Ekonomi Manheim Türkiye'nin Tuzla tesisleri yenilendi...

Manheim Türkiye'nin Tuzla tesisleri yenilendi...

28.05.2008 - 16:07 | Son Güncellenme:

.

Manheim Türkiyenin Tuzla tesisleri yenilendi...

 Borusan Holding ile ABD kökenli ikinci el

Haberin Devamı

otomobil pazarlama firması Manheim ortaklığıyla kurulan Manheim

Türkiye’nin yenilenen Tuzla tesisleri, Borusan Holding Üst Yöneticisi

(CEO) Agah Uğur tarafından açıldı.

Açılışta konuşan Uğur, Manheim firması ile 5 aydır süren ortaklıklarının

olduğunu belirterek, böylece ikinci el oto piyasasındaki firmalara daha

iyi hizmet verdiklerini dile getirdi.

Daha sonra yenilenen tesis Uğur ve Manheim Uluslararası Operasyonlardan

Sorumlu Başkan Yardımcısı Mike Langhorne tarafından açıldı.

2. el oto pazarında profesyonellere hizmet veren Manheim Türkiye’nin

Tuzla tesisi, Manheim’in ABD’deki operasyon merkezleri örnek alınarak

yapıldı. Yenilenen tesiste, kurulan bantlı sistemlerle açık artırmaya

katılan araçların daha yakından incelenebilmesi de sağlandı.

Haberin Devamı

-İKİNCİ EL OTO PAZARI-

Manheim Türkiye Genel Müdürü Cengiz Temel de, gazetecilere yaptığı

açıklamada, Tuzla tesislerinde her Çarşamba profesyonel satıcılara

yönelik açık artırma hizmeti verdiklerini belirterek, açık artırmaya

çıkarılan araçlara kaporta garantisi verdiklerini de ifade etti.

Temel, Türkiye’de her yıl yaklaşık 800-900 bin 2. el aracın el

değiştirdiğini kaydederek, bunların yüzde 35-40’ının sahibinden

sahibine, geri kalanın da galeriler yoluyla satıldığını anımsattı.

Türkiye’de yaşanan son ekonomik krizden otomobil piyasasının olumsuz

etkilendiğini dile getiren Temel, son bir kaç yıldır yaşanan ekonomik

büyümenin ise piyasanın toparlanmasında etkili olduğunu söyledi.

"2. el otomobil pazarı önümüzdeki 5 yıl içinde hızla büyüyecek" diyen

Temel, özellikle araç kiralama şirketlerinin hızla büyümesinin ve araç

yenileme ihtiyacının var olmasının, 2. el piyasasını canlandırdığını

kaydetti.

Kendilerinin de özellikle araç kiralama firmalarının araçlarını açık

artırma yöntemiyle sattıklarını dile getiren Temel, 2010 yılında yılda

25 bin 2. el araç satmak istediklerini söyledi.

Profesyonel alıcıyla profesyonel satıcı arasında aracılık görevi

yaptıklarını da ifade eden Temel, fiyatlara ilişkin piyasayı da

kendilerinin değil, alıcılarla satıcıların belirlediğini belirtti.