Ekonomi İşte zammın maliyeti!

İşte zammın maliyeti!

26.08.2009 - 07:36 | Son Güncellenme:

Memurların istekleri kaça patlayacak?

İşte zammın maliyeti

Toplu görüşmelerde memur konfederasyonlarının zam taleplerinin bütçeye getireceği maliyet hesaplandı.

Memur-Sen'in taleplerinin merkezi yönetim bütçesine 14.033 milyon TL, Türkiye Kamu-Sen'in taleplerinin 21.985 milyon TL maliyet getireceği belirlendi.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, toplu görüşmeler kapsamında oluşturulan mali ve sosyal haklara ilişkin komisyon, çalışmasını tamamlayarak raporunu toplu görüşme heyetlerine sundu.

Raporda, Maliye Bakanlığı koordinatörlüğünde kurulan komisyonun mali ve sosyal haklara ilişkin maliyet hesabına yer verildi.

Rapora göre, Memur-Sen'in ''aylık ve ücretler'', ''sosyal hak ve yardımlar'' ile ''sosyal güvenlik primi vergi, harcırah ve diğer konulara'' ilişkin talepleri ve bunların maliyetleri şöyle: ''-Kamu görevlilerine Ocak ve Temmuz aylarında yüzde 5 ve yüzde 6 artış yapılması: 5.175 milyon TL.

-Personele Ocak ve Temmuz aylarından itibaren 7.5 artı 7.5 puan ek ödeme artışı sağlanması: 1.202 milyon TL.

-500 gösterge rakamı üzerinden toplu görüşme primi verilmesi: 228 milyon TL.

-Ek göstergelerden 2200'lerin 3000 olması ve 800'den başlayarak herkese ek gösterge verilmesi: 1.290 milyon TL.

-Mevcut ek ders gösterge rakamının 60 puan artırılması: 499 milyon TL.

-Diyanet İşleri Başkanlığında sözleşmeli Kuran kursu öğreticileri ile imam-hatiplere ek ders ücreti verilmesi: 74 milyon TL.

-Din görevlilerine ayda 50 saat ve K cetvelindeki tutar üzerinden fazla mesai ücreti verilmesi: 48 milyon TL.

-2010 yılı boyunca kamu görevlilerine her ay 100 TL kriz tazminatı verilmesi: 2.478 milyon TL.

-Eş yardımı gösterge rakamının 1500'den 2350'ye yükseltilmesi: 447 milyon TL.

-Çocuk için ödenen aile yardımı ödeneğindeki iki sınırının kaldırılması ve 0-6 yaş grubunun 0-14'e yükseltilmesi: 250 milyon TL.

-Sözleşmeli personele de aile yardımı ödeneği verilmesi: 154 milyon TL.

-Tayın bedeli ödenmesinden yararlanan personel hariç diğer kamu görevlilerine günlük 1.35 TL yiyecek yardımı yapılması: 380 milyon TL.

-Sözleşmeli personele de yiyecek ve giyecek yardımı yapılması: 165 milyon TL.

-375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca ödenen ek ödemenin emekli keseneği matrahına dahil edilmesi: 2.948 milyon TL.

-Sözleşmeli personelden pul parası alınmaması: 22 milyon TL.

-Emekli olan personele 500 TL tutarında yapılan ödemenin 1000 TL'ye çıkarılması: 25 milyon TL.

-Sözleşmeli personele yer değişikliklerinde sürekli görev yolluğu ödenmesi: 10 milyon TL.

-Yardımcı hizmetler sınıfında yer alan personelden durumları uygun olanların sınavsız memur kadrosuna geçirilmesi: 60 milyon TL.

-Genel idare hizmetleri sınıfındaki personelin eğitim durumu itibariyle yükselebileceği dereceye kadar yükselebilmesi: 28 milyon TL.

-Özelleştirme işlemleri çerçevesinde kamu kurumlarına 4/C statüsünde atanan personelin çalışma süresinin 10 aydan 12 aya yükseltilmesi: 47 milyon TL.'' Komisyon çalışmasında, Memur-Sen'in taleplerinin merkezi yönetim bütçesine 14.033, KİT bütçelerine 991 ve Sosyal Güvenlik Kurumu bütçesine 2.455 milyon TL maliyet getireceği tespit edildi.

-TÜRKİYE KAMU-SEN'İN TALEPLERİNİN MALİYETİ- Rapora göre, Türkiye Kamu-Sen'in ''aylık ve ücretler'', ''sosyal hak ve yardımlar'' ile ''sosyal güvenlik primi vergi, harcırah ve diğer konulara'' ilişkin talepleri ve bunların maliyetleri şöyle hesaplandı: ''-Ocak ve Temmuz aylarında taban aylığına net 100 TL zam yapılması: 7.008 milyon TL.

-Personele Ocak ve Temmuz aylarından itibaren 10 artı 11 puan ek ödeme artışı sağlanması: 1.532 milyon TL.

-600 gösterge rakamı üzerinden toplu görüşme primi verilmesi: 266 milyon TL.

-Ek göstergelerden 2200'lerin 3000 olması ve 800'den başlayarak herkese ek gösterge verilmesi: 1.193 milyon TL.

-Mevcut ek gösterge rakamlarının 60 puan artırılması: 1.845 milyon TL.

-Diyanet İşleri Başkanlığında sözleşmeli Kuran kursu öğreticileri ile imam-hatiplere ek ders ücreti verilmesi: 68 milyon TL.

-Din görevlilerine ayda 50 saat ve K cetvelindeki tutar üzerinden fazla mesai ücreti verilmesi: 48 milyon TL.

-Öğretmenler hariç 657 sayılı kanuna tabi personele kendi aylığı esas alınarak bulunacak saat üzerinden, ayda 50 saat üzerinden fazla çalışma ücreti ödenmesi: 3.508 milyon TL.

-Eş yardımı gösterge rakamının 1500'den 2000'e yükseltilmesi: 243 milyon TL.

-Lojmandan yararlanamayan personele 100 metrekare lojman kirası kadar kira yardımı yapılması: 2.387 milyon TL.

-Sözleşmeli personele de aile yardımı ödeneği verilmesi: 129 milyon TL.

-Mevcut ayni giyecek yardımlarının yüzde 100 artırılarak nakdi ödenmesi: 102 milyon TL.

-Tayın bedeli ödenmesinden yararlanan personel hariç diğer kamu görevlilerine günlük 3 TL yiyecek yardımı yapılması: 966 milyon TL.

-Sözleşmeli personele de yiyecek ve giyecek yardımı yapılması: 165 milyon TL.

-25000 gösterge rakamı üzerinden evlenme yardımı: 35 milyon TL.

-375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca ödenmekte olan ek ödemenin emekli keseneği matrahına dahil edilmesi: 2.904 milyon TL.

-Sözleşmeli personelden pul parası kesilmemesi: 22 milyon TL.

-Emekli personele 500 TL tutarında yapılan ödemenin 1000 TL'ye çıkarılması: 25 milyon TL.

-Sözleşmeli personele yer değişikliklerinde sürekli görev yolluğu ödenmesi: 10 milyon TL.

-Yardımcı hizmetler sınıfında yer alan personelden durumları uygun olanların sınavsız memur kadrosuna geçirilmesi: 56 milyon TL.

-Genel idare hizmetleri sınıfındaki personelin eğitim durumu itibariyle yükselebileceği dereceye kadar yükselebilmesi: 26 milyon TL.

-4/B kapsamında olup ücretlerini döner sermayeden alan personelin genel bütçe kapsamına alınması: 755 milyon TL.

-Özelleştirme işlemleri çerçevesinde kamu kurumlarına 4/C statüsünde atanan personelin çalışma süresinin 10 aydan 12 aya yükseltilmesi: 43 milyon TL.'' Komisyon çalışmasında, Türkiye Kamu-Sen'in taleplerinin merkezi yönetim bütçesine 21.985, KİT bütçelerine 1.036 ve Sosyal Güvenlik Kurumu bütçesine 2.787 milyon TL maliyet getireceği belirlendi.

Raporda yer alan taleplerden bazılarının aynı olmasına rağmen maliyetlerinin farklılık taşımasının nedeninin, konfederasyonların hesaplamalara esas oluşturan kalemlerdeki farklı taleplerinden kaynaklandığı öğrenildi.