Ekonomi Lüks ‘İtalyan’ farklı yoldan halka açılıyor

Lüks ‘İtalyan’ farklı yoldan halka açılıyor

20.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İtalyan lüks erkek giyim markası Ermenegildo Zegna halka açılıyor. Ancak bu işi ‘halka arz’ yöntemiyle değil, Wall Street’te son dönemde yaygınlaşan başka bir metodla yapıyor.

Lüks ‘İtalyan’ farklı yoldan halka açılıyor

 

New York Times’ın haberine göre halihazırda New York Borsası’nda işlem gören bir fonla birleşecek olan Ermenegildo Zegna böylece halka arz için gerekli olan uzun süreci de baypas edecek.

Haberin Devamı

Thom Browne markasının da sahibi olan Ermenegildo Zegna dün ABD’de borsaya doğru önemli bir adım attı. Zegna dün New York Borsası’nda işlem gören bir SPAC, yani ‘özel amaçlı satın alma şirketi’ ile birleşeceğini duyurdu. Bu yolla hızlı bir biçimde borsaya açılacak şirketin piyasa değerinin 3.2 milyar doları bulması bekleniyor. Halka arz Zegna’ya 880 milyon dolar nakit sağlarken kurucu aile hisselerin yüzde 62’sini elinde tutacak.

Şirketin kurucusuyla aynı adı taşıyan torunu, şirket CEO’su Ermenegildo Zegna, yaratıcılığa, inovasyona, yeteneğe ve teknolojiye yatırım yapmaya devam eedeceklerini duyurdu. 

Marka toplamaca...

Tabii Ermenegildo Zegna’nın ardından diğer lüks markaların da benzer bir şekilde halka açılabileceği düşünülüyor. Öte yandan bu yöntem işleri hızlandırsa da New York Times ABD’de düzenleme kurumlarının yaygınlaşan SPAC’la halka arzları mercek altına aldığını yazdı.

Haberin Devamı

Önümüzdeki dönemde lüks markaların borsadan elde edecekleri parayla satın almalar yapması ve büyüme yoluna gitmesi bekleniyor. Bu genişleme yöntemi Tiffany & Company gibi şirketleri şemsiyesi altında toplayan moda devi LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton tarafından sıklıkla kullanılıyor.

Diğer örnekler arasında daha önce Michael Kors Holdings olarak bilinen Capri Holdings’in 2018’de 2.1 milyar dolara İtalyan Versace’yi alması ve önceleri Coach olarak bilinen Tapestry’nin Kate Spade ve Stuart Weitzman markalarını bünyesine katması var.

Pandemi lüksü vurmadı

Pandemi döneminde lüks markaların çok da olumsuz etkilenmediği görülüyor. Dior, Stella McCartney ve Fenty gibi markaların sahibi LVMH’nin hisseleri bu yıl yüzde 60 yükselirken Gucci ve Saint Laurent gibi markaların sahibi Kering’in hisseleri yüzde 45 değer kazandı.

Büyüme yoluna gidiyor

Bugün dünya çapında bir marka haline gelen Ermenegildo Zegna 1910 yılında Kuzey İtalya’da yün giysi üreten bir aile işletmesi olarak kuruldu. Önceleri erkek giyimi için kumaş üreten Zegna daha sonra takım elbise işine girdi. Şu anda Tom Ford için lüks markalar için takım elbise üretmeye devam etse de Ermenegildo Zegna’nın 2018’de moda markası Thom Browne’un çoğunluk hissesini alması büyüme hedefi açısından dönüm noktası oldu.