Ekonomi Krala yeni paket sundu abone kayıp oranı düştü

Krala yeni paket sundu abone kayıp oranı düştü

14.06.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

‘Müşteri Kral’ diyerek art arda yenilikçi paketler çıkaran Turkcell, bunun meyvesini toplamaya başladı. Emre Sayın, bu uygulamalarla müşteri kayıp oranlarının son bir yılda 6 puan düştüğünü söyledi

Krala yeni paket sundu abone kayıp oranı düştü

Londra’da düzenlenen teknoloji ödülleri töreninde müşteri ilişkileri tarafında büyük ödülü alan Turkcell’in Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, çıkartılan paketlerin, abonelerin yüzde 70’i tarafından kullanıldığını söyledi.
Ödül alan çiftçi paketine vurgu yapan Sayın, “Çiftçi paketinde 1 milyonun üstünde çiftçi var. Mesela hava durumu paketinde lokasyon bazlı hava durumu bilgisi gönderiyoruz. Ani ısı değişimi çiftçi için çok önemli. Cep telefonu üzerinden mobil eğitim veriyoruz. 650 bin kişiye eğitim veriyoruz. Domates zararlısıyla ilgili yaprak galeri güvesi. Dondan korunma eğitimini 350 bin kişi aldı. Çiftçi mobililan.com üzerinen bir SMS ile ilan gönderiyorsunuz. Türkiye’nin hangi yöresinde ürün kaça satıyor. Her ay New Holland traktör çekilişi var. Tarım doktoru servisi başlıyor. Benim durumum bu diyorsunuz. Kişiye özel danışman oluyor. Çiftçi kendinin yaşadığı sorunlara müdahale edilecek” dedi.

6 puanlık düşüş var
Turkcell’in, abonelerine yönelik uyguladığı yenilikçi uygulamalarla müşteri kayıp oranlarını son bir yılda 6 puan düşürdüğüne dikkat çeken Sayın, “Çiftçi paketimizide şu anda 1 milyon aşkın çiftçi var. Yakında tarım doktoru diye yeni bir servisimizi tanıtacağız. Bu servisle cep telefonu üzerinden kişiye özel zirai danışmanlık hizmeti vermeye başlayacağız” diye konuştu.
Emre Sayın, müşteri bazlı hizmetlerine yönelik olarak şu örneği verdi: “Geçenlerde bir müşterimiz, Erzurum’dan çağrı merkezimizi arayıp, Nar reklamlarımızın durdurulmasını istedi. “Eşim hamile ve bu mevsimde buralarda nar bulamıyoruz” dedi. Çağrı merkezindeki çalışanımız, İzmir’den nar bulup, paketletip, o müşterimize gönderip, özel bir duyarlılık gösterdi.”

Haberin Devamı

Londra’dan ödüllerle dönüyor

Cep telefonu operatörü Turkcell, abonelerine yönelik hizmetleriyle Gartner ve Loyalty Awards tarafından düzenlenen Londra’daki ödül töreninden iki dünya birinciliğiyle döndü. Müşteri sadakati konusunda başarılı projelerin ödüllendirildiği Loyalty Awards’da 6 kategoride aday olan Turkcell, Çiftçi paketiyle en iyi teknoloji ödülü kazandı. Turkcell ikinci ödülü Gartner’dan En İyi CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulamasıyla aldı. Bu alanda bir ödül de Yapı Kredi Bankası’da verildi. Ayrıca Loyalty Awards’da Vodafone Türkiye, Opet, Garanti Bankası ödüle layık görülen şirketler olarak sıralandı.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, “Başarılı oluyoruz çünkü müşteriyi kral olarak görüyoruz ve onların ihtiyaçlarına yönelik hizmetler sunuyoruz. Genel Müdürümüz Süreyya Ciliv’in müşteri isteklerini herşeyin önünde tutmamız yönündeki vizyonu çerçevesinde geliştirilen uygulamalar müşteriye yaklaşımımızı gösteriyor. Müşteriyi baş tacı etmek kolay değil. Bizim için öncelikli olarak müşteri gelir. Para ve gelir yaratmak ikincil bir konu olarak görüyoruz. Aldığımız ödüller de gösteriyor ki müşteriyi ve ihtiyaçlarını anlamakta başarılıyız” dedi.

Türkiye ödüle doydu
Müşteri İlişkileri Yönetimi konusunda Gartner’dan Turkcell ve Yapı Kredi Bankası, Müşteri Sadakati konusunda Loyalty Awards’da Turkcell, Vodafone Türkiye, Garanti Bankası ve Opet ödül aldı. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın Mobil Pazarlama Birliği’nde üye bir jüri üyesinin Türk şirketlerinin başarılarına dikkat çektiğini söyledi.