Ekonomi Metro Turizm dolaylı yoldan halka açılıyor!

Metro Turizm dolaylı yoldan halka açılıyor!

14.02.2009 - 00:07 | Son Güncellenme:

Galip Öztürk, şirketi Metro Turizm’i, yine kendisinin ana hissedarı olduğu Van Et’e satıyor. Van Et, otobüs taşımacılığı yapan Metro’nun yüzde 99.38’ini, 115.6 milyon liraya alıyor

Metro Turizm dolaylı yoldan halka açılıyor

Metro Turizm, 940 otobüslük filosu ve 2008 yılı 424 milyon TL cirosu ile otobüs taşımacılığının lider firması.
Van Et’in konsolide yıllık cirosu ise 45 milyon lira. Metro Turizm ölçeğindeki büyük bir firmanın Van Et’in altına alınmasının dolaylı bir şekilde halka açılma olduğunu belirten uzmanlar şöyle dedi:
“Bu, borsada işlem gören bir şirketin kendi üzerinden başka bir şirketi halka açması. SPK, Metro’nun da ortağı olduğu Otogar’ın halka açılmasına izin vermemişti. Metro Turizm’e de muhtemelen izin vermezdi. Bu yolla halka açılmış oluyor. Satın alma bedeli halka açık bir şirketten ödenmiş olacak.”

Küçüklerden 47.5 milyon dolar
Şirketten İMKB’ye yapılan açıklamada da satın alma bedelinin sermaye artırımıyla karşılanacağı ifade edildi. Van Et Yönetim Kurulu Başkanı Hayati Üstün’ün verdiği bilgiler şöyle:
“Van Et, 11 Eylül 2008’de SPK tarafından onaylanan başvurusu ile ödenmiş sermayesini 8.4 milyon TL’den 40 milyon TL’ye çıkardı. Ancak bu sermaye, projelerimizin gerçekleştirilmesinde yeterli değil. Bu amaçla yeni sermaye artırımına hazırlık olarak SPK’ya kayıtlı sermaye tavanının 300 milyon liraya artırılması için başvurduk.”
Üstün’ün verdiği bilgilere göre, Van Et’te Galip Öztürk’ün (yüzde 50.21) kızı Fatma Öztürk’le (yüzde 18.55) birlikte yüzde 69 payı var. Bu bilgiye göre şirketin yüzde 30’u halka açık.
Sermayenin 300 milyon TL’ye çıkarılacağı göz önüne alındığında küçük yatırımcının bu satın alma için 78 milyon TL ödeyeceği görülüyor. Bunun döviz karşılığı ise 47.5 milyon dolar.
Operasyonda mevzuata aykırı bir durum olmadığını, ancak bunun Metro’nun dolaylı olarak halka açılması anlamına geldiğini belirten uzmanlar, “Borsa koşulları zaten kötü. Bu ortamda küçük yatırımcıyı bir de bu oranda sermaye artırımına katılmaya zorlamak doğru değil” dedi.

Haberin Devamı

‘Bu satın alma değil, birleşme’
Hayati Üstün Milliyet’e yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Van Et’in yüzde 69’a yakını Galip Öztürk ve kızına ait. Dolayısıyla satın alma bedelinin yaklaşık yüzde 70’ini yine Galip Öztürk ödeyecek. Metro’nun alınması makro planın son halkası. Van Et şu anda 60 - 70 milyon liralık bir grup. Metro’yla daha büyük bir dev oluşturacak, tüm Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası bir topluluk olacak. Yani bu satın almadan ziyade, iki devin birleşmesi olarak değerlendirilmeli.”