiat ana markalar arasında değil. Çünkü bizim örneğin Alfa Romeo gibi markamız varken süper spor modeli çıkartmak ya da taklit Jeep üretmek gibi bir amacımız yok. En iyi bildiğimiz işi yapmayı, A, B ve C sınıflarında hem duygulara hitap eden, hem de fonksiyonel olan araçlar üretmeyi planlıyoruz” dedi.
Amaç farklılaştırma
Olivier François tarafından yapılan “Ikea” benzetmesi sonrasında, yoğun olarak Avrupa ve Rusya internet sitelerinde Aegea trafiği arttı.
Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Söz konusu ifade, Avrupa’da otomotivle ilgili neredeyse tüm internet siteleri tarafından alıntıyla yayınlanırken, köşe yazılarına da konu oldu. Ikea’da eşyaların çoğu kez, ihtiyaç duyulan eklemelerle satın alınabildiğine dikkat çekilen yorumlarda, Fiat’ın bunu örnek almasının, markayı farklılaştırma amacını ortaya koyduğu ifade edildi. Yorumlarda, Bravo’nun tasarımıyla beğeni kazandığı ancak rakiplerinin ötesine geçmekte zorlandığı hatırlatılırken, yeni hatchback’in bu anlamda daha iddialı olması gerektiği belirtildi. Bununla birlikte forumlarda Aegea haberini yorumlayan, bunu kendi aralarında da tartışan otomobilseverler, esprili yaklaşımlarda da bulunmayı ihmal etmedi.
Buna Honda bile çok şaşırdı!
Japon üreticinin, mart ayında ilk kez tanıttığı ve geçtiğimiz günlerde satışa sunduğu yeni küçük üstü açık spor modeli S660’a gösterilen ilgi şaşırttı. Fabrikadan ilk çıkan 8 bin 600 otomobilin tamamı satılırken, alan her 5 kişiden 4’ünün 40 yaşın üzerinde olduğu belirtildi. Honda yetkilileri de, bu tablo karşısında şaşkınlığını gizleyemedi.
Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Ülkede 16 bin dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunulan, üstü açılabilen iki kişilik S660’ın hızlı kabul göreceğini öngördüklerini anlatan şirket yetkilileri, bununla birlikte gençlerden çok orta yaşlı müşterilerden yoğun ilgi gelmesinin biraz şaşırtıcı olduğunu ifade etti. En son çıkarttıkları spor otomobilin 1999’daki S2000 olduğunu hatırlatan yetkililer, bu araçta 40 yaş üzeri müşteriler oranının 5’te 1 olduğunu hatırlattılar.
Koşullardan ötürü!
Bu tip otomobillerin, orta yaş ve üstü müşteriler tarafından “evin ikinci otomobili” olarak tercih edildiğini söyleyen uzmanlar ise, gençleri cezbedecek modeller konusunda Honda’ya daha fazla iş düşeceği kanısında. Nitekim son 13 yılda, ülkede 40 yaşın altında ehliyet sahibi olanların sayısının yüzde 46 azaldığını vurgulayan uzmanlar, bunun, gençlerin yeterli ekonomik düzeye ulaşamamasından kaynaklandığını söylüyor.
Model adından da anlaşılacağı üzere 660 cc’lik üç silindirli, turbo beslemeli ve 63 HP gücünde arkaya yerleştirilmiş bir motorla donatılan S660, arkadan itişli bir otomobil. İki kişilik araç, bu motorla 0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyenin üzerinde tamamlıyor.
Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Lada Türkiye’ye geri dönüyor...
Bir dönem Türkiye’de satılan popüler markalar arasında yer alan Lada, geri dönmeye hazırlanıyor. Kendi içinde de sorunlar yaşayan ve Renault’nun desteğiyle ayağa kalkmaya çalışan Lada, Gaz ticari araçların Türkiye temsilcisi ve üreticisi olan Mersa Otomotiv tarafından yıl sonuna doğru satışa sunulacak.
Lada’nın üreticisi Avtovaz ile doğrudan distribütörlük anlaşması imzaladıklarını belirten Lada Türkiye Genel Müdürü Cengiz Tiryakioğlu, bunda diğer bir Rus markası olan Gaz ile yürüttükleri işbirliğinin de faydalı olduğunu kaydetti. Kasım ayının sonlarından itibaren ilk etapta Granta, Kalina ve Niva Urban modellerinin satışına başlamayı öngördüklerini söyleyen Tiryakioğlu, 2016’da da yeni üretimine başlanacak Vesta ve XRay’in ithal edileceğini ifade etti.
Bayiler istekli
Piyasada halen boşluk olduğunu düşündüklerini dile getiren Tiryakioğlu, bayi yapılanması konusunda farklı alternatifler olduğunu kaydederken “Öncelikle Gaz ticari araçlarının satışını yapan bayilerimizin bir kısmıyla yola çıkacağız. Ayrıca eski Lada bayilerinin de istekli olduğunu gördük. Talepler alıyoruz. Planımız bu yıl içinde 25, 2016’daysa 40 bayiye ulaşmak” dedi.
Lada’nın gelecek yıl Avrupa’da da atağa geçeceğini hatırlatan Tiryakioğlu, Mersa Otomotiv’in de bu atağın parçası olacağını, binek ve ticari araç sınıfında sunacakları geniş ürün yelpazesiyle distribütör olarak daha çok müşteriye ulaşabileceklerini vurguladı.
Makyajlı Ibiza satışa sunuldu
Seat’ın önemli modelleri arasında yer alan Ibiza, geçirdiği makyaj operasyonu sonrası Türkiye’de de satışa sunuldu.
Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Dış kısmında ufak tefek farklılıklar yaşayan, yeni gövde renklerine kavuşan Ibiza, iç mekanında da değişimler yaşamış. Kişiselleştirilebilir donanım ve aksesuvar seçeneklerinin eklendiği Ibiza’da, orta konsola yerleştirilmiş dokunmatik özellikli ekranıyla da sürücüye kullanım kolaylığı sağlıyor.
Yeni Ibiza’nın 1.0 lt 75 HP’lik benzinli motor seçeneği, Reference donanım paketiyle ve 37 bin TL’den başlayan fiyatlarla sunuluyor. Ibiza’nın 1.0 lt hacimli 110 HP’lik versiyonuysa DGS şanzımana sahip. 1.2 lt 90 HP’lik üçüncü benzinli motorun yanı sıra Ibiza’nın tek dizel seçeneğini üç silindirli 1.4 lt TDI oluşturuyor. Bu motor 90 HP’lik ve DSG otomatik vites seçeneği de bulunuyor.
Araçtaki güvenlik donanımları arasında “Yorgunluk Tespit Sistemi”, “İkincil Çarpışma Freni” gibi unsurlar bulunurken, isteğe bağlı alınabilen 6 hoparlör ve subwoofer’a sahip “Seat Ses Sistemi”, geri görüş kamerası da mevcut.
Volvo performans şirketini satın aldı!
Lüks otomobil üreticisi Volvo Cars, performanslı versiyonlarında imzası bulunan İsveçli Polestar’ın tamamının yanı sıra “Polestar” markasının da sahibi oldu. Polestar markası bundan sonra özel yüksek performanslı Volvo otomobilleri için kullanılacak. Polestar’ın satın alınmasıyla gelecekte Volvo’nun daha fazla sayıda performanslı modele sahip olacağına dikkat çekilirken, bunun yanında yeni nesil hibrit modellerin geliştirilmesi konusunda da önemli bir adım olduğu kaydediliyor. Volvo Cars, Avrupa’daki en büyük hibrit motorlu otomobil üreticisi ve elektrifikasyon teknolojisinin lideri. Volvo ve Polestar önemli bir geçmişe sahip. İki marka, 1996 yılından beri motorsporlarında birlikte çalışıyor.
Avustralya, İzmitli i10 ve i20’den vazgeçti
Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Hyundai’nin İzmit’te ürettiği i10 ve i20 modellerinin, Avustralya pazarına da ihraç edilmesi planı rafa kalktı. Hyundai, bu araçların Avustralya’da rekabetçi bir fiyata satılamayacağına karar vererek, boşluğu, eski i30’dan türetilmiş hissi veren Accent HB ile doldurmayı uygun gördü.
Türkiye’de üretilerek, 40’tan fazla ülkeye ihraç edilen i10 ile i20’nin Avustralya kıtasına açılması planı şimdilik rafa kaldırıldı. Bu ülkedeki pazar payını artırmak ve eskiyen model yelpazesini daha cazip hale getirmek isteyen Hyundai, i10 ve i20’nin yeni nesillerini bu ülkede satışa sunmak amacıyla fizibilite çalışmalarına başlamıştı. Halen i10 satışının bittiği, i20’nin ise bir önceki nesliyle yer aldığı piyasada atılım yapmak isteyen Hyundai Avustralya, Türkiye’de üretilen her iki yeni modeli de mercek altına aldı ve fizibilite yaptı.
Ikea benzetmesi yaptı Aegea fenomen oldu
Accent’le devam
Uzun süren sessizlik ve basında yer alan tartışmalar sonrası Hyundai Avustralya kararı açıkladı. Şirket, i10 ve i20’nin Türkiye’den ithal edilerek satılmasının yollarını aramaya devam edeceğini, ancak lojistik maliyetleri ve kur farklarının, şu aşamada araçların Avustralya pazarına sunulmasını imkansızlaştırdığını vurguladı.
Bu pazarda halen, Hindistan’dan ithal ettiği bir önceki nesil i20’yi satan Koreli üretici, bunu da içinde bulunduğumuz ay sonlandıracak. Elinde giriş seviyesi olarak nitelenebilecek bir model kalmaması tehlikesi yaşayan Hyundai Avustralya, bunun yerine, Accent HB modelinin fiyatı düşürülmüş bir versiyonunu sunacak.
BMW dünyada Shell’i önerecek
BMW ile Shell, önemli bir işbirliği anlaşmasına imza attı. Türkiye, Çin, Almanya, Rusya, Güney Afrika, Güney Kore, İngiltere ve ABD de dahil olmak üzere 140’tan fazla ülkeyi kapsayan global anlaşma sonucunda, Shell’in PurePlus teknolojisiyle üretilen yüksek performanslı motor yağları, BMW’nin 3 bin 500’den fazla servis noktasında müşterilerin kullanımına sunuldu.
Shell ve BMW arasındaki global anlaşma çerçevesinde Shell, BMW ve MINI markalı motor yağlarını üretecek, yetkili servis ağında müşterilerle buluşturacak. Shell’in ürettiği motor yağları, BMW’nin ve MINI’nin belirlediği motor özelliklere göre özel olarak geliştirilmiş. Shell, yağlarında kullandığı PurePlus teknolojisiyle doğalgazı sıvıya dönüştürerek saf ve temiz bir baz yağ elde ediyor.
Türkiye’de de Borusan Otomotiv, tüm yetkili servis ağında Shell tarafından üretilen BMW ve MINI markalı motor yağlarının kullanılmasını tavsiye edecek.

Yazarlar