Ekonomi Kombi üssü Türkiye

Kombi üssü Türkiye

15.12.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Vaillant Group Türkiye CEO’su Avdel, iklimlendirme sektörünün bu yıl 7.2 milyar dolar ihracata ulaşacağını söyledi. Türkiye kombide ise üretim üssü oldu.

Kombi üssü Türkiye

Isıtma ve soğutma sektörünün önde gelen markalarından Vaillant Group Türkiye CEO’su Alper Avdel, yılın başında koydukları hedeflere ulaştıklarını ve 2023 yılında yüzde 12 büyüdüklerini belirtti. İklimlendirme sektörünü yeni bir dönemin beklediğini belirten Alper Avdel, “Daha çevreci ve daha tasarruflu ısı pompaları ile yeni döneme hazırız” dedi.

Haberin Devamı

Vaillant Türkiye, düzenlediği basın toplantısı ile 2023 yılı 11 aylık sonuçlarını paylaştı. Alper Avdel Türkiye’nin iklimlendirme sektöründe Avrupa’nın en önemli ihracatçı ülkelerinden biri olduğunu dile getirerek, “Sektör, 2023 yılında 11 ayda ihracatını yüzde 8 artırarak, 6.5 milyar dolara çıkardı. Yılın kapanış ihracat hedefi ise 7.2 milyar doların üzerinde ve bu hedefin tutmasını bekliyoruz. Bu rakamlar, sektörümüz adına oldukça mutluluk verici. Sektörümüz, gelecek yıl daha fazla ihracat ile ülke ekonomisine katkı sunmaya devam edecek” dedi.

Isı pompasına ilgi

Dünyada artık çevreci ve tasarruflu ürünlerin öncelikli olduğunu belirten Avdel, iklimlendirme sektöründe de bir dönüşüm yaşandığını söyledi. Bu dönüşümün sonucu olarak, ısı pompasının öne çıktığı belirten Alper Avdel, “Isı pompası pazarı, Avrupa’da son 5 yılda 4 kat büyüme kaydederek, toplamda 1 milyon adedi aştı. Isı pompası pazarında, lider olmayı hedefliyoruz. Türkiye’de de bu cihazlara olan ilgi giderek artıyor. Pazarın, 15 bin adedin üzerinde olduğunu tahmin ediyoruz. Sadece 1 milyon adet yıllık kombi pazarının tamamını, ısı pompasına çevirdiğimiz zaman bile sübvansiyonsuz bir ortamda yıllık, yaklaşık 2 milyar dolar tasarruf sağlanacağını öngörüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Vaillant Group Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erol Kayaoğlu ise, Türkiye’nin kombide ciddi bir üretim üssü haline geldiğini belirterek bu durumun maliyet bakımından avantaj sunduğunu ve satışlara pozitif etki yarattığını söyledi.

Vaillant Group Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan, tüketicilerin artık tercihlerini çevre odaklı, kullanım kolaylığı sunan, uzun yıllar konfor sağlayan markalardan ve ürünlerden yana kullandıklarını dile getirdi.