Ekonomi Lavazza Türkiye’de mağazacılığa yükleniyor

Lavazza Türkiye’de mağazacılığa yükleniyor

26.12.2010 - 02:09 | Son Güncellenme:

Türkiye’de 18 mağazayla faaliyet gösteren İtalyan kahve markası Lavazza yeni yılda 30 mağaza açarak 30 milyon TL ciro hedefliyor. Lavazza işadamları ve ev hanımlarına ise kahve eğitimi verecek

Lavazza Türkiye’de mağazacılığa yükleniyor

İtalyan kahve markası Lavazza, Türkiye’de mağaza üzerinden büyümeyi planlıyor. Lavazza Türkiye CEO’su Sertaç Akyüzol, Türkiye operasyonunun yılı 18 mağaza ve 20 milyon TL ciro ile kapatacağını anlatırken, “Gelecek yıl İstanbul ağırlıklı olmak üzere Eskişehir, Ankara, Bursa, Adana’nın da aralarında bulunduğu kentlerde 30 mağaza açacağız. 30 milyon lira ciro hedefliyoruz” dedi.
5 yıldızlı oteller ve restoranlara da ürün, ekipman, servis, eğitim desteği verdiklerini ifade eden Akyüzol, “Cironun yüzde 60’ı hotel, restoran ve kafe kanalından geliyor. Çekirdek kahve pazarında ön sırada yer alsak da 5 yıl içinde hedefimiz liderlik” dedi.
90 ülkede yer alan dünyanın en büyük çekirdek kahve satıcısı Lavazza’nın yıllık cirosunun 1.5 milyar euro’ya ulaştığına dikkat çeken Akyüzol, Türkiye’nin bir çay ülkesi olmasına rağmen kahve pazarında hızlı geliştiğini belirtti.

Kahve gurmesi yetişecek
Akyüzol şöyle devam etti: “Eğitim merkezimizde 1.500 barista yetişti. Bu yıl işadamları ve ev hanımları için kurs düzenleyeceğiz. Kahve kültürünün kafelerden ofislere oradan evlere uzanmasında ev hanımları bizim için önemli. İşadamaları gelişmeye değişmeye en açık grup. 5 kurdan oluşan ve son ayağı İtalya’da yapılan kursun sonunda insanlar tadım ve yapım öğreniyor. Tattıklarını da ayırdetmeye başlıyor. Şu anda petrol, teknoloji ve gıda sektöründen talep var.”
“Türkiye’de henüz kahve gurmesi yok ama bu hızlı trendle kısa sürede gurmeler de gelişmeye başlar” diyen Akyüzol, “Kahve çekirdeği yarı mamul bir ürün. Bulunduğu yüksekliğe göre aromaları fark ediyor. Kavrulmasından, yapımına, tadımından sunumuna ustalık gerektiriyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türkiye kahve pazarı iştah kabartıyor
- Türkiye kahve pazarı 150 milyon dolar.
- Zincir mağazaların sayısı 500’ü aştı.
- Kişi başı yıllık tüketim 250 gram civarında
- Kahve pazarına ilk adımı 1999’da Gloria Jeans atarken onu Starbucks, Robert’s Coffee, Barnie’s, Illy, Cafe Nero, Testa Rossa, Dallymayr, Schiller gibi zincirler izledi. Costa Coffee gibi pazardan çıkan markalar da oldu.
- Fazıl Bey’in Türk Kahvesi, Kocatepe Kahve Evi gibi çıkış noktası Türk kahvesi olanlar da var.
- Cafe Crown, Kahve Dünyası, Gönül Kahvesi, gibi yerli markalar da yarışa dahil oldu.

Lavazza Türkiye’de mağazacılığa yükleniyor

Takvimi Pirelli gibi
Her yıl sınırlı sayıda basılan Lavazza takviminin Pirelli’nin takvimine rakip olduğunu anlatan Akyüzol, “19 yıldır ünlü fotoğrafçılar tarafından feminem duruşu olan takvimler hazırlanıyor. Bu yılın teması ‘fall in love’. Takvimler satılmıyor, özel müşterilere dağıtılıyor. Takvimin yanı sıra her yıl kaşık, bardak gibi objelere de takvimde yer alan bir fotoğraf basılıyor” diye konuştu.