30.09.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Serkan Arman
Alman havacılık devi Lufthansa, Türk Hava Yolları’yla (THY) işbirliğine doymuyor. Lufthansa Başkan Yardımcısı Tamur Goudarzi-Pour önceki gün İstanbul’daydı.
Tamur, Türkçe’deki Timur isminin karşılığı. Yarı İranlı olan Goudarzi-Pour, Lufthansa’nın Güneydoğu Avrupa, Afrika ve Ortadoğu bölgesi satış ve hizmetlerden sorumlu.
Öğle yemeğinde bir araya geldiğimiz Goudarzi-Pour’a THY CEO’su Temel Kotil’in bu ay Bloomberg televizyonunda sarfettiği şu sözleri hatırlatıyoruz:
“THY ve Lufthansa’nın yakınlaşma potansiyeli var. Lufthansa, Kuzey Avrupa’da en güçlü havayolu ve biz de Güney Avrupa’da güçlüyüz.”
Goudarzi-Pour’un cevabı hazır: “THY ve Lufthansa’nın işbirliğine açığız. Halihazırda Star Alliance’da iyi bir işbirliği var. SunExpress’te ortağız. Tabii, birkaç rotada rekabet ediyoruz. Ama geleceğe yönelik iş modelleri için fikirler varsa, tartışmaya hazırız.”
İmaj çalışması değil
Lufthansa büyük bir yeniden yapılanma sürecinde. Tamur Goudarzi-Pour, “Artık eski Lufthansa değiliz. Geleceğe hazır olmaya çalışıyoruz. 500 şirketli bir holding olduk. Grup bünyesinde 13 havayolu şirketi var” diyor.
Grupta yaşanan en önemli değişiklik Lufthansa, Austrian ve Swiss gibi ‘klasik’ havayolu şirketleriyle, düşük maliyetli havayolu şirketlerini ayırmak olmuş.
Gruptaki düşük maliyetli havayolu şirketleri önümüzdeki aydan itibaren Eurowings çatısı altında yer alacak. Yine gruba ait Germanwings markası ise yavaş yavaş ortadan kalkacak. Hatırlanacağı gibi, bu yıl martta bir Germanwings uçağı, pilotu tarafından kasti olarak düşürülmüştü.
Germanwings - Eurowings değişikliğinin bir imaj çalışması olmadığını vurgulayan Goudarzi-Pour, “Böyle bir kazanın bir daha asla gerçekleşmemesi için elimizden geleni yapmak bizim için çok önemli. Eurowings fikri, kazadan çok evvel alınmıştı” diyor.
Eurowings’in önemli bir özelliği tüm Avrupa’yı kapsayan çıkış noktaları olması. Pilotları sendikalı olmadığı için Lufthansa’nın başını sık sık ağrıtan grevler de yaşanmayacak.
Tropik bağlantı...
Goudarzi-Pour, “Eurowings’te 2016’ya kadar 85 uçaklık filodan bahsetmek mümkün. Hedefimiz yakın zamanda Avrupa’nın 3 numarası olmak. Kendi uçaklarımızla da, satın alma ve ortaklıklarla da büyüyebiliriz” diyor.
Merkez üssü Köln olan Eurowings uzun menzilli uçuşlar da yapacak. Karayipler, Hint Okyanusu adaları gibi yerlere gerçekleştirilecek uçuşlar SunExpress tarafından işletilecek.
Goudarzi-Pour, ‘THY ile Eurowings bağlamında yeni ortaklık olur mu?’ sorusuna da, “Eurowings açık bir platform. Bir iş modeli önerisi varsa dinlemeye hazırız” cevabını veriyor.