Ekonomi LÜKÜS HAYAT!

LÜKÜS HAYAT!

15.11.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ferit Şahenk’in patronu olduğu Doğuş Grubu, Türkiye’de lüks yeme, içme ve eğlence sektörünün en büyük grubu ‘İstanbul Doors’un yüzde 74.25’ini satın aldı. Doors bünyesinde 20 marka, 40 restoran ve 1300 çalışan var

LÜKÜS HAYAT

İstanbul’daki Vogue, Gina ve Zuma’nın da aralarında bulunduğu onlarca lüks restoranı bünyesinde bulunduran Türkiye’de yeme, içme ve eğlence sektörünün en büyük grubu ‘İstanbul Doors’ Doğuş Grubu’nun oldu. Doğuş Grubu’nun yeme - içme sektöründeki iştiraki D.ream (Doğuş Restaurant Entertainment and Management), İstanbul Doors Grubu’nun çoğunluk hissesini aldı.
D.ream, İstanbul Doors Grubu ortaklarından International Restaurant Group’un hisselerinin tamamı ve kurucu ortakların hisselerinin bir kısmını alarak şirketin yüzde 74.25’lik hissesinin sahibi oldu. Satın alma öncesi grubun yüzde 38.5’ine İngiliz yatırım fonu International Restaurant Group, kalan hisselere Levent, Rıza, Bülent Büyükuğur kardeşler ve Berk Ekşioğlu sahipti.

‘Daha da büyüteceğiz’
D.ream CEO’su Levent Veziroğlu, yeni ortaklığın Türkiye’deki eğlence, yeme - içme sektöründe yepyeni bir sayfanın açacağını belirterek şunları söyledi:
“Bu ortaklık sayesinde iki şirketin güçlerini birleştirmesi ile sektörde yeni bir geleceğin başlangıcı yaşanacak. İstanbul Doors Grubu sektördeki 19 yıllık serüveninde birbirinden farklı konseptlerde çok başarılı 20 marka yarattı. Ortaklığımız ile, hem bu markaları yurtiçi ve yurtdışında daha da genişletecek, hem de yepyeni konseptler ve markalar ile sektörü büyütmeye devam edeceğiz. Özellikle ülkemiz mutfağının uluslararası bilinirliğini ve saygınlığını artırmaya gayret edeceğiz. Bu ortaklık yeme-içme sektörünün büyümesi, istihdamın artması ve yüksek kalite anlamına gelecek. Yeni oluşum ile yalnızca ülkemizde değil, uluslararası arenada da büyüklüğünden, başarılarından ve markalarından söz edilen bir şirket oluşturmuş olacağız.”

GQ Bar sırada...
Sektörde büyüme stratejisi doğrultusunda daha önce Nusr-et Steakhouse, Kiva, Armani Ristorante ve Go Mongo markalarını bünyesine katan, Kahve Dünyası’na ortak olan Doğuş Grubu, İstanbul Doors Grubu’yla birlikte en büyük alımlarından birine imza attı. Grup yakın zamanda hizmete girecek GQ Bar Restoran için çalışmalarını da sürdürüyor.

Haberin Devamı

Doors’un 40 restoranının cirosu 120 milyon TL
İstanbul Doors Grup, 1993 yılında İtalyan restoranı Da Mario ile yeme-içme ve eğlence sektörüne girdi. Vogue, Anjelique, Kitchenette, Gina, Ajia, Zuma, Mama, Carlotta, Poupon, Ca’d’oro, Gigi, Tom Aikens, Tom’s Kitchen, Raika, Wanna Pop gibi 20 marka altında 40 restoranıyla yılda 120 milyon TL ciro yapan İstanbul Doors Group’un 1.300 çalışanı bulunuyor.
Grup Türkiye’nin yanı sıra, İngiltere, Rusya ve Azerbaycan’da yılda 3.5 milyon kişiye hizmet veriyor. Grup geçen yıl, Prens William ve eşi Kate Middleton ile Rus milyarder Roman Abromoviç’in de müşterisi olduğu Tom Aikens restoranını alarak İngiltere’ye iddialı bir giriş yapmıştı. Grubun lokomotif markası ise Kitchenette.