Ekonomi İşçi çıkarmadılar, klimayı kısıp, poşetleri küçülttüler

İşçi çıkarmadılar, klimayı kısıp, poşetleri küçülttüler

11.01.2009 - 00:30 | Son Güncellenme:

#10

Kimisi psikolojik, kimisi somut pek çok kriz önlemi alan şirketlerin tek bir amacı var:?Bu süreci işçi çıkarmadan atlatabilmek

İşçi çıkarmadılar, klimayı kısıp, poşetleri küçülttüler

Global kriz, tasarrufta yaratıcılığın önünü açtı. Bazı şirketlerin aldığı tedbirler arasında personel çıkarımı da var. Ancak birçok şirket de farklı tedbirlere yöneldi. Bazıları klimadan 2 derece düşürdü. Bazıları hamile ve hastalar haricinde asansör kullanımını durdurdu. Bazıları kutlama ve eğlence giderlerini kıstı, bazıları çaydan tasarruf etti, araç kullanımını sınırladı, kırtasiye harcamalarını minimuma indirdi...
Hazırgiyim firmalarında, tahta askılar yerine mika veya plastik askılar kullanılmaya başlandı. Ambalaj ve poşetler küçültüldü. Bir diğer dikkat çeken konu, enerji maliyetlerini azaltmak için alınan önlemler. Birçok şirket, sensörlü ışık sistemleri kurmaya başladı. Böylece elektrik giderinden tasarruf sağlandı. Bazı firmalar fotoselli, sensörlü musluklarla sudan tasarrufa yöneldi.

Haberin Devamı

‘Eleman çıkartmayacağız’
Tasarruf tedbirlerinin yanı sıra psikolojik tedbirler de alınıyor. Örneğin Silk & Cashmere’de ‘kriz’ kelimesini kullanmak yasaklandı. Twigy’de 2009 yılında ‘sıfır’ kâr şimdiden kabullenildi ve böylece çalışanlar üzerindeki stres azaltıldı.
Silk & Cashmere’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, “Eleman çıkartmayacağız. Çıkartmamak için 3 yeni üst düzey eleman alımını erteledik” dedi.

‘Şubeleri franchise veriyoruz’
Aras Holding Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Aras Sağıroğlu, şirketlerine ait şubeleri franchise verdiklerini böylece maliyetlerini düşürdüklerini açıkladı.
Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, imalat maliyetlerini azaltmak için satışı kolay ürünlere ağırlık verdiklerini belirtti. Koton’un sahibi Yılmaz Yılmaz, sevkiyat maliyetlerini azaltmak için başka firmalarla işbirliği yapmayı planladıklarını söyledi.

Haberin Devamı

KRİZDE KİM HANGİ ÖNLEMİ ALDI?

Aras
Işıklara sensör

- Sensörlü ışıklar kullanılmaya başlandı.
- İşçi maliyetini azaltmak adına franchisingverilmeye başlandı.
- Cumartesi günleri tek transfer merkezi kullanılmaya başlandı.

DHL
Eğlence giderleri azaltıldı

- Seyahat ve eğlence giderleri azaltıldı.
- Müşterilerin “ilk tercihi” olmak felsefesi üzerine kurulmuş “First Choice” programı kapsamında proses ve performans iyileştirme çalışmaları hızla sürdürülüyor.
Şirketteki her bir çalışanın First Choice programına aktif katılımı sağlanıyor.

Koton
Tasarrufu ‘askı’ya aldı

- Mağazalardaki atılan askılar toplanmaya başlandı. Askıda yüzde 90 tasarruf sağlanmış oldu.
- Ambalaj tasarrufu için çeşitli boylarda poşetler üretildi.
- Araçlar ortak havuzda toplandı.
- Ürün gönderiminde kullanılan karton kutuların yerine plastik kutuların kullanılması gündemde.

Silk & Cashmere
Klima 2 derece düşürüldü

- 2009 yaz sezonu katalog boyutu küçültüldü ve inceltildi.
- Çok gerekmedikçe print alınmıyor.
- Araç kullanımında cetveller yapıldı.
- Klimada derece, 2 derece düşürüldü.
- Mağazalarda kullanılan görsellerin üstü yeni almak yerine farklı sezon görselleriyle kaplandı.

Haberin Devamı

İnci
Asansöre kısıtlama

- Yönetim ofisindeki asansör kullanımı hamile ve hastalar haricinde durduruldu.
- Üretim ve yönetim birimlerindeki ısıtma derecesi düşürüldü.
- Haberleşme harcamalarına sınır getirildi.
- Ulaşım araçlarına sınırlama getirildi ve aynı yönde giden araçlar birleştirilerek araç sayısı azaltıldı.
- Ortak alanların aydınlatmaları kapatıldı veya azaltıldı.

Doğtaş
Çaylar şirketten değil

- İşçi ve personelin kullanmadığı izinler bu dönemde kullandırıldı.
- Şirketin çay giderlerini azaltmak için çay ocaklarının kapanması gündeme geldi.
- Araç sayıları azaltıldı.

Twigy
Kiralık araçların bir kısmı iade

- İmalat maliyetlerini azaltmak için, üreticilerin üretim bandını sürekli çalışır vaziyette tutacak, satışı kolay ürün tasarımlarına ağırlık verildi.
- “Hazine piramidin dibinde” ilkesiyle geniş kitlelere hitap eden, düşük marjlı, sürümü fazla ürünlere reklam kampanyası başlatıldı.
- 2009 yılında ‘sıfır’ kâr şimdiden kabullenildi, böylece stres azaltıldı.
- Araç kiralama şirketinden alınan araçların bir kısmı, 3 yıl anlaşma olmasına rağmen yüzde 30’u ödenerek geri verildi.
- Reklam yatırımları azaltmak yerine artırıldı.