Ekonomi Kadınlar için topa girdi

Kadınlar için topa girdi

04.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Visa’nın kadın futboluna doğrudan sponsorluk desteği vereceğini bildiren Visa Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Berna Ülman, “Devrim gibi çıkıyoruz” dedi

Kadınlar için topa girdi

Kadınlar için topa girdi
Visa’nın kadın ve erkeğe her alanda eşitlikçi baktığını belirten Visa Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Berna Ülman, şirketin çalışanları arasındaki farklılıklara değer verdiğini ve farklılıktan kaynaklanan önyargıların yok olması için özel eğitimler verildiğini söyledi.

Haberin Devamı

Kadın konusunun bu önyargılardan beri olduğunu söyleyen Ülman, “Visa’nın iki önemli konusu var. Onlardan biri kadın futbolu sponsorluğu. Visa, vizyoner bir yaklaşımla kadın futbolunu destekleyen ilk UEFA sponsoru oldu. Bu, UEFA’nın alışılagelmiş sponsorluk modelinde devrim niteliği taşıyan bir anlaşma” dedi.

Anlaşmanın 2018 ve 2025 yıllarını kapsadığını kaydeden Ülman, şöyle konuştu: “Bu yıllar arasında kadınlarımızı destekleyeceğiz. Bu şöyle önemli. Futbol sponsorlukları genelde erkek takımının sponsorluğu yapılır, kadın sponsorluğu da yanında verilirmiş. Biz böyle yapmadık. Daha önce olmadı. Biz ilk defa kadın futbolunu destekleyen olduk. Devrim gibi çıkıyoruz ve bu aslında büyük bir ekosistem. Kadın futbolu ekosistemi Avrupa’da 21 milyon kadın ve genç kızı içeriyor. Bizim bunlarla ilgili hiçbir bilgimiz ve farkındalığımız yok. UEFA Kadın Futbolu sponsorluğu ile amacımız, dünyanın her yerindeki kadınlara potansiyellerinin farkına varmaları ve hayallerinin peşinden gitmeleri için ilham vermek ve onları güçlendirmek.” Ülman sorularımızı yanıtladı:

Haberin Devamı

- Kadın neden önemli?

Visa için kadın ve çeşitlilik çok önemli.İşyerinde düşünce ve kültür çeşitliliğini destekliyoruz.Farkında olmadığımız önyargılarımız var. Bu önyargıları ortadan kaldırmak için şirket içi eğitimler düzenliyoruz. Çalışanlara ve özellikle liderlere eğitim veriyoruz. Kadın-erkek çalışanlar arasında ücret eşitliğine önem veriyoruz.

- Çeşitlilik nedir?

Çeşitlilik, cinsel eğilim, din, cinsiyet... Bunların dışında çok geniş bir liste var. Tüm bunlara dikkat eden bir kurum Visa. Hakikaten de inanılmaz. Çeşitli gruplar var şirket içerisinde, yani iş yerinde kadın, teknolojide kadın, gönüllü gruplar var ve bu şekilde bizim genel olarak bakış açımız bu kadın çalışanlarımıza yönelik farkındalığın artırılması ve özellikle kadınların da kişisel gelişimlerini desteklemeye yönelik pekçok eğitimler yapılıyor.

- Eylemleriniz nedir?

Pek çok şey yapılacak. Kupa haziranda, pek çok etkinlik olacak. Konu kadının güçlendirilmesi. Kadın futbolu kadının güçlendirilmesi temalı olacak. Reklamlarımız ve herşey bunun üzerine kurulacak. Destekleyeceğimiz sporcular olacak. Değişik çalıştaylar yapacağız. Önemsediğimiz diğer projemizden de bahsetmek istiyorum. She’s Next. Gelecek kadında. Kadın girişimcilere yönelik bir programımız başladı. Visa olarak kadın girişimcileri güçlendirmeyi önemsiyoruz. Hedefimiz bu programı global hale getirip her yerde kadınların kurduğu küçük işletmeleri desteklemek.

Haberin Devamı

Start-up’ta kadın daha başarılı

Berna Ülman, dünyadaki start-up yatırımlarının %90’ının erkekler tarafından kurulmuş olan girişimlere gittiğini ancak kadın girişimlerin erkekler tarafından kurulan start-up’lardan daha başarılı olduklarının tespit edildiğini ifade etti. Ülman, şöyle konuştu:“Start-up’lara yapılan yatırımın her bir doları için kurucusu kadın olan girişimler, erkek kuruculu olanlara kıyasla iki katı daha fazla gelir sağlıyor. Kurucusu kadın olan start-up’lar aldıkları her bir yatırım doları için 78 sent gelir elde ederken, kurucusu erkek olanlar yalnızca 31 sent gelir yaratabiliyor. Kadınların yatırımlardan daha az pay almalarının belli nedenleri var. Yaptıkları sunumlar daha çok sorgulanıyor. Kadınlar, sunumlarda teknoloji bilgisine sahip olduklarını ispat etmelerinin beklendiğini belirtiyorlar. Yatırımcılar kadınların bu bilgiye sahip olmadığı önyargısını taşıyorlar.”