Ekonomi Megane bir hayli tarz yapmış sanki

Megane bir hayli tarz yapmış sanki

09.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yeni nesil MeganeHB, orta sınıftaki rekabete “farklılaşarak” dahil oldu. Rakiplerinden farklı bir tasarımla şekillendirilen Megane Hatchback, teknolojinin son nimetlerini de üzerinde taşıyor...

Megane bir hayli tarz yapmış sanki

Bu araç için test yazısı yazarken, üniversitedeki bir arkadaşımın aklıma geleceğini hiç düşünmemişti. Yani, biraz “alakasız” bir durum var ortada çünkü... Zira arkadaşım bir otomobil tutkunu olmadığı gibi, otomobillerden de pek anlamazdı. Ancak belirli zamanlarda okulun kantinine girdiğinde, orada bulunanlar arasında fark yaratmayı bilirdi... Bizler, genel olarak kot pantolon ve tişört ya da gömlekle ortalarda dolaşırken, o, gri takım elbisesiyle tüm bakışları üzerinde toplayabilirdi...
Fransız üretici Renault da, uzun soluklu modeli Megane’ın yeni neslini tasarlarken, işte aynı düşünceleri geçirmiş içinden. Rekabetin adeta kıran kırana yaşandığı “orta sınıf hatchback” sınıfı için, “takım elbise” giymişcesine dikkat çeken bir otomobil tasarlayıp geliştirmiş. Rakiplerinin “alışılmış” tasarım anlayışına karşılık, tamamen “radikal” bir tasarımla yaratılan Megane HB, görünümüyle her şekilde kendisini belli ederken, teknolojik donanımları ve motor seçenekleriyle de yarattığı farkı devam ettiriyor...
Garajdaki uzaylı
Talisman gibi, markanın üst sınıf bir modelinden izler taşıyan Megane, aslında en çok LED teknolojili gündüz farlarıyla dikkati çekiyor. Ancak onu, gece kapalı garaja sokarsanız ve içerinin aydınlığı az ise, en ilgi çekici unsurunun arka stop lambaları olduğunu farkediyorsunuz. Nitekim itiraf etmeliyim, evimin garajında bir “uzaylı” olduğunu düşünmedim değil!
İdeal birliktelik
İç mekanda bu kez sadece Talisman değil, SUV sınıfındaki Renault Kadjar’ın da etkisi farkediliyor. İri kadranlı dijital gösterge panelinin tam ortasını “devir saati” işgal ederken, kilometre saati, bunun tam ortasında ve sadece rakamlar olarak yerini almış. Devir saati, normal kullanımlarda “yeşil” renkli iken, “Sport” moduna geçildiğinde, bu kez “kıpkırmızı” oluveriyor. Bunu da belirtmeden geçmeyeyim. Tabii bu renk değişimi, aracın iç aydınlatmasına da yansıyor, o da ayrı.
Bu arada son dönemin “modası” olarak, aracın orta konsolunda irice bir “tablet bilgisayar olasıca” dokunmatik ekran bulunmakta. Bu ekran, aracın tüm ayarlarının yapıldığı ama aynı zamanda ses ve eğlence sisteminin yer aldığı bir yer. Bu kapalıyken tam ekran dijital bir saat görmek ise, ilginç geldi bana...
Kullandığımız Megane HB, “GT Line” versiyonuydu. Yani farklı bir mavi renge ve iç mekanda da farklı detaylara sahipti. Bunun dışında sahip olduğu 1.6 lt’lik dizel motor ve EDC otomatik şanzıman ise, yine sadece, 96 bin 150 TL’den başlayan fiyatlara sahip GT Line’da kullanılıyor. Ve bence, “bu otomobilin hakkı” da, söz konusu ikili... Tam bir “ideal birliktelik” sergiliyorlar... Bir otomobilde kocasınlar!
Büyüdü mü, büyümedi mi?
Neyin nesi?
Teessüf ederim!!! Megane’ı tanımıyor olamazsın iç sesim. Zaten tanımıyorsan, benim iç sesim de olamazsın! Yoksa sen başkasının iç sesi misin? Sadece 4. nesil olduğunu unutmuş olabilirsin bence, o kadar. Onu da söyledim zaten!..
Motor seçeneği iyi mi?
Yerinde bir soru... Megane Hatchback’in. sportif görünüm ve aksesuvar katkılı “GT Line” versiyonunda iki dizel motor seçeneği mevcut. Bunların ilki, diğer standart versiyonlarında da bulunan 1.5 lt 110 HP’lik dizel, diğeriyse testimize konuk olan (pek bir yapmacık oldu!) 1.6 lt’lik dizel. 130 HP’lik bu motor, EDC otomatik vitesle bir hayli tatminkar performans sergiliyor, ki ben de bunu sevmiş durumdayım. Bununla birlikte yakıt tüketimi de, 6 litreler civarında...
Donanımlarına ne diyorsun?
Ben “gayet yeterli” diyorum. Zira GT Line’ın iç mekanında sportif görüntü sunan kırmızı dikişli spor koltuklar, mavimsi çıtalar filan mevcut. Dışında da, özellikle arka tamponun alt kısmı sportif kromaj detaylara sahip. Başarılı yani. Kişiselleştirme seçeneği sunan “Multisense” sistemiyse, sürücüye “Comfort”, “Neutral”, “Sport”, Perso”, “Eco” gibi seçenekler sunuyor. Bu seçeneklerin her biri, aracın direksiyon, vites geçiş zamanlaması ve gaz pedalı tepkisi gibi ayarlarını değiştirirken, gösterge ışıklandırması ve iç aydınlatma renklerini de farklılaştırıyor.
Güvenlik açısından ise hepsi standart olmamakla birlikte, Kör Nokta Uyarısı, Adaptif Hız Sabitleyici, Geri Görüş Kamerası, Eller Serbest Park Sistemi, Güvenli Mesafe Uyarı sistemi gibi donanımları bulmak mümkün. Güvenli Mesafe Uyarı’sında, ekranda beliren “çizgi otomobil”in büyüyüp küçülmesi önemliymiş. Bunu da fark ettim. Büyür ve kırmızı olursa, zaten tehlike var demekmiş... Bir hayli eğlendiriciydi izlemek!... Şakaaaaa....
EDİTÖRÜN SON SÖZÜ
Onu düşündüm şimdi... Tamamen karanlık bir garajda, bu aracın arka stoplarını görsem korkar mıydım acep? Yok artık!!! Büyüdüm ben!..